Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Vi er på hytte tur i påsken. Her vi er, er hele familien til samboer. Vi har et lite barn på 4 mnd. Siden vi kom hit har jeg måtte ta meg av ungen hele tiden. Jeg som skifter, bytter bleie, tar meg av barne. Jeg syns dette er veldig trist da han er far til barnet og Bør gjøre litt med barnet han og. De vi er med drikker mye alkohol og samme Gjør da samboer. Jeg drikker ikke da jeg vil ha en person til å være edru her. Er totalt 5 barn her. Jeg føler meg veldig utenfor her. Spiser etter de andre for jeg må drive med baby. Prøvd å ha barnet i armen mens jeg spiser men fungerer ikke. Ungen er alltid så våken til måltider da det er mye støy her. Stedet er lite så få steder å gå. Sitter på gråten nå. Jeg er utrolig sliten fra Før og får ikke muligheten til å komme meg. Anonymous poster hash: 5d65a...9b7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Hvorfor ber du ikke far om å ta barnet? Noen mannfolk må bli bedt om ting. Enkelt og greit. Skjønner du er sliten, men du må også si ifra.. Anonymous poster hash: 5db62...3c8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Da gir du ham beskjed - i kveld får du holde deg edru, for i kveld, i natt og i morgen er det du som har hovedansvar for barnet. Under måltidene bytter dere på å holde babyen. I morgen lar du ham passe babyen mens du blir med på en skitur eller går deg en tur alene for å få litt ro. Som nr. 2 sier - når mannen ikke tar initiativ selv, da må du si fra og stille krav til ham. Han har like mye ansvar for babyen som det du har. Anonymous poster hash: 00c8b...762
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Hvorfor ber du ikke far om å ta barnet? Noen mannfolk må bli bedt om ting. Enkelt og greit. Skjønner du er sliten, men du må også si ifra.. Anonymous poster hash: 5db62...3c8 Har prøvd. Prøvd å gi han ungen men han finner på noe for å slippe. Anonymous poster hash: 5d65a...9b7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Da gir du ham beskjed - i kveld får du holde deg edru, for i kveld, i natt og i morgen er det du som har hovedansvar for barnet. Under måltidene bytter dere på å holde babyen. I morgen lar du ham passe babyen mens du blir med på en skitur eller går deg en tur alene for å få litt ro. Som nr. 2 sier - når mannen ikke tar initiativ selv, da må du si fra og stille krav til ham. Han har like mye ansvar for babyen som det du har. Anonymous poster hash: 00c8b...762 Han starta å drikke rundt klokka 12. Sa tydelig ifra før vi dro og når vi kom opp hit at han måtte ha nettene så jeg fikk kommet meg. Dette har han hvert enig i men tydelig gitt faen. Anonymous poster hash: 5d65a...9b7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Hvorfor ber du ikke far om å ta barnet? Noen mannfolk må bli bedt om ting. Enkelt og greit. Skjønner du er sliten, men du må også si ifra.. Anonymous poster hash: 5db62...3c8 Har prøvd. Prøvd å gi han ungen men han finner på noe for å slippe. Anonymous poster hash: 5d65a...9b7 Spør "det er du som er faren eller?" Bare SI det rett ut; oppfør deg som en far, ta ungen din ellers drar vi hjem. Anonymous poster hash: 5db62...3c8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Når han gir så f... så hadde jeg gitt ham én sjanse til. Hvis han ikke skjerpet seg asap så hadde jeg tatt bilen og kjørt hjem. Du får mer fred og ro alene hjemme med baby enn på en liten hytte med masse andre voksne og barn og samboer som drikker. Anonymous poster hash: 00c8b...762
Elsker livet Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Om han er så lite oppmerksom på deg må du må si til mannen din at du er sliten, og at han må ta barnet mer. Neste gang dere skal spise legger du barnet i armene til far og setter deg med bordet. Om mannen din legger barnet fra seg, og det begynner å gråte/sutre, er det bare å kjøre albuen i han og si at "Oskar" gråter, du må ta han opp igjen".
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Kjære deg <3 nå kjente jeg meg sånn igjen. Vi er vært år å feirer påske på hytta til Samboers familie. Han har en bror og kjæreste som overhodet ikke er interessert i barn, eller kjæresten litt -men drikking og egeninteresse stiller høyere. Besteforeldrene er også glad i å slappe av og drikke dom kos. Samboer også høyt drikkefokus og topptur/kompiser fokus med de på nabohyttene. Husker jeg synes det var vanvittig gøy å feire påske her før barn. Og for fem år siden satt jeg her med jenta mi på fire måneder og følte meg så alene, jeg ammet så drikke kunne jeg ikke, jeg var også skeptisk til å dra en så liten jente i pulk så når alle dro på timelange turer var jeg stuck alene på hytta med en overstimulert baby siden alle hadde palkestress og styr/kaos før de skulle ut på tur. Middagene ble laget sent i åtte-ni tiden når jeg prøvde å legge/Amme henne... Da var det ikke så farlig med å vente på meg enda jeg prøvde å hinte at middagen kunne jo være syv halv åtte før hun skulle legges. Husker en middag spesielt hvor vi hadde besøk på hytta og besøket var faktisk de som sa ifra at dette ikke var greit etter at de hadde sittet å hørt på grininga/kolikken til babyen og vi var jo "bortvist" nesten til soverommet (eller jeg valgte selv å gå dit da jeg ikke ville forstyrre) jeg gråt vel like mye som babyen... Har alltid følt at jo de VIL at hele familien skal samles på hytta men barna er slitsomme. År etter år, vi har jo fått to... Nå er det heldigvis skjedd noe, kanskje at barna har blitt større eller at dehat skjønt at det gjelder å legge lista etter barnas premisser. For tre årsiden sluttet jeg rett og slett å hjelpe til på hytta da svigermor har en gammeldags oppfatning av at damene skal gjøre alt i mens mannfolkenr får kost seg. Jeg har rett og slett satt krav til både mannen og svigers, svoger og kjæresten merker jeg fortsatt synes st det kan være slitsomt med barn, kommer med sukk og småkomentarer på at det et så deilig at barna ikke er her. I fjor svarte jeg vel at tenk så trist dette er å høre for barna, at de ikke er velkommen her -tenk om dere hadde fått hørt det når dere var små (de har alltid hatt stor tilknytning til hytta når de var små har mange fine minner) jeg sa også til samboer at neste år (altså i år) gidder jeg ikke dra på hytta hvis det er slik det skal være -vel vi er på hytta i år og det blir bedre. Enda jeg har sagt ofte til svigermor at hun har skjemt vekk min mann hele oppveksten og jeg har brukt ti år til å lære han å bli en ekte mann som tar ansvar for husarbeid, regninger og barna. Sett krav, Sov lenge i morgen, si at du vil gå en tur alene, så får de ta babyen en time, skifte bleier osv osv, konsentrer deg om ditt barn så får foreldrene til de andre barna bestemme selv hvilken påske barna skal få. Det er alle sitt ansvar enda det er bare du som har skjønt det Klem Anonymous poster hash: 4b219...e6f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Du må stille krav. 'I går spiste du mens jeg hadde vesla. I dag skal jeg spise først mens du passer.' 'Nå har jeg pumpet melk til i kveld. Det er min tur til å drikke, mens du tar deg av vesla' 'Nå skal jeg på skitur. Jeg er tilbake om 2 timer akkurat i tide til amming.' Osv osv. Ikke sitt med hendene i fanget. Still krav og smil 😃. Anonymous poster hash: d041b...bd7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 Jeg synes det høres ut som du underreagere. Anonymous poster hash: cb593...598
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Er det slik du ser for deg samtlige ferier for barnet ditt? Med alkohol og fyll gjennom hele ferien. Anonymous poster hash: f83ab...ecc Anonymous poster hash: f83ab...ecc
Gjest Hercule Poirot Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Det jeg ikke skjønner, er hvor dere finner slike slabbedasker. Han er barnets far, men deltar ikke i stellet? Forklar ham i klartekst hva som forventes av en far. Hvis han ikke skjønner tegninga, så tar du med deg barnet og drar. Hadde det vært min mann, så hadde han da møtt sine eiendeler i søplesekker på trappa når han kom hjem. Man kan ikke oppføre seg som en bortskjemt tenåring når man har skaffet seg familie.
mamma_bergen Skrevet 4. april 2015 #14 Skrevet 4. april 2015 Du overreagerer absolutt ikke! Herlighet,det der hadde jeg aldri funnet meg i. Og alle andre voksne tilstede drikker hver dag?? Ingenting av det du skriver er greit..
Gjest Antarctica Skrevet 4. april 2015 #15 Skrevet 4. april 2015 Huff og atter huff. Du har visst to barn, ett lite og ett på ca 18 1/2 år... Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Da hadde dere jo hatt det bedre hjemme, for der kunne dere i det minste ha unngått all festinga hans! Syns du skal sette foten ned og si at en ferie ikke BARE er for én i familien, den skal være hyggelig og avslappende også for deg, og foregå på premisser som er ålreite for barnet også!
soleia Skrevet 5. april 2015 #16 Skrevet 5. april 2015 Hadde reist heim att, og ikkje feriert meir med den gjengen. Synes synd på dei større barna, som opplever at ferie med familien er eit lang arig alkoholkalas.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #17 Skrevet 5. april 2015 Og så går HI fra far. HI vil ikke at babyen skal ha samvær alene eller overnatting med den ubrukelige faren. DA kommer hylekoret frem. DA er HI kjip, vanskelig, tenker kun på pengene og er vanskelig. DA skal far ha sine rettigheter og krav innfridd. Anonymous poster hash: a0a79...072
Hannasbananas Skrevet 5. april 2015 #18 Skrevet 5. april 2015 Kom deg vekk! Han virker som en skikkelig drittsekk, og med mindre du lærer deg å virkelig sette ned foten, mistenker jeg at du har det bedre alene.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #19 Skrevet 5. april 2015 Litt av en familie. Her bytter vi alltid på og spise!! Griner ungen trøster jeg feks først så spiser jeg når far er ferdig. Er vi hos svigers, tilbyr alltid svigermor å holde barnebarnet eller leke med henne, så vi foreldrene får spise. Jenta vår blir nå et år og spiser litt sammen med oss drikking hver Jævla dag er ikke ok, hvertfall ikke med unger i hus. Hvem i pokker drikker kl 12 på dagen hvis man ikke er alkis eller er russ? Her drikker ikke samboer, og jeg tar meg kun vin i helgene av og til. Hadde glatt reist hjem. Stakkars deg . Anonymous poster hash: c7b2b...d45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå