Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Jeg har aldri campet noe særlig, og de gangene jeg har gjort det er det en natt her og jeg hatet det : lukten inni teltet, hvor kaldt det ble om natten uansett hva en hadde på seg, å måtte gå evigheter for å komme på do om natten ( jeg tisser. Mye. Ofte) Men etter vi fikk barn har jeg fått denne Saltkråka-fantasien at det er så kjekt for ungene, at de løper rundt med en flokk unger hele dagen og det er sol og varme alltid. Få meg ned på jorden igjen, er det kjekt med familiecamping eller er det så kjipt som jeg husker det? Anonymous poster hash: 88cee...fc6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Sorry, men så kjipt er det! Minimum er campingvogn, men jeg tar heller noen uker på hytta! Anonymous poster hash: 5ae59...53e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Skal du campe må det bli i skogen! Vil du på campingplass lei hytte! Vi har gjort det en del og ungene storkoser seg! Veldig mange fine plasser i Sverige . Anonymous poster hash: 8653c...f88
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Forbli camping-jomfru! Camping er helt forferdelig. Man bor altfor tett oppi andre, har ikke noe privatliv å snakke om og den store majoriteten av med-campere er blodharry. Eneste unntak er telt i villmarken. Anonymous poster hash: 5c443...0b0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Campere er for spesielt interesserte (tenker da campingvogn/bobil ol). Når det gjelder en telttur i ny og ne, kan dette være fantastisk moro, men da ikke på en campingplass... Da er hytte bedre! Anonymous poster hash: 49535...094
Superdolly Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Skal du først campe i telt bør du velge skogen eller fjellet, som andre her sier. Det er superkjipt å stå opp om natta for å gå på do, uansett hvor du er. Men sånn ellers kan det være en fin opplevelse, synes jeg. Det trenger ikke bli kaldt om natta. Sørg for gode liggeunderlag og soveposer og kle dere etter været så går det fint. Jeg har sovet mye i telt, om vinteren ogdå, og aldri frosset om natta. Og ungene synes det er supergøy og spennende.
Superdolly Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Er for øvrig enig med de som sier at telt og campingplass ikke er noe stas.
MammantilNurket Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Hvorfor campe?? Det finnes da utmerkede hoteller rundt om kring.
*Miss Marple* Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Vi har hatt en fast campingplass hvor vi har overnattet på vei til Oslo om sommerene, noen ganger i telt og noen ganger i hytte og det er det ungene snakker om og husker som den beste måten å feriere på. De har mange gode historier om hvor håpløs mamma'n var i telt, som den gangen vi bare tok med fjellteltet for å spare plass i bilen. Det ble med den ene gangen. Et år hadde vi virkelig flottet oss med fint hotell i Oslo, men det var først da de krøp opp i soveposene i teltet på hjemvei at datter spurte 'kan vi ikke bo her,mamma'. Poenget mitt er at det er supert for ungene, ikke fullt så supert for mor, men alt i alt er de to nettene i året noe jeg gladelig spanderer for gode minner. Campingplass er supert for barn. Og med skikkelig sovepose fryser man ikke, selv om man føler seg som en larve i en pupp.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #10 Skrevet 3. april 2015 Jeg har ikke vokst opp med camping, men har campet en del de siste årene. Kjipt med lite telt og kalde underlag, koselig med stort telt og utstyr som holder deg varm! Vi har kjøpt et stort villatelt med to soverom, og nytt i åt har vi kjøpt ekstra påbygg hvor barna kan leke feks, i regnvær. Så har vi store vindu så oppholdsrommet blir nesten som en vinterhage når vi tar ned gardinene. Så kjøper vi strøm på campingplassen vi er på. Pleier å finne små og koselige steder, men trives på store plasser også. Finn et sted med skygge på morgenen hvis det er varmt. Ikke campe i hele tatt når det er for kaldt... Vi har bord og stoler og deilig gulvteppe i teltet, og oppblåsbare madrasser å ligge på. Er ikke noe problem å gå på do i sanitetsbygget på natta heller. Egner seg jo ikke i skogen et slikt telt da... 😊 Jeg trodde jeg hatet camping, men koser meg på tur nå. Håper vi får en varm sommer i år også slik at vi får en fin campingferie. Anonymous poster hash: e5497...802
soleia Skrevet 3. april 2015 #11 Skrevet 3. april 2015 Vi pleier å reise med campingvogn, og det elskar både store og små. Mange barnevenlege campingplassar, spesiellt i naboland.
lover Skrevet 3. april 2015 #12 Skrevet 3. april 2015 Er ikke veldig dreven, mannen ser nok mer muligheter enn jeg gjør. Ungene digger camping livet, og de foretrekker telt før hytte. De suser rundt på campingen med andre unger, leker og bader. Jeg derimot hater det, bortsett fra at ungene liker det. Ikke dra på telt tur i regn, det har jeg aldri gjort, men kan bare forestille meg at det er jævlig.....
Hengebuksvinet Skrevet 3. april 2015 #13 Skrevet 3. april 2015 Det kan vere supert. Bare sørg for at du har stort nok telt, gode madrasser og gode soveposer. (Campingvogn er ikke noe for meg). Her i Norge er det få gode campingplasser, men i Danmark kan du endatil få eget bad på noen. Jeg klarer meg helt fint med fellesen, spesielt når barneavdelingen er så ren og pen at ungene gjerne vil dusje hele dagen Prøv en runde med telt. men vær kresen i valg av camping
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #14 Skrevet 3. april 2015 Eeeeelsker å telte! Små og store csmpingplasser, i skogen, i hagen, overalt!! Har oppblåsbare madrasser, en brannsikker ovn vi kan plugge i kontakten på campingen om vi er der, stort telt, bord og stoler osv. Ungene elsker det! Heller det enn et kjedelig hotellrom altså! Anonymous poster hash: 7b9ac...d85
Love my kidz Skrevet 4. april 2015 #15 Skrevet 4. april 2015 Elsker å være på campingferie, men absolutt ikke i telt! Foretrekker hytte. Kunne tenkt meg campingvogn, men mannen har ikke førerkort, og jeg tør okke kjøre med vogn. Så da blir det hytte. Prøvde oss med kombicamp i fjor, men trivdes ikke med det heller, ble så lite. Sverget på at det skulle bli hytte neste gang ;-)
Mamma_til_2 Skrevet 4. april 2015 #16 Skrevet 4. april 2015 Orker ikke tanken på og campe verken i telt eller vogn, kan minimum godta en hytte/ leilighet på en campingplass,men den må og være stor og velutstyrt, allerhelst foretrekker jeg hotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå