Gå til innhold

Mister følelsen i armene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste ofte mistet følelsen i armen/armene. Jeg kan sitte og se på tv, plutselig er den ene armen helt nummen/den sovner. Det skjer med begge armene, av og til begge på en gang, men oftest den høyre. Kan våkne om midt på natta eller på morgenen og kan ikke kjenne armene.Det er ikke vondt, bare ubehagelig og går som regel tålig fort over. Det jeg synes er rart er at spesielt den høyre armen "sovner" fort, trenger ikke ha hatt den i samme stilling lenge.

Noen som har opplevd det, er det normalt?

Anonymous poster hash: 97016...2ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det samme.. vært hos nevrolog, men fant ingenting.. hvis det er det eneste symptomet du har ville jeg ikke bekymret meg veldig, men hvis du er det får du ta deh en tur til legen.. er noe som heter tunnel karpal syndrom, men da er det bare hånden som visner. . Kan være nerveklem i nakken..?

Anonymous poster hash: c787c...55a

Skrevet

Takk for svar :)

Det er mest underarmen som sovner, men og hele av og til. Andre symptomer kan jeg kanskje ha, men jeg vet ikke hva som evt ville "høre" til dette. Jeg er ikke så veldig bekymret, men synes det er litt rart når det skjer oftere og oftere. For et halvt år siden hadde jeg en opplevelse med å miste følelesen i beina. Jeg hadde sittet en god stund på gulvet, men ikke på knærene. Jeg kjente at beina sovnet, så jeg reiste meg for å strekke på de og gikk rett i bakken igjen. Beina ville overhodet ikke bære meg, ankelen var som en geleklump, og det tok nesten 30 minutter før jeg kunne stå igjen. Når jeg tenker meg om, så opplever jeg og endel at beina sovner når jeg sitter på gulvet, noe jeg gjør ganske ofte.

Jeg har og tenkt på nerver i klem, men ville ikke det vært vondt/ubehagelig

Hi

Skrevet

Har du tatt MR av nakke og rygg? Jeg tenker prolaps som mulig årsak. Jeg sovner også bort i armene fort men tenker at dette er pga stram muskulatur og nerver i klem. Men i bena opplevde jeg kraftsvikt i begge bena som skyldtes prolaps. Var ikke smertefullt men veldig ubehagelig og litt skremmende. Ble også nummen og fikk vannlatingsproblemer. Har du lignende problemer som dette?

Anonymous poster hash: 5227b...138

Skrevet

Har du tatt MR av nakke og rygg? Jeg tenker prolaps som mulig årsak. Jeg sovner også bort i armene fort men tenker at dette er pga stram muskulatur og nerver i klem. Men i bena opplevde jeg kraftsvikt i begge bena som skyldtes prolaps. Var ikke smertefullt men veldig ubehagelig og litt skremmende. Ble også nummen og fikk vannlatingsproblemer. Har du lignende problemer som dette?

Har ingen vannlatningsproblemer og har ikke tatt MR, har ikke vært i kontakt med lege angående dette i det hele tatt. Men burde jeg ikke merke en prolaps? Jeg har ofte vondt i ryggen i større eller mindre grad, men tenker ikke så mye over det siden det er hverdagen min omtrent.

Skrevet

Foreslår at du snakker med legen din om dette og hører hva han foreslår. Synes du burde fått tatt en MR av nakke og rygg. Skal ikke være slik!

Lykke til😊

Skrevet

Har ingen vannlatningsproblemer og har ikke tatt MR, har ikke vært i kontakt med lege angående dette i det hele tatt. Men burde jeg ikke merke en prolaps? Jeg har ofte vondt i ryggen i større eller mindre grad, men tenker ikke så mye over det siden det er hverdagen min omtrent.

De aller fleste som har prolaps har ingen symptomer. Men kontakt legen din, så finner dere kanskje ut av det. Høres mer ut som trange nerveganger for min del, men kan jo være så mangt.

Anonymous poster hash: 8035b...cc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...