Gå til innhold

Låne ut huset mot pass av dyr/vedlikehold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å reise bort flere uker i strekk i sommer og ser etter muligheter for pass av katten og div som må gjøremål som vanne blomster etc. Tror dere det er mulig å la noen bo gratis mot å passe hus og dyr. Har et nytt hus som ligger 2-3 min gangavstand fra strand. Har både jacuzzi, stort uteareal og treningsrom.

Hva tror dere? Hvordan ville dere evt annonsert det?

Anonymous poster hash: a8242...f1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det, dog for et litt kortere tidsrom (en uke), og det var kjente jeg lånte ut til.

Tror jeg hadde hatt større problemer med å la ukjente ta seg av mine dyr. Huset er nå en ting, men katta mi er jeg veldig glad i, og stoler ikke på hvem som helst.

Men om du har tenkt gjennom det, og stoler på at du vil finne noen ukjente som du kan stole på vil ta vare på både hus og dyr - hva med å annonsere på facebook, lokal avis e.l.?

Anonymous poster hash: 57e2a...9f8
Skrevet

Hvor bor du? Hørtes meget interessant ut :)

Anonymous poster hash: 70512...a0d

Anonymous poster hash: 70512...a0d
Skrevet

Jeg hadde gjort det hvis jeg var student og hadde sommerjobb der. Hva med en politistudent med sommerjobb?

Anonymous poster hash: 4b6f5...918

Skrevet

Annonsert det på finn, eller gått til politistasjonen for å høre om de kan henge opp info eller sende intern mail.

Anonymous poster hash: 4b6f5...918

Skrevet

Vi har gjort det flere ganger. Både over en helg og en uke. Er venner eller familie vi spør da, men da må de passe kattene og vanne blomster 😊

Skrevet

Husk at det er skattepliktig for den som tar jobben, er ikke bare rene penger som fører til skatt. Gjør at du også må følge regler ift hyring av arbeidskraft. Lurt å sette seg inn i det der først.

Anonymous poster hash: 1e470...b25

Skrevet

Hvor bor du? Vi er kanskje interessert :) vi bor i Oslo, men har bil :)

Anonymous poster hash: afbef...5b7

Skrevet

Vi har selv lånt ut hus og hage når vi har reist på ferie, men da til kjentfolk. Av og til noen som reiser hit på ferie da de har gratis hus og tilgang på bil, andre ganger alenemødre som bor i små leiligheter uten hage. Jeg hadde startet med fb om jeg var deg :)

Anonymous poster hash: d202d...c16

Skrevet

Det er nok lett å få noen til å gjøre det.

Sørg for å skrive kontrakt, krev depositum som de får tilbake ved levering av nøkkel.

Anonymous poster hash: 6388c...011

Skrevet

Vurderer det samme selv. Bor i Son som er et paradis om sommeren. Men vet ikke hvor lett det er å gjøre det. Følger med på denne tråden.

Anonymous poster hash: 7db77...e71

Skrevet

Vi bor i Arendal og har litt lyst til å gjøre det samme, men jeg klarer ikke overlate kattene til hvem som helst så tror det blir med tanken med mindre noen vi kjenner vil. Men følger med tråden for å se hvordan dere gjør det :) 

Anonymous poster hash: b798b...773
Skrevet

Tror absolutt det er mulig å gjøre det, men som noen sier over her bør dere kreve et godt depositum.. Kanskje referanser også? Er litt styr, men tenker jo at det er fremmede som skal bo i huset deres. Ved å både ha depositum og ringe referanser som eks en sjef vil man jo være litt mer sikret hvertfall. 

Jeg vil tro det vil være stor interesse for det blant folk. Vi, feks, har ikke råd til å dra på ferie. Jeg er student og samboer er akkaurt ferdig med skole og står uten jobb. For oss er det å bare "komme seg bort" litt ferie nok. Har også til stadighet sett annonser hvor noen vil låne ut hus/hytte osv til noen som er litt dårligere stilt. Og det er jo enorm respons på de, så vil ikke tro det er noen hindring der hvertfall. 

Skjønner godt du er skeptisk. Spesielt fordi det er dyr i bildet, vet ikke om jeg hadde klart å overlate familiekatten til "hvem som helst". Men det er nok av ærlige og gode mennesker der ute, og det hadde jo mest sannsynlig gått veldig bra. 

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Meld deg inn i Air BnB?

Eller HomeLink Boligbytte.

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Oi, overrasket pga responsen her jeg. Så bra. Tusen takk for svar. Vi bor litt på utsiden av en by på Østlandet som er ganske populær om sommeren.

Jeg er litt skeptisk ang katten, men på en annen side er jo ikke den så avhengig av mennesker som f eks en hund. Jeg har muligens noen bekjente som er aktuelle, om ikke det blir noe pga tid og ferie, så kanskje jeg annonserer det her inne.

Anonymous poster hash: a8242...f1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...