Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Eldstemann på ni år begynte å bli syk mandag, hodepine, kvalme og dårlig matlyst. Spydde som en gris tirsdag kveld og natt til onsdag, og fikk da feber. Har spist dårlig, men får i seg litt drikke. Han er vanligvis et veldig aktivt (astma)barn, men har ligget i sengen hele uken. Han har vanligvis store problemer med og sovne på kvelden, men la seg til å sove uten å si i fra klokken 20.15. Har pannetermometer så sjekket om han hadde feber, og den er nå på 40 grader. Vekket han så han fikk en paracet nå, får god kontakt med han, men han er ganske redusert. Han er småspist og følges opp på sykehuset av ernæringsfysiolog og har næringsdrikker på blå resept, og er i utgangspunktet veldig undervektig. Ville dere ringt legevakten i morgen hvis han ikke er bedre, eller sett det an? Anonymous poster hash: b60a0...1b1
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Ja, tatt i betraktning at han sliter med å få i seg nok mat til vanlig så ville jeg det. Men ville nok vurdert det pga dårlig almentilstand uansett
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Er bare redd for å virke hysterisk, men da er jeg kanskje ikke det HI Anonymous poster hash: b60a0...1b1
piranha Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. De vil da uansett avgjøre om han bør tas inn til sjekk eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Om jeg hadde fått i han drikke og feberen gikk ned med paracet ville jeg sett det an en dag til. Men her vet jeg det går et heftig norovirus om dagen, flere barn som var borte fra skolen minst en uke pga oppkast, diare og feber i tiden før påske. Anonymous poster hash: a34b1...18a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Feberen går litt ned med paracet, men er litt bekymret pga almenntilstanden hans. Han føler seg svimmel, noe som sikkert kommer av feber og lite mat. Er som sagt undervektige fra før, så tar en telefon og forhører meg så får legen bestemme om han bør undersøkes. Kan eventuelt være greit å sjekke CRP. HI Anonymous poster hash: b60a0...1b1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Har vært en tur på legevakten med gutten, og han hadde høy crp. Full penicilinkur, og satse på bedring til skolestart.....God påske HI Anonymous poster hash: b60a0...1b1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 God påske og god bedring til gutten! Anonymous poster hash: f31e2...c06
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Takk, vi tar noen rolige dager hjemme Påsken ble ikke helt som tenkt, men vi koser oss så godt vi kan og gjør det beste ut av det HI Anonymous poster hash: b60a0...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå