Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Var på lekeplassen i dag. En afrikansk far var der med to døtre. Min eldste er på omtrent samme aldre som hans yngste og hun løper bort, hun finnes ikke sjenert og bryr seg lite om at hun ikke kjenner dem. Jeg observerer at denne faren hjelper jenta mi inn i leken og snakker norsk, veldig bra faktisk men med tydelig aksent, både til henne og egne barn. Jeg ble nesten satt ut, har aldri før opplevd at utenlanske foreldre bruker norsk for å inkludere. Og blir mektig imponert. Kommer etterhvert i snakk med denne faren, og takker for gesten. Han ler og sier han og kona er fra hvert sitt land og norsk er eneste fellesspråk i familien. Han snakker alltid norsk med dem når de ikke er alene. Følte meg litt dum Vær så snill å si jeg ikke er alene om å tråkke rett i det slik.. Anonymous poster hash: 07c61...8bf
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Har mange utenlanske foreldre i nabolaget og i området her. Alle som en bruker norsk når de er ute med barna sammen med andre barn. Anonymous poster hash: 6b606...001
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Såfremt foreldrene kan norsk, så har jeg alltid opplevd at de slår over til norsk når barnet mitt kommer og vil leke. Anonymous poster hash: c6935...697
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Jeg syntes ikke du tråkket i salaten. Han ser nok utmerket godt forskjell på gode og dårlige intensjoner også. Relax. Anonymous poster hash: 1a5ff...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå