Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Har ei jente på 4 år som er undervektig. Vi jobber mye med å gå henne opp i vekt. Når hun blir syk blir hun radmagre. Jeg har pleid å veie henne under en gang under sykdom og en gang etter sykdom for å følge litt med på vekta. Om det er nødvendig å starte med næringsdrikk osv. Men, jeg blir så bekymret og stresset om vekta ikke er bra. Det merker sikkert jenta mi og. Er det bedre at jeg ikke følger med på vekta? Eller er det uansvarlig av meg? Merker at jeg tar sykdom mer med ro om jeg ikke følger med på vekta. Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Har også en undervektig en her, men jeg veier ham sjelden. Vil helst ikke at han skal oppleve noe fokus på det, eller hva han spiser. Jeg lurer inn fett og kalorier der det kan lures inn, så om noen kommer og klager på at han er tynn, er det iallefall ikke min fortjeneste. Jeg gjør det jeg kan, så ingen kan si noe annet:) Anonymous poster hash: 871ca...368
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Fokuser på allmentilstanden fremfor vekta og fôr på med sunne kalorier. Anonymous poster hash: 61a9a...70a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Jeg ønsker heller ikke å fokusere så mye på vekta. Bør kanskje droppe å følge med på vekta. Har liksom følt på ansvaret med å følge med, men merker det stresser meg. Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Har ei jente på 4 år som er undervektig. Vi jobber mye med å gå henne opp i vekt. Når hun blir syk blir hun radmagre. Jeg har pleid å veie henne under en gang under sykdom og en gang etter sykdom for å følge litt med på vekta. Om det er nødvendig å starte med næringsdrikk osv. Men, jeg blir så bekymret og stresset om vekta ikke er bra. Det merker sikkert jenta mi og. Er det bedre at jeg ikke følger med på vekta? Eller er det uansvarlig av meg? Merker at jeg tar sykdom mer med ro om jeg ikke følger med på vekta. Anonymous poster hash: fd01f...66b Her skal du følge morsinstinktene dine. Jeg slet veldig med jenta mi, hadde sonde, så knapp og det var et slit å jag uten like. En dag tok jeg sjefsavgjørelsen om å fjerne knappen (sonden), og la det stå sin prøve. Det tok ikke lang tid før hun tolket egne signaler og begynte å spise/drikke på impuls. Hun var veldig småspist, og eneste jeg virkelig måtte passe på var nok drikke. Jeg kuttet tvert ut alt av næringsdrikker, da disse kan ødelegge apetitten og fylle opp for mye. Dette var litt om mine erfaringer og jeg sier ikke at du skal gjøre det. Men følg dine egne instinkter, du kjenner nok barnet ditt bedre enn du tror Lykke til! Anonymous poster hash: cd7ec...938
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Takk for svar Godt å få litt tilbakemeldinger da jeg er litt usikker på hva som er rett. Hun er syk nå, og nå vil hun ikke ha næringsdrikker. Tror hun er lei de. Har ikke veid henne på en god stund nå. Ser gun har blitt tynnere etter en uke med sykdom nå, men har ikke veid henne. Har uke lyst, for vet jeg blir så stresset. Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Liker hun smoothis, så benytt heller det enn energidrikke, de blir man FORT lei.. Bedre med drikke som kan varieres ofte, og smaker friskt og godt Ang vekten hennes, å veie henne ofte kan bli vel mye, ikke bare for deg, men for henne også, tro det eller ei, men det tar på for så små når foreldrene konstant løper rundt og engster seg slik. Vei henne gjerne på starten av sykdommen, etter sykdom, men kun de gangene hun er veldig syk, resten av tiden kan du gå etter almenntilstand. Anonymous poster hash: 743ed...6d9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Jenta mi vipper mellom undervektig og laveste del av normalvektig. I perioder må hun følges opp veldig tett på spising og slikt for å ikke rase ned og når hun er syk går hun fort ned litt i vekt. Hun har vært slik siden hun var 2. Nå er hun 8. Jeg har snakket med leger og helsesøster men jeg har nesten aldri veid henne da jeg ikke vil skape stor oppmerksomhet rundt dette. Vi har dog snakket om at det ikke er bra å være for stor (hun har en sterkt overvektig bestemor,) ei heller for tynn og at kroppen da ikke har det bra og man kan bli syk. Vi har snakket om at det er viktig med mat og rett type mat for at kroppen skal vokse, at man skal orke å konsentrere seg på skole osv. Så fokuset har vært på viktigheten av mat og hvorfor vi spiser og hva vi spiser, ikke på kroppens utseende og vekt. Anonymous poster hash: 05299...0e7 Anonymous poster hash: 05299...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå