Gå til innhold

Jenta mi er 12 mnd og ikke rask i utvikling

Anbefalte innlegg

Skrevet

et år på mandag. Åler seg rundt over hele huset og kommer seg da frem. Romsterer i skuffer og åpner skapdører. Men reise seg vil hun ikke. Krabbe vil hun ikke. Hun er langt unna gåing! Hun er aktiv på fanget og vrir seg omtrent ut av armene mine, hun virker jo sterk i kroppen.. Sitter hun på mitt fang prøver hun nærmest og klatre på meg. Vært på en behandling hos manuell terapi, var litt stiv mellom skuldrene. Skal en gang til etter påske. Burde be om oppfølging av fysio også kanskje på et års kontroll? Alltid vært litt sen med ting, men hun virker fornøyd med og ligge på gulvet.. Blir redd og usikker om vi tar henne i stående posisjon på gulvet mens vi støtter henne.

Anonymous poster hash: f3010...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AKKURAT som datteren min på den tiden. 16 mnd nå og går ikke enda, men det er nok rundt hjørnet. Litt sen er hun med det meste, men det kommer alltid etterhvert:) Her er det nok eødog personlighetsbetinget.

Anonymous poster hash: 4e039...4f4

Skrevet

Håper min kan gå med bhg start, da er ho 16 mnd :) HI

Skrevet

Datteren din høres 100% NORMAL ut!! :)

Anonymous poster hash: 9a8ba...eb7

Anonymous poster hash: 9a8ba...eb7

Skrevet

Hmm, jeg håper det. Nytter ikke når mamma heele tiden skal oppfordre henne til ditten og datten, kanskje jeg bare stresser. Hun har som sagt aldri hatt det travelt med ting. Hun virker som en forsiktig jente. For eksempel har hun alltid vært skeptisk til og smake på nye ting. Må alltid ta på det selv først og kjenne på det, vi kan aldri putte mat rett inn i munnen på henne. 

Skrevet

Husk at det normal utvikling har stort spenn. Noen er tidlige, noen er sene, men likevel innenfor normalen. Jenta di reiser seg når hun er klar. Etter en stund jevner det seg ut, og man kan ikke se hvem som var tidlig eller sen med å gå.

Anonymous poster hash: d928d...bc2

Skrevet

Nei, tenker sikkert ikke over det når hun kan "alt". Når de er i to årsalderen tenker man jo ikke over sånt mere, er bare slikt at det virker som om alle på hennes alder kan reise seg opp og gå med gåvogn.. 

Skrevet

Jeg gikk da jeg var 18mnd. Min søster var 8mnd. Vi var begge fullstendig normale, bare i hver vår ende av skalaen. 😊

Anonymous poster hash: 9b03c...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...