Gå til innhold

Mannen kalte 3,5 åringen for drittunge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

3,5 åringen var bråkete og trassete i dag.

Mannen hadde henne på badet for å vaske hendene hennes. Hun slo og var helt i 100. Mannen ropte "drittunge" og så hørte jeg et dunk og gråt. Hun sa han slo henne i taket. Ja, sa han. Han hadde løftet henne opp høyt og dunket hodet hennes i taket.

Dette var i formiddag og jeg er enda uvel av dette.

Jeg har et barn fra før som han var verbalt stygg mot. Var så ille at jeg og ungene dro på krisesenter. Han gikk på sinnemestringskurs og vi i familieterapi.

Huff dette ble langt og usammenhengende.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: ad733...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du tar ungene med deg og drar fra ham- det er din fordømte plikt som mor å beskytte dem mot en far som både er voldelig og kaller dem stygge ting!

Skrevet

Slo han hodet hennes i taket med vilje? Det er litt vesentlig. Men om han ikke klarer å kontrollere sinnet sitt burde dere ikke bo sammen med han

Anonymous poster hash: 869fe...46f

Skrevet

Ikke greit. Men hvor lenge har han "holdt seg på matta"? Altså, er det en enkelthendelse, en glipp, eller er han i ferd med å falle tilbake til gamle synder? Og hva gjorde han for å rette opp med treåringen?

Anonymous poster hash: 9af95...fca

Skrevet

At du tar ungene med deg og drar fra ham- det er din fordømte plikt som mor å beskytte dem mot en far som både er voldelig og kaller dem stygge ting!

Jeg forsto det som at dunket i taket var et uhell.

Anonymous poster hash: 9af95...fca

Skrevet

Han gjorde det ikke med vilje sier han. Han løftet henne fort opp og da dunk i taket. Han sa ingenting til henne om det etterpå bare at det går bra.

Jeg sa til han " herregud". Pass på deg selv svarte han.

Hi

Skrevet

Huff... Kanskje du skal vurdere om du og barna fortjener noe bedre?

Anonymous poster hash: 6b517...686

Skrevet

Men, om vi flytter fra han vil jo 3,5 åringen fortsatt være halve tiden hos han...

Ji

Skrevet

Men, om vi flytter fra han vil jo 3,5 åringen fortsatt være halve tiden hos han...

Ji

Hvorfor?

Skrevet

Om jeg hadde smelt noen andres hode i taket hadde jeg ikke sagt "pass på deg selv" etterpå, jeg hadde sagt "unnskyld, unnskyld, unnskyld, gikk det bra?". Og det er ikke greit å kalle barna stygge ting, og det er heller ikke greit å være brå og voldsom (slik jeg hvertfall ser for meg at man må være for i det hele tatt å klare å smelle noen andres hode i et tak uten vilje, med mindre dere har 180 cm under taket...).

Anonymous poster hash: 24875...455

Skrevet

Om jeg går fra han vil det jo bli delt omsorg.

Han har et oppfatende sinne, ja. Han har blitt bedre etter terapi... Men, jeg merker den jo fortsatt.

Hi

Skrevet

Om jeg går fra han vil det jo bli delt omsorg.

Han har et oppfatende sinne, ja. Han har blitt bedre etter terapi... Men, jeg merker den jo fortsatt.

Hi

Hvorfor blir det delt omsorg når barnet bare er 3,5 år?

Skrevet

Spør han hvordan han vil ta det om hun kaller han for drittgubbe. Han lærer henne opp til at det er greit å si slik til hverandre.

Er det skråtak der, eller løftet/kastet han henne høyt opp? Det er langt til taket ellers. Høres lite greit ut. Lite empatisk fyr. Får dere det bedre uten? Han kan ende opp med å ødelegge henne fysisk og psykisk.

Anonymous poster hash: 57c3a...b51

Skrevet

Det er ikke skråtak. Vanlig høyde under taket.

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

HI, ingen slår et så stort barns hode i taket ved et uhell med mindre mannen din er over 2 meter og takhøyden er under standard... Han må jo LØFTE ungen (som vel veier over 10 kg?) over sitt eget hode for å greie det.

Det blir delt omsorg (eller som det heter: delt bosted) dersom foreldrene er enige om det. Hvor har du det fra at det er noen automatikk i dette, HI? Hvis mannen din er voldelig, er det vel mer rimelig at det blir samvær med tilsyn... Men NB, det er DU som må ta ansvar for at det blir det, og for at ditt barn skjermes fra vold!

Skrevet

At en kan si "drittunge" i et frustrert øyeblikk kan jeg forstå. Selv om det ikke er greit. Men jeg synes da normal reaksjon er å være "lei seg" for det etterpå. Er mannen din ukontrollert sint på barnet ofte eller var det et engangstilfelle?

Anonymous poster hash: 81110...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...