Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Kan dette betydelig øke faren for å få kreft senere i livet? hvor lenge sitter pergo i kroppen? Kan jeg feks ha en risiko for å utvikle kreft om 5 eller 10 år? Har en erfaren gyn som mente på at det ikke ville spille noe rolle, men da jeg googlet klomifen/pergotime og kreft så stod det så mye forskjellig.. takker for alle svar og erfaringer Anonymous poster hash: 90e4f...812
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Jeg har aldri hørt at Pergotime kan gi kreft. Jeg har heller aldri spurt om det eller lest noe om det. Jeg har derimot gått på 7 doble kurer, og da ville jeg vel fått beskjed om det? Står vel ikke noe om det i bruksanvisningen heller? Anonymous poster hash: df3a6...bfd
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Jeg har gått på 8 kurer. All stimulering av eggstokker er med på å øke risikoen. Til og med eggløsning, siden det er en fordel å få mensen sent og å få barn tidlig med påfølgende pause i eggløsning. Jeg kommer nok til å ha årlige sjekker hos gyn, for det har jeg gjort i mange år, men bekymrer meg ikke mer for dette enn andre typer kreft. Anonymous poster hash: c471f...83c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Jeg har gått på både pergo og mange andre medisiner i forbindelse med barnløshet. Ingen økt risiko med de andre medisinene iallefall, men barnløshet i seg selv øker jo sjansen for visse typer kreft. Anonymous poster hash: 5aced...0c4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 takk for svar =) Anonymous poster hash: 90e4f...812
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Flere innspill? Anonymous poster hash: 90e4f...812
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Jeg har gått på både pergo og mange andre medisiner i forbindelse med barnløshet. Ingen økt risiko med de andre medisinene iallefall, men barnløshet i seg selv øker jo sjansen for visse typer kreft. Anonymous poster hash: 5aced...0c4 Nå kom jeg på at det ikke er så lenge siden jeg leste en artikkel om forskning på ivf og kreft. Ivf-mammaer (som meg) har en økt risiko for brystkreft. Konklusjonen var at det var barnløsheten som økte risikoen, ikke medisinene. Hvis du søker opp Fertilitetssenteret på Facebook, så tror jeg det var de som la ut link til dette. Evt Ønskebarn, også på Facebook. Anonymous poster hash: 5aced...0c4
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 takk for svar =) Anonymous poster hash: 90e4f...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå