Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Eller festdrakt, som vel er den korrekte betegnelsen. Jeg klarer ikke å bestemme meg om min 2,5 år gamle gutt skal ha det på 17 mai eller om jeg skal kjøpe vanlige penklær. Jeg syns egentlige ikke det er så pent med juksebunad, men så syns jeg også at det er fint på 17 mai med så mange 'bunadkledde' barn. Hva velger dere, og hvorfor? Å jada, jeg vet at det er et ilandsproblem. Anonymous poster hash: 934e1...491
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Mine skal nok ha festdrakter på 17.mai ja. Noe annet er egentlig ikke aktuelt. Anonymous poster hash: d8cfa...9a0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Hun har strikket "bunad" som oldemor har strikket. Samme som den første her:https://maritasverden.wordpress.com/2013/05/12/strikket-bunad-fra-sandnesgarn-na-blir-det-en-flott-17-mai/ Anonymous poster hash: 30319...dbf
Serepta Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Mine har aldri brukt festdrakt, rett og slett fordi jeg ikke synes det er noe pent.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Har alltid brukt festdrakter på mine. I år skal eldste ha bunad for første gang (håper jeg, har kjøpt litt stor), lik som meg. Syns det ser fint ut når alle har bunad. Festdrakt på de 2 minste da
&KJ& Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Mine har hatt festdrakt fra Maxemilia, de synes jeg er veldig fine.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Rutaliv og råndastakk på jenta, rutavest, knebukse og hvite strømper på gutten. Ekte saker, familieeiendom. Innafor familien har vi ekte bunader i mange størrelser, låner og bytter slik at alle har hvert år. Av og til må det kjøpes ei ny skjorte.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Jenta mi hadde strikket bunadlignende drakt de første årene, i fjor da hun var fire hadde hun rondastakk som jeg brukte da jeg var liten. Den skal hun ha i år også. Har også en rondastakk til i større str. Anonymous poster hash: 569cc...522 Anonymous poster hash: 569cc...522 Anonymous poster hash: 569cc...522
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Yngste ( 8 mnd) skal ha strikka vestfoldbunad. Mellomste (6 år) skal ha rutaliv med rondastakk og eldste (8 år) skal ha Telemarksbunad. Det er ikke mange festdrakter jeg synes er fine, så hadde vi ikke hatt bunader i familien, så hadde det nok blitt penklær. Anonymous poster hash: eb064...f4f
Appelsinpiken Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Festdrakt, Ola fra kids of norway jentene har likens, men fra peco.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå