Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Jeg ble sittende å tenke litt på dette etter å ha lest innlegget om hun som var så glad for å vinne 50 000 kr på et Flax-lodd (og gratulerer så mye med det forresten! ). Så tenkte jeg at jeg hadde jo selvsagt også blitt glad for å vinne 50 000 kr, ingen ville vel synes at det var dumt, men at det ville hatt en helt annen virkning på meg enn på hun som skrev innlegget. For meg er 50 000 kr mye mindre enn de vi har utbetalt i lønn på en måned, og det er egentlig ikke så mye penger for oss som er en stor familie med mye ganske høye utgifter. Så sånn sett er det jo også ekstra hyggelig at en som virkelig trengte pengene vant dem Hva med dere? Er 50 000 kr mye penger for dere, eller ville det mer bare ha vært en hyggelig liten ekstrabonus? Og hvilken livssituasjon er dere i? Hva ville ev. vært mye penger for dere? Her hos oss tenker jeg at det måtte bikke 200 000 - 300 000 kr før vi virkelig ville følt at vi hadde vunnet noe som gjorde stor forskjell på økonomien vår. Anonymous poster hash: 9275f...326
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Vi er to voksne og 4 barn, så 50.000 hadde fort forsvunnet i det store sluket. Vi bruker 12.000 i måneden bare på mat, så 50.000 hadde ikke gjort veldig mye med vår økonomiske situasjon nei. Men hadde vi vunnet 50.000 hadde vi selvfølgelig satt stor pris på det og kost oss litt ekstra. Tatt en ferie kanskje. Anonymous poster hash: e9e1c...79b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Jeg har nok til at jeg klarer meg, og kan til og med kose meg litt også. Lider ingen nød, men en stor uforsett utgift hadde tatt knekken på økonomien. 50 000 hadde vært mye penger for meg også. Det hadde betydd at jeg kunne betalt ned kredittkortgjelden, og dermed hatt 1000 kr ekstra i mnd, samt hatt 20 000 til overs igjen, som jeg nok hadde brukt på en ferie. Ferie er noe jeg sjeldent har råd til, og kun har unnet meg de ganger jeg har fått et fint beløp igjen på skatt e.l, noe som ikke er hvert år. Ethvert betydelig beløp, fra 10 000 og oppover hadde merkes på min økonomi, men for å ha en reell varig effekt måtte det vært fra 30 000 og oppover. Anonymous poster hash: e3642...9b8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 50 000,- ville ikke gjort noen forskjell på privatøkonomien vår. Det hadde jo vært kjekke penger som kanskje hadde blitt brukt på en ekstra fin ferie eller blitt satt på sparekontoe. Jeg vet faktisk ikke hvor mye vi måtte vinne før det hadde gjort en innvirkning på hverdagen vår. Vi har en god del på konto, og måtte nok opp i sekssifret før det virkelig hadde merkes. Det gjør godt å se når noen som sliter litt får litt ekstra å rutte med 😊🐣 Anonymous poster hash: 03f74...f2d
Gjest Zaria Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 50 000kr hadde vært utrolig mye penger for meg! Med rett prioritering hadde det gjort hverdagen litt lettere for meg og datteren min en god stund fremover😃 hadde jeg vunnet dette nå hadde jeg spedd på litt på konfirmasjonsbuddjettet, og satt av noen tusen hver mnd til mat/forbruk. Kanskje jeg skal kjøpe meg et lodd?? Drømme drømme😃😃
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Hadde heldigvis bare vært en liten bonus. Anonymous poster hash: ef8ed...6c2
Tyra79 Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 På privatøkonomien, i det daglige, hadde ikke 50000kr hatt noe nevneverdig å si. Hadde vi vunnet den summen, hadde vi garantert reist for pengene! Enten lagt de til sommerferien, eller dratt hele familien på helgetur til feks London. Langhelg til London er alltid gøy, og ikke noe vi kan tillate oss å gjøre i hverdagen !
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 På privatøkonomien hadde det ikke hatt noe å si siden jeg hadde sittet de pengene på hussparekontoen med en gang. Sparer til å bygge hus nemlig. Anonymous poster hash: 0685a...157 Anonymous poster hash: 0685a...157
Bumblebeee Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 50.000 er ikke mye i dag, men hos oss hadde de vist igjen. Mye mulig de hadde blitt til et nytt kjøkken.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 50 000,- er mye for meg. Er alenemor med en gjennomsnittsinntekt (utbet. 27600,- i mnd.). 50 000,- hadde økt sparekontoen og det hadde vært deilig Anonymous poster hash: 58fcc...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå