Gå til innhold

Svigermonster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er død. En god stund siden.

Hadde aldri et godt forhold til svigermor og har sett minimalt til henne etter han døde.

Barna vil ikke til henne da hun er litt "barn skal ikke høres" dame. Liker å ha de med rundt på bygda og vise frem skinnende rene lydige barn.

Mine barn er helt normale barn på godt og vondt. Vil de ikke til svigermor kan jeg ikke tvinge de. Jeg HAR forsøkt å oppmuntre, hun er tross alt mamma til pappa og de virkelig elsket sin far. De nekter og sier de blir triste av å være der.

Nå har jeg fått høre via, via at hurpa skal stevne meg for å ha frarøvet henne tid med barnebarn.

Er dette virkelig en sak med hold i? Vil hun komme noen vei eller avvises saken?

Anonymous poster hash: 08ed6...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er ungene?

Tenker det tas hensyn til deres ønsker.

Men du får invitere henne på besøk innimellom slik at hun treffer ungene hjemme hos deg.

Anonymous poster hash: af548...d16

Skrevet

Fy søren altså, alt dumt man skal høre. Hun har ingen rett til å stevne deg for noe som helst, bare la dama drive på, hun kommer til å møte seg sjøl i døra.

Pris deg lykkelig over at du faktisk slipper å forholde deg så mye til dama.

Og ikke tving ungene.

Anonymous poster hash: bee8e...233

Skrevet

Hun kan gå til sak på bakgrunn av paragraf 45 i barneloven. Men det skal nok en del til for at hun får fast samvær, og er barna gamle nok til å uttale seg vil dette telle inn på avgjørelsen.

§ 45.Samværsrett for andre enn foreldra

Når den eine av foreldra eller begge er døde, kan slektningane til barnet eller andre som er nær knytte til barnet, krevje at retten fastset om dei skal ha rett til å vere saman med barnet, og kva for omfang samværsretten skal ha.

Skrevet

De er ti og tolv.

Skrevet

Min mann er død. En god stund siden.

Hadde aldri et godt forhold til svigermor og har sett minimalt til henne etter han døde.

Barna vil ikke til henne da hun er litt "barn skal ikke høres" dame. Liker å ha de med rundt på bygda og vise frem skinnende rene lydige barn.

Mine barn er helt normale barn på godt og vondt. Vil de ikke til svigermor kan jeg ikke tvinge de. Jeg HAR forsøkt å oppmuntre, hun er tross alt mamma til pappa og de virkelig elsket sin far. De nekter og sier de blir triste av å være der.

Nå har jeg fått høre via, via at hurpa skal stevne meg for å ha frarøvet henne tid med barnebarn.

Er dette virkelig en sak med hold i? Vil hun komme noen vei eller avvises saken?

Det er ingen rett for besteforeldre å se barnebarn.

Anonymous poster hash: 02956...7ce

Skrevet

En 10 og 12 åring skal høres av retten, så er de ikke interessert i samvær og har gode argumenter for at de ikke ønsker samvær med sin farmor, og det høres det ut som, vil rettsvesenet neppe idømme tvunget samvær.

Men senk skuldrene og vent til du evnt får en stevning, så får du tak tak i problemet da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...