Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør blodsukkeret være på etter et måltid? Jeg målte nettopp mitt til 8,1 ca 2 timer etter et "kosemåltid" som inneholdt blant annet is og kjeks og annet søtt. 

Er det høyt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Innafor det. Blodsukkeret hos dem som ikke har diabetes ligger stort sett mellom 4 og 8 mmol/liter. Ved diabetes regner man med at kontrollen er svært god hvis fastende blodsukker er mellom 4 og 7, og det sjelden er over 12.

Men nå var jo dette 2 timer etter måltid. Så mål igjen i morgen tidlig på fastende.

Endret av Gjest
Skrevet

Og husk å vaske fingeren du stikker i.

Anonymous poster hash: bfc70...3f9

Skrevet

Ok. Jeg hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap, men alle mine glukosebelastninger i dette svangerskapet har vært fine så langt. Jeg har vanligvis et sunnere kosthold og fant frem blodsukkermåleapparatet for å måle denne gangen fordi jeg skeiet ut en deeel :P

Problemet er jo at jeg ikke husker i det hele tatt hvilke verdier jeg skulle forholde meg til ;)

Men ja, tar fastende i morgen også, god ide :)

Skrevet

Innafor det. Blodsukkeret hos dem som ikke har diabetes ligger stort sett mellom 4 og 8 mmol/liter. Ved diabetes regner man med at kontrollen er svært god hvis fastende blodsukker er mellom 4 og 7, og det sjelden er over 12.

Men nå var jo dette 2 timer etter måltid. Så mål igjen i morgen tidlig på fastende.

Fastende blodsukker var 4,6 så det virker jo veldig normalt...

Da tror jeg at jeg ikke blir hysterisk og ringer etter hastetime hos legen på tirsdag.

Er ikke så lenge til jeg skal ta ny glukosebelastning uansett.

Skrevet

Helt perfekt dette. Våknet med 6.9 her og har diabetes 2 og bruker medikamentell behandling.😕

Skrevet

Men man skal ha lavere verdier etter måltid når der er snakk om svangerskapet diabetes, enn type 1 og 2. Du kan be om å få målt langtids blodsukker fastende hos legen

Skrevet

Men man skal ha lavere verdier etter måltid når der er snakk om svangerskapet diabetes, enn type 1 og 2. Du kan be om å få målt langtids blodsukker fastende hos legen

Vet du hvilke verdier man skal ha når det er snakk om svangerskapsdiabetes, da?

Hva er langtids blodsukker?

Mener du at det er hastverk med dette? Har time hos lege der jeg også skal ta glukosebelastning om litt over en uke liksom...

Skrevet (endret)

7,8 er grensen for svangerskapsdiabetes, fikk jeg beskjed om ved glukosebelastning. Men det er jo to timer etter man har drukket det sukkervannet, vet ikke hvordan det blir i forhold til vanlig mat.

Endret av Krumelur
Skrevet

Jeg husker ikke verdien nøyaktig, men når jeg tok den fikk jeg beskjed om det. Og at svangerskap diabetes gjerne slår ut anderledes enn vanlig.

Langtids blodsukker er når de ser hva blodsukker et har ligget på over tid. Dette er en blodprøve som tas fastende og I armen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...