Gå til innhold

Livsforsikring - hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Bor i utlandet og skal kjøpe livsforsikring.

Hvis jeg dør, vil de etterlatte flytte tilbake til Norge.

Er det noen her som har kjøpt livsforsikring i Norge som kan gi råd om hvordan man bør sette opp regnestykket for å finne ut riktig beløp?

Har to barn. 4 og 6. Ektefellen vil kunne jobbe.

Dekke all gjeld pluss noen års lønn for å komme seg?

Takk for svar!

Anonymous poster hash: cfdad...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på så mangt. Har dere hus i Norge/utlandet? Familie? Tjener mannen mye/lite (og har han mulighet til å få jobb kjapt i Norge)? Har du forsikring som dekker begravelse og transport av båren din til Norge (hvis du vil gravlegges i Norge)? 

Boligpriser i området mannen ville flyttet til? 

Ganske enkelt; hvor mye trengs for at mannen skal kunne etablere seg i Norge.

Anonymous poster hash: d79cc...963
Skrevet

Takk for svar!

Noen med konkrete eksempler?

Har tenkt på det meste av det der. Men er lite kjent med norske forhold etter mange år i utlandet.

Skrevet

Takk for svar!

Noen med konkrete eksempler?

Har tenkt på det meste av det der. Men er lite kjent med norske forhold etter mange år i utlandet.

Kan du ikke bare ringe til forskjellige forsikringsselskap?

Anonymous poster hash: a8eb1...2c1

Skrevet

Du må nesten bare høre med ulike forsikringsselskap. Da mamma døde fikk jeg en engangssum på 750 000,- + at jeg får månedlige utbetalinger på 3200,- Det er to ulike forsikringsselskap. Den månedlige utbetalingen er en jobbforsikring som egentlig skal gå til ektefelle, men siden pappa også er død så arvet jeg den.

Anonymous poster hash: f3827...88d
Skrevet

Jeg jobber i forsikring, du må bo i Norge for å få forsikring hos oss. Det tror jeg gjelder alle de store selskapene.

Anonymous poster hash: 89db9...6d4

Skrevet

I vår livsforsikring, måtte vi signere på at vi bodde i Norge.

Vi (mannen og jeg) får utbetalt/ nedbetalt rett over halve huslånet om en av oss dør. Forsikringen gjennom fagforbundene vi er medlem av, utbetaler også noen hundre tusen. Forsikringa gjør at den av oss som lever videre vil klare seg fint økonomisk. Dersom begge skulle dø, vil hele huslånet bli nebetalt, i tillegg vil det være igjen noen hundretusen (rett over millionen, dersom ungene velger en billig begravelse og gravstein;)!) til ungene. de siste hundretusenene vil jo da bli fordelt mellom våre tre barn. Når jeg tenker over det, vil de jo i grunn sitte godt i det til slutt. Det til tross for at de ikke vil få hverken 100000kr konfirmasjon eller hele førerkortet!

Håper for alt i verden at vi slipper å benytte oss av forsikringa, sånn uansett...!

Skrevet

Vi har forsikret oss for 2 mill hver. Så hvis en av oss dør så kan den andre betale ned all gjeld

Skrevet

Takk for alle svar☺

Jeg skal tegne forsikring i landet vi bor i. Ikke i Norge.

Saken er at forsikringsselskapene her opererer med estimater som gjelder her, men som kanskje ikke er så relevante for Norge.

Norge har bedre velferdsordninger osv.

Tenker å tegne forsikring som gir en engangsutbetaling på ca. 5 mill.

Det vil dekke lån pluss flere årslønner så de får tid til å omjustere seg uten å lide økonomisk.

Hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...