Gå til innhold

Selge 4-5 år gammelt bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ubetydelig brukt. Bra sete og godt i test (deng gang ihvertfall) eller er det helt avleggs nå?

Anonymous poster hash: 10281...8e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4-5 år går fint. På trygg trafikk sine sider er det vel 8-9 år det står som grensa for når det bør kastes. 

Anonymous poster hash: 4f8b6...e67
Skrevet

Snakket med en erfaren selger i en barneutstyrsbutikk nå for ikke lenge siden. Der ble jeg anbefalt å ikke bruke seter som er eldre enn 5-6 år. Pga at plastikken blir porøs etter en stund. Da spesielt seter med integrerte seler. (Gruppe 1 & 2)

Seter hvor man bruker bilens seler, er holdbare i 9-10 år. Man skal også oppbevare setene i jevn temperatur. Altså er loft ikke et ideelt sted for oppbevaring av slikt, da det er store temperatursvingninger der. Dette gjør plastikken raskere porøs. Har et babysete som er 5 år gammelt nå. Og tør ikke bruke dette til nestemann da det er lagret feil i tillegg til å være i grenseland gammelt. Selgeren jeg snakket med er en veldig ærlig person som ikke er ute etter å flå kunder for penger og selge mest mulig. Så stoler veldig på det som er blitt sagt.

Svaret på spørsmålet ditt er vel; nei du bør ikke selge et så gammelt sete. Dessverre.

Anonymous poster hash: 21fb5...ab5

Skrevet

4-5 år går fint. På trygg trafikk sine sider er det vel 8-9 år det står som grensa for når det bør kastes.

Anonymous poster hash: 4f8b6...e67

8-9 år er på seter hvor bilens seler blir brukt.

Anonymous poster hash: 21fb5...ab5

Skrevet

Kommer helt an på hvordan setet er oppbevart.

Så jeg ville ikke brukt et slikt ukjent sete.

Anonymous poster hash: b1060...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...