Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Er det noen lærere her som kan fortelle litt om hverdagen sin ? Hører så ofte om utbrente lærere... Vil dere anbefale yrket ? Anonymous poster hash: eabfa...552
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Nei! Men det er fort gjort å bli så engasjert at man brenner lyset i begge ender. En jobb der du må sette grensene selv, for du har aldri nok tid til å gjøre jobben "godt nok". Og siden de fleste vil gjøre en best mulig jobb, sliter mange med å sette disse grensene de første årene. Og dermed ender vi opp med at over 40% av nyutdannede lærere hopper over til andre yrker (eller går seg på en smell) i løpet av de første 4 årene. Anonymous poster hash: 8d396...668
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Ikke lei. Det er alltid noe som skjer, full fart hele tiden. Men du risikerer å bli veldig sliten. Men aldri lei Anonymous poster hash: 900b4...20f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Det er lett å bli engasjert og man kan ende opp med å 'være på jobb' mye av døgnet. Kontakt med foreldre, møter, planlegging rundt enkeltelever i tillegg til forberedelse til undervisning, retting, dokumentering, etterarbeid, midtveis- og sluttevalueringer. Det kan være vanskelig å sette en tydelig grense for seg selv. Jobben er fantastisk givende! Elevene mine betyr utrolig mye for meg og jeg ville ikke byttet det mot noe annet. I de mest travle periodene har jeg lurt på om dette er noe jeg orker å fortsette med, men hver høst gleder jeg meg til nye tak! Anonymous poster hash: edae5...793
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Ja, fordi man blir "brukt" opp. Anonymous poster hash: cc423...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå