Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Jeg vet at jeg høres grisk ut nå, men jeg er mellom barken å veden er føler jeg.. Mamma har vært på besøk i over en uke, og som alle andre ganger hun har vært her bidrar hun aldri med å kjøpe inn mat. Men er vi der hos henne skal alt deles nærmest kronestykket, drar vi ut på en liten kjøretur så må jeg jammen meg være pent nødt til å legge ut for bensin osv osv. Hvis vi drar ut for å spise "glemmer" hun pengeboken og så må vi legge ut for henne mens hun sier at hun skal betale tilbake, men aldri husker hun på det.Mannen min irriterer seg grønn og jeg har begynt å gjemme unna kvitteringene slik at han ikke skal se at det er jeg som har handlet inn alt. Vi har delt økonomi og vi fører alt av penger vi bruker inn på et regnskap slik at vi betaler like mye når det gjelder mat og felles utgifter. Så når vi får besøk av mamma fører jeg bare bittelitt inn slik at han skal tro at mamma har bidratt, mens det er egentlig jeg selv som betaler for alt. Alt for å beholde roen.. Jeg HATER å lyve eller skjule ting for mannen min, føler meg nesten litt økonomisk utro selv om han ikke merker noe til det. Er det noe jeg burde ta opp med min mor, eller skal jeg bare late som ingenting? Hun har bedre økonomi enn oss så jeg tror ikke hun sliter på noen måte økonomisk. Hun gjør akkurat det samme med mine småsøsken som har enda dårligere økonomi enn oss siden de er studenter. Anonymous poster hash: 5a602...ff2
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Ble mye skrivefeil og mangler. Har en høylytt unge som leker drage i bakgrunnen HI Anonymous poster hash: 7d7b6...e39
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Det der hadde jeg aldri giddet. Hvorfor sier du ikke noe?? Anonymous poster hash: 14f33...86b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Da bør du begynne å gi henne samme behandling som hun gir dere. Noter opp alt, og når hun glemmer lommeboka og dere legger ut ut, så skal det også inn i regnskapet. Fortell henne at dere ikke har råd til å fø på henne. Hvis du har søsken, så få dem med på samme opplegg når hun er hos dem. (De ergrer seg sikkert like mye som dere) Anonymous poster hash: 09b55...45d
Firekids Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Ufattelig mye klaging på sånne ting her inne. Snakk sammen. Gi beskjed.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Kommunikasjon er stikkordet her. Snakk med henne og sett klare linjer. Har på en måte samme problemet selv, bare omvendt. Når vi er hos svigers betaler de alt og når de er her tar de største delen av handlinga da også. Samt at de gjerne fyller fryseren før de drar. Da jeg tok opp dette med dem fikk jeg beskjed om at de bidro ikke med så mye så såpass kunne de da få bidra med. Anonymous poster hash: b525a...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå