Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Det er flere årsaker til at han ikke gjør det, og jeg vet vi kunne startet med dette for lenge siden ... nå har min mor begynt å mase om dette, hun sier at alle barn sover i egen seng, og presser på at vi må venne han til det nå med en gang. Vi har nettopp flyttet langt, og har ikke kommet oss inn på det nye stedet helt enda. Jeg kjenner at det nå er litt feil tidspunkt, det er mye nytt, snart ny barnehage og helt nytt hus. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 5f5ac...a88
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Vi flyttet da vår var 2 år. Da stresset vi ikke med det, det er viktigere at de finner seg til rette og blir trygge. Hun er nå 3,5 år og det hender fremdeles at hun sover sammen med oss, men hun sover stort sett greit i egen seng. Det kommer litt av seg selv etter hvert Anonymous poster hash: a1ef3...c72
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #3 Skrevet 5. april 2015 Jeg tenker at det avgjør mamma og pappa, og mormor kan råde, men ikke bestemme. Følg magefølelsen deres, en toåring er veldig liten og det haster ikke med å få hn i egen seng - så lenge både foreldre og barn er fornøyde. Anonymous poster hash: 45801...cd3
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 Stol på dere selv. Det er deres liv. Anonymous poster hash: eff00...92c
Hønepønemor Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 Kjenn på din egen magefølelse. Så utrolig slitsomt at andre skal blande seg inn i hvordan man oppdrar barna sine. Tenk på barnets trygging fremfor hva andre måtte mene. Vi holder på,å vende vårt barn til å sove i egenseng, er noen mnd yngre enn ditt da. Det sovner nå i egen seng. Men får ofte komme å sove hos oss om det våkner på natten. Så lenge det ikke går ut over deres søvn og forhold, hva er da problemet. Jeg tenker at det sikkert er skummelt nok for barnet med alt annet nytt om det ikke må sove på et nytt og skummelt rom alene også?!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Gjør ingenting:) Jeg samsov med datteren min til hun var nesten 5 år. Null stress. Hun overnatter fint hos andre, er trygg og har det bra på alke måter. Barndommen er kort og nærhet kan man aldri få for mye av. Selvstendighet og frigjøring kan barna lære på andre arenaer. Anonymous poster hash: f3797...654
Gjest Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Her ligger 3 åringen i sengen min ennå Siden det bor "spøkelser" under hans Null stress. De andre ungene lå der til de var lei i alder av 4-5 år mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Vi måtte også samsove etter dette pga spøkelser på rommet hans. Folk har meninger om det meste. I Afrika er det ingen som får/må ligge i egen seng blant de fattige. Anonymous poster hash: 56949...922
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 Min kommende 3-åring sover også i senga mi og jeg kunne ikke brydd meg mindre om andre som mener noe om det. Anonymous poster hash: 36d2b...35d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #10 Skrevet 5. april 2015 takk for støtten! vi synes det er trygt og godt å ha han i sengen sammen med oss, og han sover godt hele natten jeg kjente jeg ble litt provosert da hun tok opp temaet, og sa pent i fra at jeg ikke ville prate mer om det. Da kom faren min og sa at dette var da absolutt et tema som var greit å snakke om.. jeg valgte å ikke svare mer, bare jattet med. Kommer til å fortsette slik vi har gjort en stund til! hi Anonymous poster hash: 5f5ac...a88
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #11 Skrevet 5. april 2015 takk for støtten! vi synes det er trygt og godt å ha han i sengen sammen med oss, og han sover godt hele natten jeg kjente jeg ble litt provosert da hun tok opp temaet, og sa pent i fra at jeg ikke ville prate mer om det. Da kom faren min og sa at dette var da absolutt et tema som var greit å snakke om.. jeg valgte å ikke svare mer, bare jattet med. Kommer til å fortsette slik vi har gjort en stund til! hi Anonymous poster hash: 5f5ac...a88 Jeg har aldri samsovet med mine barn, de måtte inn på eget rom så fort som mulig for jeg holdt på å bli sprø av søvnmangel, men jeg synes fremdeles du må gjøre akkurat det du vil. Så lenge alle har det bra er det ingen som har noe med hvordan dere sover. Og om og hvordan dere har det bra vet dere best selv. Anonymous poster hash: eff00...92c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #12 Skrevet 5. april 2015 Minste vår er straks 4. Han begynte å sove på eget rom på sensommeren i fjor. Fortsatt hender det at han sover i vår seng,hvis han har drømt,er syk osv. Farmor og farfar får ikke ha han på overnatting siden de har sagt at da skal de avlære han dette tullet. De kan bare fortsette å drømme. Han sover over hos mormor en sjelden gang og da i hennes seng. Anonymous poster hash: ade45...50e
Mamma_til_2 Skrevet 5. april 2015 #13 Skrevet 5. april 2015 Min jente på 3.5 år sover i voksen sengen titt og ofte av og til er det der hun legger seg for kvelden så flytter vi henne og av og til så sovner hun i sin seng og kommer inn til oss på natten, og noen netter sover hun bare i sin seng ☺ funn ut av dette selv ikke la bestemor bestemme ☺
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #14 Skrevet 5. april 2015 Vår på 3,5 år sover sammen med oss hver natt. Sov i egen seng før, men kom alltid inn. Det fungerer veldig fint for oss. Sover greit borte hos andre. Anonymous poster hash: 6def9...656
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #15 Skrevet 5. april 2015 Min 4 - åring sov i sin egen seng fra 2 år til 3,5 år. Nå er hun 4 og det siste halve året har hun sovet i min seng. Noen rundt meg sier at det er feil, men de vet ikke at hun sliter i forhold til samvær med sin far, og har enormt behov for nærhet når hun kommer hjem igjen etter samvær. Forhåpentligvis forandrer dette seg snart da far har signert ny samvær avtale hvor han skal ha minimumssamvær, men vesla skal få bruke all den tid hun trenger til å bli trygg igjen. Anonymous poster hash: 1924c...93d
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. april 2015 #16 Skrevet 5. april 2015 Dette bestemmer dere foreldre, og ingen andre. Det får du informere alle som måtte ha en mening om dette om- hver eneste gang. Drit i dem, er det greit for dere, så er det greit. Her varierer det, ungene sover i egne senger, men kommer også ofte inn til oss ila natta. Ved sykdom eller andre spesielle ting, får de også legge seg inne hos oss. Både femåringen og toåringen. Hva andre måtte mene om det, er meg revnende likegyldig.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #17 Skrevet 6. april 2015 Har en 2,5 åring som sover delvis i vår seng, fungerer fint for oss og vi sover godt alle sammen! Så lenge det fungerer for dere, ser jeg ikke problemet med det Anonymous poster hash: 42119...21d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #18 Skrevet 6. april 2015 Har en 2,5 åring som sover delvis i vår seng, fungerer fint for oss og vi sover godt alle sammen! Så lenge det fungerer for dere, ser jeg ikke problemet med det Anonymous poster hash: 42119...21d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #19 Skrevet 7. april 2015 dette er kun deres feil Anonymous poster hash: 44324...9ee
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #20 Skrevet 7. april 2015 dette er kun deres feil Anonymous poster hash: 44324...9ee Hæh??? Anonymous poster hash: 45801...cd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå