Gå til innhold

Voksne naboer "mobber" en mobber.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikle hva jeg skal synes.

En STOR mobber på skolen (11 år) bor i gata vår.

Denne gutten har mobbet naboens nevø så mye at de har flyttet og byttet skole.

Nå mobber min voksne nabo denne gutten. Kaller han feiten, fattiglusa, jenta osv osv. jeg har sagt at det er unødvendig å drive slik men han sier han har bedt om det pga nevøen.

Hva synes dere?

 

Anonymous poster hash: cfe7c...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke akkurat enig i den type oppførsel, men kan jo hende han har gått av det.

 

Anonymous poster hash: e2f86...e9b

Skrevet

Er kanskje ikke korrekt, men forstår jo onkelen til gutten.

En 11 år gammel gutt burde forstå bedre. kanskje på tide han også flytter.



Anonymous poster hash: 7f96f...9e9
Skrevet

Denne onkelen bør jo få seg en kraftig advarsel. Det er helt uakseptabel oppførsel av et voksent menneske og vitner om manglende modenhet og intelligens. Trakassering og terrorisering er ikke lovlig og spesielt graverende når voksne utsetter barn for det!

 

Anonymous poster hash: cd25b...c3d

Skrevet

Ok, så nå skal de hevne seg? Jeg regner med at de skjønner at han i hvert fall ikke blir noe snillere av dette, så det må jo være en hevnaksjon. Alternativt at de ønsker å lære ham et par ekstra triks neste gang han vil mobbe noen...

Skrevet

Sorry men her er jeg slem sånn med en gang. La han bli mobbet. Men så kommer fornuften inn og sier at onkelen bør slutte.

 

Anonymous poster hash: 09343...d94

Skrevet

En voksen mann som synker ned på nivå med en 11åring. Vet ikke helt hva jeg skal si? Glad han ikke er min "mann".



Anonymous poster hash: 62b43...1af
Skrevet

Syns det er helt greit. Ungen fortjener det

Skrevet

Syns det er helt greit. Ungen fortjener det

Enig!

 

Anonymous poster hash: 1fdde...6ad

Skrevet

Syns det er helt greit. Ungen fortjener det

Åååh, så det er greit å mobbe når offeret fortjener det?

 

Kanskje denne mobberen mener at det andre barnet fortjente det også da. Da må det jo være greit, det også.

 

Anonymous poster hash: 3bab1...ba1

Skrevet

Her har det jo raknet for opptil flere.

Skrevet

Helt greit når gutten har mobbet et barn såpass at foreldrene måtte ta barnet ut av skolen og flytte.

Kanskje 11 åringen lærer når han får smake sin egen medisin!

 

Anonymous poster hash: 29dc7...b36

Skrevet

Så hvis dette barnet hadde slått nevøen, så kunne naboen slå han som hevn? Det er hinsides at dere tror noe godt vil komme ut av en slik reaksjon...Man synker ikke ned til mobbernes nivå, man oppfører seg som en voksen.



Anonymous poster hash: ee616...778
Skrevet

 

Så hvis dette barnet hadde slått nevøen, så kunne naboen slå han som hevn? Det er hinsides at dere tror noe godt vil komme ut av en slik reaksjon...Man synker ikke ned til mobbernes nivå, man oppfører seg som en voksen.

 

Anonymous poster hash: ee616...778

 

 

Enig.

 

De færeste barn blir mobbere av ondskap. Mange av dem mangler noe hjemme eller har det ikke så bra hjemme. Noen av dem har selv blitt mobbet tidigere.

At en voksen "mann" kan få seg til å mobbe et barn er helt utrolig. Skal man "ta" noen så må det i det minste være foreldrene til barnet.

 

Anonymous poster hash: 62b43...1af

Skrevet

Hadde aldri gjort det, men jeg er helt imot den dikkingen man skal bedrive rundt mobbere også. Vi skal finne grunner og forstå oss ihjel på dem. Hvis mitt barn mobber en eneste sjel, da skal han få så øra flagrer, og hvis det passer seg, skal han jammen meg få litt god gammeldags straff og gå offentlig ut foran skolen og forklare hvorfor mobbing er feil og at alle fra den stund har full rett i å sette ham på plass hvis han trår over streken.

 

Det kan være skjebner vi ikke vet om, unger som har det vondt hjemme osv,men ofte er det rett og slett slemme drittunger som trenger å kjenne på sjela at det å mobbe gjør lite godt for en!

 

Anonymous poster hash: 05956...0f5

Gjest Antarctica
Skrevet

Det der du forteller, HI, skal få lov å være det aller, aller sykeste jeg har hørt.

Det onkelen gjør nå, er å lære gutten at han gjorde riktig i å mobbe, for det er sånn folk "skal" omgås med hverandre. Han viser ham den skikkelig vrengte sida av menneskelig samhandling, og innbiller seg at ungen "lærer" noe av det. Han lærer bare å mobbe flere unger på denne måten, for når de voksne også gjør det, må det jo være greit?

 

At en 11-åring ikke har fullt utviklet empati, er forståelig, selv om man ikke liker det. At en voksen ikke har det, kvalifiserer til en diagnose. Hvis jeg noen gang kom så langt at jeg følte trang til å hevne meg på et barn, håper jeg noen ville gi meg et nakkeskudd øyeblikkelig!

Skrevet

Helt greit når gutten har mobbet et barn såpass at foreldrene måtte ta barnet ut av skolen og flytte.

Kanskje 11 åringen lærer når han får smake sin egen medisin!Anonymous poster hash: 29dc7...b36

Hvor tenker du at han skal flytte, da? For å komme unna en mobber som bor i nabolaget og er dobbelt så stor som ham selv?

 

Anonymous poster hash: 2d0b0...f85

Skrevet

Denne tråden gjør meg kvalm. Helt utrolig at det finnes så mange her inne som synes dette er greit. Bruker stort sett dette forumet som ren underholdning og det er dessverre vanedannende, men nå vurderer jeg rett og slett en pause. Mister jo nesten troen på menneskeheten av det her.

Skrevet

Denne tråden gjør meg kvalm. Helt utrolig at det finnes så mange her inne som synes dette er greit. Bruker stort sett dette forumet som ren underholdning og det er dessverre vanedannende, men nå vurderer jeg rett og slett en pause. Mister jo nesten troen på menneskeheten av det her.

Men å drepe ungen i magen fordi man ikke fikk igjen på skatten, det sjokkerer ikke eller?

 

Anonymous poster hash: b737a...020

Skrevet

 

Denne tråden gjør meg kvalm. Helt utrolig at det finnes så mange her inne som synes dette er greit. Bruker stort sett dette forumet som ren underholdning og det er dessverre vanedannende, men nå vurderer jeg rett og slett en pause. Mister jo nesten troen på menneskeheten av det her.

Men å drepe ungen i magen fordi man ikke fikk igjen på skatten, det sjokkerer ikke eller?Anonymous poster hash: b737a...020

Ikke avspor debatten

 

Anonymous poster hash: 62b43...1af

Skrevet

Jeg får helt vondt i magen jeg! Jeg har selv en 11-åring, og de er ikke så store. Selvsagt bør de vite bedre, og at han er en mobber er på ingen måte greit. Men at en voksen mann bedriver mobbing, og ikke skjønner hvor feil det er, det er helt ubeskrivelig!

Skrevet

Er vel ingen tvil om at det denne naboen din gjør er ugreit. Om dette er noe som systematisk skjer hver gang han ser gutten bør jo noen snakke med denne mannen.

 

Når det er sagt er det klart at mobbing fører til at kraftige følelser settes i sving også for familien til gutten som ble mobbet. Jeg har liten tro på all denne "forstå seg ihjel" holdningen som ofte mobbere blir møtt med, og jeg har også gitt noen sannhetsord til en som mobbet noen i vår familie. Derimot er det langt fra å si noen sannhetsord til å mobbe selv, og det er vel ingen tvil om at feiten og andre stygge ord er mobbing!

 

Anonymous poster hash: 967cf...49f

Gjest Antarctica
Skrevet

Er vel ingen tvil om at det denne naboen din gjør er ugreit. Om dette er noe som systematisk skjer hver gang han ser gutten bør jo noen snakke med denne mannen.

Når det er sagt er det klart at mobbing fører til at kraftige følelser settes i sving også for familien til gutten som ble mobbet. Jeg har liten tro på all denne "forstå seg ihjel" holdningen som ofte mobbere blir møtt med, og jeg har også gitt noen sannhetsord til en som mobbet noen i vår familie. Derimot er det langt fra å si noen sannhetsord til å mobbe selv, og det er vel ingen tvil om at feiten og andre stygge ord er mobbing!Anonymous poster hash: 967cf...49f

Jeg tror som regel mobbing har en grunn, og det å forstå seg ihjel dreier seg jo ikke om å si at det er OK å være stygg med andre. Men man kan likevel godt anerkjenne at det finnes følelser også i dem som mobber. Aggresjonen deres er jo ikke medfødt.

 

Det å forebygge/stoppe mobbing får man til ved å bygge gode relasjoner, ikke ved å vise at voksne er enda grusommere enn barn...

Skrevet

Jeg ble mobbet i flere år og ønsket alltid at mobberne skulle bli mobbet selv. Men egentlig ikke og i hvertfall ikke av en voksen! Jeg jobber på en skole og når noen blir mobbet så spør jeg mobberen om hva h*n hadde følt om jeg sa akkurat de samme stygge ordene men til h*n. Da ler de som regel og sier f.eks "ja bare si det, haha, jeg bryr meg ikke", men jeg kan love dere at de hadde brydd seg. En mobber ble plutselig mobbet av mobbeofferet, og da åpnet han øynene sine og sluttet, han ble kjempe lei seg. Men dette er barn. Voksne skal ikke mobbe, og aldri mobbe barn!

 

Anonymous poster hash: a3c3b...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...