Gå til innhold

Sliter med legging 5 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby som har hatt kolikk. I kolikkperioden undersøkte fysioterapeut han og det var ingen låsninger/vridninger. Var tre ganger på naturmedisin og stakk nåler. Hun kjente at tarmen ikke var moden. Forsøkt melkefri kost, forsøkte å gi mme for melkeallergi men det klarte jeg ikke å få i han. Hatt melkesyrebakterier i morsmelken- hjalp ikke. Trodde han skulle bli bedre etter kolikk men syntes han er verre. Dagen er grei, men han skal være på meg hele tiden. Når han sover ute i vogna våkner han mange ganger under den lange luren midt på dagen. Han gråter stort sett for at han har mistet smokken. Noen ganger uten at den har falt ut. Vogna må da vugges på. Han har en dupp til på morgenen på ca 30 min. Han legges ca 19, med fast rutine. Får grøt midt på dagen, noen ganger på kveld. Han er lett å bysse på første legging, men våkner opp igjen x antall ganger hver eneste kveld. I kveld har jeg vært oppe hos han 7 ganger på 3 timer. Han får mat igjen 23, men våkner opp omtrent hver time resten av natta. Han ligger nå på eget rom. Gjort det noen uker. Han våkner alltid med gråt og ikke pludring. Ligger han i senga mi, kan han ammes hele natta. Veldig slitsomt da jeg har ei på to også. Noen som har noen råd å komme med? Hva feiler det han? Noen som har erfaringer? Kan det være melkeintoleranse? Syntes synd på han som har så dårlig søvn. Føler at det er når kroppen slapper sv og hviler at han blir sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Min har vært på mye samme måten. Sovet ekstremt lite på natt og på dag. Han har melke og eggeallergi. Jeg måtte unngå alt med egg og melk i mens jeg ammet. Holdt på til han var 9 mnd. Da begynte jeg med mme. Prøv Neocate. Den smaker bedre enn nutramigen. Først nå, den siste uken har han sovet mer enn 3 timer sammenhengende. Han er snart 10 mnd. Hold ut! Det blir bedre!

Skrevet

Ps; de har ikke melke intoleranse når de er så små. Da er det melkeproteinallergi som fungerer på en annen måte. Prøv å les litt om det på nettet.

Skrevet

Mine har sovet sammen med meg. Ene barnet ville helst ammes hele natta. Det som fungerte her var å legge ham tett inntil meg og "lure" i ham smokken med en gang han sovnet!

Han er nå fire og liker fortsatt å ligge inntil meg å sove, uten smokk da, men lurer på hvor lenge det varer! Søsknene sluttet lenge før:p han kommer hver natt i 4-tiden!:P

Anonymous poster hash: 9a411...3bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...