Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Tenker på i fellesferien. Noen som har hatt en student el til å passe barna om sommeren? Det er snakk om 3 uker i juli, hvor mye betaler man? Anonymous poster hash: dcba8...5b5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 3 uker i strekk eller man-fredag? Når på dagen? Kveld? Natt? Litt vanskelig å si hva en bør betale når man ikke vet hvor mange timer om dagen det er snakk om Anonymous poster hash: 9d2c7...ff6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Jeg har hatt nabojenta til å være dagmamma 2 uker hver sommer. Da har hun kommet hit kl 06.30 og er her til jeg er hjemme kl 15.30. Hun har fått 8000. Barna er 3 og 6 år gamle. Anonymous poster hash: 13cdd...9a9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Om det er noen dagmammaer i nærheten som allerede passer barn, så kanskje hun er villig til å passe et par barn til om hun får ok betalt (jeg er dagmamma og kunne passet tre uker for 9000, da det vil bli veldig slitsomme uker) Anonymous poster hash: a7d79...2d8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Så man må ut med en såpass høy sum altså? Tenkte kanskje mer på en student eller noe jeg da. Anonymous poster hash: dcba8...5b5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Så man må ut med en såpass høy sum altså? Tenkte kanskje mer på en student eller noe jeg da. Anonymous poster hash: dcba8...5b5 En student vil vel også ha betalt for en heldagsjobb? 9000 kr er ikke mye for tre uker. Anonymous poster hash: f2de3...153
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Jeg kunne gjort det for 4000 kr Anonymous poster hash: 9624b...c27
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Hvitt eller svart? Virker som du forbinder studenter med lavtlønnet arbeidskraft... For det først, studenter har også utgifter som skal dekkes. For det andre, du konkurrerer med andre potensielle arbeidsgivere. For det tredje, du har vel ikke tenkt å drive med utnytting? Minimum 100,- timen! Anonymous poster hash: 027e1...a59
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Juli er betalingsfri måned i barnehagen så du må regne med å betale prisen du ellers ville betalt barnehagen pluss noen tusen ekstra for å ha barnepass i ferien. Tenker at du nok må ut med minst 5-6000 kr. Jeg er butikksjef, og sommerhjelpen vår (som er student) vil få 148 kr timen før skatt. Bare for å se hva du konkurrerer med, hos oss får studenten 16.650 kr for 3 uker med full jobb... Studenter jobber ikke for knapper og glansbilder de heller. Anonymous poster hash: 9b647...c5a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #11 Skrevet 5. april 2015 Som dagmamma tar jeg kontantstøte + hva barnehage ville ha kostet (6000+2700) og dette er pr barn jeg passer. Jeg skjønner jo tankegangen til foreldre som synes det er dyrt, men det blir ikke dyrere enn å ha i barnehage siden kontantstøtta faller bort om man benytter barnehage. Nå skjønner jeg jo at du ikke får kontantstøtte for så store barn, men tenker at en dagmamma uansett vil samenligne prisene ut i fra dette, og en student vil sammenligne prisene ut i fra en evt annen sommerjobb, som jo uansett vil bli betalt mer for. Men skjønner jo deg godt. Er jo nesten ikke vits i å jobbe i juli om du nesten må betale alt ut igjen for barnepass. Anonymous poster hash: a7d79...2d8
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #12 Skrevet 5. april 2015 det er vel derfor par deler ferier seg imellom eller bruker besteforeldre, tanter og onkler. Hadde vært fint å være lærer.. Kunne gi ungene 7-8 uker ferie. Anonymous poster hash: f7b26...484
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #13 Skrevet 5. april 2015 Men da du skriver student? Tenker du på høyskole da? For de får jo andre godt betalte jobber. Kan tenke meg at en 15 åring kan bli billigere, for de har ikke lett for å skaffe annen inntekt. Jeg skal bruke min 14 åring i sommer til å passe lillebroren sin, og hun får da 300 kr dagen. Hun er fornøyd med det. Men noen over 18 år, hadde nok ikke vært fornøyde med det. Anonymous poster hash: 760d4...a25
Superdolly Skrevet 5. april 2015 #14 Skrevet 5. april 2015 Jeg er mor til en student (universitet). Hun hadde aldri tatt en fulltidsjobb i tre uker for 2000-4000. Hun kan lett få seg fulltidsjobb i f.eks. butikk og tjene det mangedobbelte, og den jobbinga er ikke bare for å ha noe å fordrive tiden med. Hun jobber for å spare seg opp penger som hun så fordeler utover i året. Til løpende utgifter. For studielån, stipend og en deltidsjobb er ikke nok å leve av. Studenter jobber fordi de trenger pengene, og du må nok regne med at store deler av din egen lønn denne julimåneden må gå til å betale for barnepass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå