Gå til innhold

En fin påske endelig - på grunn av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis er helligdager sammen med min familie ( foreldre og søsken med familie)ett mareritt!

Vi klarer aldri å være sammen mer enn en dag eller to før alle begynner å krangle, og det ender opp med at noen ikke vil snakke sammen, at noen gråter og at noen drar hjem mye tidligere enn planlagt.

Vi krangler om økonomi, barneoppdragelse, valg vi har gjordt i livet, ja, alt!

Så jeg gledet meg ikke akkurat til å dra med familien min hjem til mine foreldre denne påsken...

Jeg bestemte meg for å puste dypt, ikke ta ting så personlig, vente med at folk fikk snakket ferdig, etc.

Og overraskende nok, vi fikk en fantastisk påske!

Ingen krangling, så langt. Meg og min familie drar hjem i dag, som planlagt.

Det fikk meg til å se litt anderledes på meg selv.

Kan hende det er meg som har startet de fleste kranglene, meg som har hatt litt for kort lunte altfor mange ganger, meg som har tatt ting litt for personlig og hoppet i taket for bagateller...

Nå vet jeg i alle fall hva jeg må jobbe med...

Anonymous poster hash: 4cb8b...7d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor flott, eller det er en herlig kombinasjon. Din ro smittet over på de andre, de følte at du lyttet til dem og tok hensyn ! :)

Skrevet

du plasserte ansvaret hos deg selv, og du er den eneste du kan endre :) Fantastisk når man oppdager det :) Jeg sier ikke at du er den eneste, men du er kanskje den eneste som har tatt ansvar og gjort noe med problemet ;) Godt jobba!

Skrevet

Godt du innrømmer at det er du som er problemet og ikke de andre da

Anonymous poster hash: 5b7e5...596

Skrevet

Godt du innrømmer at det er du som er problemet og ikke de andre da

Anonymous poster hash: 5b7e5...596

Trenger ikke ha vært bare Hi som var problemet - Hi er tross alt bare en av ganske mange personer i den familien.

Men som den perfekte mor sa, det eneste Hi kan gjøre er å ta tak i seg selv og den rollen hun spiller i familien.

For alt vi vet så kan noen av de andre ha hatt samme tankene og også bestemt seg for å ikke gå inn i krangler.

Eller at andre ikke har likt His meninger, og når hun ikke gir like sterkt uttrykk for dem så har de andre ikke noen grunn til å krangle med henne.

Hi har nok hatt sin rolle i det, men hun har trolig ikke bare vært den eneste.

Men det som er så flott er at Hi endret det hun kunne endre - seg selv og sine egne reaksjoner på omgivelsene. Det gjorde hun, hun innså hvor stor makt hun da får over sitt eget liv og hun har fått en kjempelæring på det - som også fikk positive ringvirkninger.

Bra jobba, Hi!!! :)

Du har gjort en kjempejobb og lært noe veldig viktig i påsken - og du gjorde det helt selv.

Det du har innsett nå er en av de vanskeligste innrømmelsene man gjør, tror jeg.

Jeg jobber med det samme, men vet jeg har noen områder jeg må prøve å endre mine egne reaksjoner. Av og til lettere sagt enn gjort, men prøver i hvert fall å bli bevisst det.

Anonymous poster hash: 4ba75...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...