Gå til innhold

Hadde middagsgjester i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ene paret spanderte en knapp time på oss, før de plutselig begynte å mase på ungene om at de måtte gå. Det ble ville protester, så kom selvfølgelig spørsmålet om overnatting. Noe jeg ikke orket, siden barna deres var på overnatting her så sent som forrige helg.

Denne venninna mi har jeg ikke tilbrakt tid med siden jul, men har stilt opp et par ganger og tatt barna. (Uten at hun har tid til å ta en kaffi eller prat). I dag lagde jeg god mat fra bunnen, og hadde faktisk gledd meg til å se dem igjen.

Har jeg grunn til å bli skuffet? Er ikke dette rimelig frekt? Å gå rett fra bordet? Og var det noe spesielt de skulle nå? Nei.

Anonymous poster hash: 0ea8d...fb7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er frekt! Hadde satt av en del timer til et middagsbesøk!

Anonymous poster hash: 4c58f...b5d

Skrevet

Skikkelig frekt!!

Skrevet

Skikkelig dårlig gjort av dem to voksne mennesker!

Skrevet

Nesten så det hørtes litt planlagt ut. En time på slikt middagsbesøk er frekt hvis det ikke var avtalt på forhånd fordi de måtte et sted etterpå.

De har kanskje sett på det som enkel barnevakt....

Er vel ikke de første du ber på middag igjen? Blir dere bedt på middag så ta samme taktikk ;)

Anonymous poster hash: 36aae...299
Skrevet

Hadde jeg hatt besøk av venner som gikk så tidlig så hadde jeg spurt f.eks "Nei, skal dere gå allerede?" og ventet på et svar. Unnskyldte de seg med noe hvorfor de måtte gå?

Anonymous poster hash: 8bddc...905

Anonymous poster hash: 8bddc...905

Skrevet

Det er alltid slik når vi har folk på besøk her. De med barn reiser alltid tidligere, pga sengetid og diverse.

Kan også være at de var slitne.

Jeg synes folk skal få reise når de vil. Jeg er selv veldig innadvendt og ikke spesielt glad i å være på besøk, og når jeg vil reise setter jeg pris på å få reise uten å måtte rettferdiggjøre hvorfor. Det er ikke noe personlig mot verten, det er bare min personlighet som er slik. Jeg liker folk i små doser av gangen.

Hvis det skjer HVER gang de er på besøk er det noe annet, men hvis det kun skjedde en gang, ville jeg latt tvilen komme dem til gode. Hvorfor tenker man umiddelbart at de er frekke? Hvorfor ikke tenke at de hadde en god grunn, muligens noe de ikke ville dele?

Anonymous poster hash: 77d67...2cb
Skrevet

Skulle nesten tro de hadde planlagt det og håpet ungene kunne være på overnatting mens de selv kunne dra ut på noe annet.

Anonymous poster hash: b6954...50a

Skrevet

Går ut fra at HI har tatt høyde for evt små barn som skal i seng. Det har gjerne småbarnsforeldre i bakhodet når de planlegger middag.

Jeg hadde nok også spurt om de har det så travelt.

En time er jo bare tull. Da burde de heller avlyst. Man får jo ikke spist ferdig engang.

Anonymous poster hash: aebba...c2f

Skrevet

Det er berre fanten som et og går, seier mormor. Det er noko i det.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde ikke bedt dem på så mange flere middager.

Skrevet

Det andre paret som var her ble helt sjokka, og jeg ble rett og slett så paff at jeg nesten ikke fikk frem et ord. Da den andre damen spurte om de hadde dårlig tid, sa de bare noe om at de hadde mange prosjekter og var slitne. Heldigvis bor par to i nærheten av dem, og kunne ta med ungene deres hjem noen timer senere.

De var her altså en knapp time, dvs mindre enn en time, og sprang plutselig opp på loftet for å hente ungene. Rett fra matbordet. Jeg har lenge følt litt på at denne venninna gir lite, men gjerne tar mye. Ble bare så skuffet over henne denne gangen, "takk for maten, heter det" kom det bastant fra mannen i det andre paret, i det de hastet ut døren.

Skrevet

Hvorfor i alle dager lot dere barna til dette paret være igjen hos dere?

Anonymous poster hash: 8943e...50f
Skrevet

At folk kan være så frekke! Godt at mannen i det andre paret var på lag med dere og hadde baller nok til å si "takk for maten, heter det".

Anonymous poster hash: 18330...fc7

Skrevet

Er nok sjelden jeg setter av mindre enn ca 4 timer hvis vi er budne i middag, ikke alltid vi bruker opp all tida, selvsagt, men har sånn ca den rammen. Det samme håper jeg mine gjester har.

Utrolig frekt å stikke av så fort som dine "venner" gjorde! Jeg vil egentlig kalle det ufint.

Anonymous poster hash: 5091f...84b

Skrevet

Herregud, mener du at de kom, satte seg ved bordet, spiste, for så å reise seg å gå? Men først etter at de spurte om dere kunne passe ungene? "Frekt" er vel ikke helt dekkende! Hadde IKKE invitert dem på middag igjen. Slikt gjør man rett og slett ikke.

Skrevet

De ba oss vel ikke akkurat passe ungene, men ungene ble jo kjempeskuffet da de ville gå akkurat i det de begynte å komme i gang med lekingen. Og da var det spørsmålet om overnatting kom opp, mest gjennom barna deres. Men altså, ungene ble igjen. Mest fordi at mine hadde gledd seg til å møte dem

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg kjenner at jeg fikk sans for han fyren som prøvde å sette dem på plass... HI, skaff deg noen bedre venner. Livet er for kort til å bruke krefter på dem som bare tar og sjelden gir.

Skrevet

Takk for rådet Pashla, men dette er en god, gammel som jeg  ikke har hjerte til å kvitte meg med.

Forresten. Hvor finner man venner som er mer opptatt av å gi enn å ta? Har en tendens til å havne opp med en del av motsatt type, spesielt av de nye jeg finner.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...