Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen vær så snill fortelle litt om studiet ? Jeg har tenkt til å søke på hioa. 

Er det et veldig tøft studie og mye obligatorisk ? 

Er dere fornøyd med studiet/yrket ? 

Kan dere lærere fortelle om positive/negative sider ved yrket ?

Hvis man går lei av å være lærer kan man ta få jobb i ppt/barnevernet osv ?

Hadde satt veldig pris på svar !

Anonymous poster hash: 459c5...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke er 100% sikker, bør du ikke bli lærer.

Vanvittig mye jobb, stadig mer utfordrende barn, og ikke minst krevende foreldre.

En skolepolitikk i fritt fall, hvor alt skal effektiviseres, og alt skal kunne måles, i tillegg til at det skal drives så billig som mulig.

Dårlig lønn i forhold til jobben som legges ned, og mye varmt snakk, men lite action ift etterutdanning. Legg til masse negativitet og skitsnakk både fra presse, politikere og omgangskrets, så er du der.

Jeg er på vei ut av yrket etter bare 7 år, det spiser meg opp.

Skrevet

Noen må jo være lærere Hannasbananas, vi står jo overfor lærermangel om få år. Hva skjer da?

Jeg lurer også på å begynne som lærer.

Anonymous poster hash: 7bf1a...bf3

Anonymous poster hash: 7bf1a...bf3
Skrevet

Helt klart, og jeg skulle veldig gjerne fortsatt å være lærer, men alle tingene rundt gjør at jeg ikke orker mer. All ære til de som makter det.

Skrevet

Den fremtidige lærermangelen er jo noe politikerne virkelig bør begynne å ta på alvor. Jeg er, helt uten blygsel, en dritgod lærer, men orker altså ikke mer. Det er et kjør uten like.

Jeg håper virkelig dere fikser det bedre enn meg.

Skrevet

Hva mener du må til for at det skal bli lettere/bedre å være lærer ?

Skrevet

Hva mener du må til for at det skal bli lettere/bedre å være lærer ?

Færre elever pr lærer, større ressurser til nødvendig tilpasset undervisning, særlig for de svakeste, men også for de sterke. Mindre papirarbeid og mindre dokumentasjon for dokumentasjonens skyld, færre tidstyver, og selvfølgelig en anstendig lønn og ordnede arbeidsforhold.

Anonymous poster hash: b12b4...21f

Skrevet

Jeg er snart ferdig utdannet grunnskolelærer, og er IKKE imponert over lærerutdanningen (går på HIT). 90 % urelevant stoff, som ikke kan brukes til noen ting.Opplever også at utdanningen ikke speiler den faktiske hverdagen,og man får ingen undervisning i oppgaver,som må utføres som utdannet lærer.

Det virker som om hver enkelt lærer skal finne "opp kruttet" på nytt, hver for seg, i stede for å kunne ha tilgang til opplegg, oppgaver og undervisningsmåter som man vet fungerer, og som sørger for en variert skolehverdag for elevene.

Heldigvis har jeg en annen Bachelor i bunnen, slik at jeg kan skifte tilbake om jeg går lei (noe jeg allerede er på tur til å gjøre..)

Hadde jeg ikke investert så mye tid og krefter i dette, hadde jeg nok avsluttet utdanningen allerede... 

Anonymous poster hash: 1f1d8...1c2

Anonymous poster hash: 1f1d8...1c2
Skrevet

Kan noen vær så snill fortelle litt om studiet ? Jeg har tenkt til å søke på hioa.

Er det et veldig tøft studie og mye obligatorisk ?

Er dere fornøyd med studiet/yrket ?

Kan dere lærere fortelle om positive/negative sider ved yrket ?

Hvis man går lei av å være lærer kan man ta få jobb i ppt/barnevernet osv ?

Hadde satt veldig pris på svar !

I bvt. skal man vel helst være utdannet sosionom eller barnevernspedagog. I ppt ønsker de i hovedsak folk med mastergrad i spes.ped eventuelt ped.

Anonymous poster hash: 5d7f6...cd7

Skrevet

Få inn spesialskoler igjen. Barna selv har det ikke godt på skolen (de faller utenfor), lærerne har ikke kapasitet/kompetanse til å hjelpe dem og medelever frykter ofte utagerende barn.

Anonymous poster hash: 33884...8b6

Skrevet

Utdanningen er kjempetopp!! Jobben er ikke veldig topp. Demotiverte VGS elever som ikke helst ikke vil gjøre noe som helst. Du som lærer får daglig høre hvor jævla kjip du er! Uansett hva du gjør er de aldri fornøyd. Ledelse som mailer deg minst 10 ganger per døgn- mellom 06-01.

syv år på universitetet for dette?? Jeg ser meg om etter annet arbeid som gir meg noe annet enn bare negativitet.

Har vondt i magen og føler meg uvel med tanken på å starte opp igjen etter påska.

Anonymous poster hash: addff...187

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...