Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Et uhell i lek med en kompis Men, han har slått fingertuppen skikkelig. Blødd en del rundt neglkanten, men neglen er hel og fin. Ser ut til at det har sprukket i huden rundt neglen liksom, og det kan se ut som om det sitter en liten stein ganske langt under huden og et godt stykke fra der "kuttet" er. Hele fingertuppen er veldig hoven og øm. Han er 6 år. Har vasket litt og renset litt med pyrisept, men det gjør veldig vondt så har ikke gjort så mye mer. Han slår seg veldig sjelden, og det gjør at jeg ikke har masse erfaring med sår og skader Kan han bare gå slik til det leger seg selv, eller bør noen ta en titt på det (og steinen som sitter der)? Anonymous poster hash: d50fe...156
Gustav Klitt Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Steinen er et fremmedlegeme som må ut, ellers vil det bare bli vondere og vondere. Hvis det er for vondt til at du får renset ordentlig selv, bør dere dra på legevakta.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Med tanke på stenen som sitter der: Dryss på bakepulver på såret og dekk med plaster, det driver ut det meste så lenge "inngangen" kommer fra såret.. Om det er lenge siden fingeren gikk i klem ville jeg ringt legevakta og forhørt meg der Anonymous poster hash: a0441...7ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå