Gå til innhold

Er sosionom smartere valg enn barnevernspedagog ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig usikker på om jeg skal gå sosionom eller bv.pedagogikk studiet.

Har dere noen tanker om hva som er lurest med tanke på jobbmuligheter ?

Jeg ønsker å jobbe med ungdom som sliter psykisk. Utelukker man helt å jobbe med voksne hvis man velger bv.ped?

Hva kan sosionomer som ikke bv.pedagoger kan?

Hadde satt veldig pris på svar :)

Anonymous poster hash: 8ced8...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du å jobbe på psyk? Da ville jeg tatt sykepleier eller vernepleier. Som bvp kan du jobbe med voksne.

Anonymous poster hash: bce05...316

Skrevet

Jeg er barnevernsped. Har jobbet både med barn og med voksne. Nå jobber eg som ruskonsulent for unge voksne mellom 18 og 25 år.

Anonymous poster hash: f3829...fc7
Skrevet

Jeg er barnevernsped. Har jobbet både med barn og med voksne. Nå jobber eg som ruskonsulent for unge voksne mellom 18 og 25 år.

Anonymous poster hash: f3829...fc7

Vil du anbefale yrket ? :) har sosionomer flere muligheter / hvem har mest psykologi ?

Skrevet

Tenker du å jobbe på psyk? Da ville jeg tatt sykepleier eller vernepleier. Som bvp kan du jobbe med voksne.

Er ikke helt sikker...har lest litt på vernepleie også ..virker spennende , men er litt redd for å bare få jobb i boliger

Skrevet

Er ikke helt sikker...har lest litt på vernepleie også ..virker spennende , men er litt redd for å bare få jobb i boliger

Som vpl har du medisinkompetanse, det gjør den utdanningen bredere enn sos og vpl. Jeg er vpl og jobber med ungdommer med psykososiale vansker. Har og videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge. Har og jobba på ungdomspsyk. Der var det mest sykepleiere og noen vernepleiere. Ingen bvp og sos

Skrevet

Som vpl har du medisinkompetanse, det gjør den utdanningen bredere enn sos og vpl. Jeg er vpl og jobber med ungdommer med psykososiale vansker. Har og videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge. Har og jobba på ungdomspsyk. Der var det mest sykepleiere og noen vernepleiere. Ingen bvp og sos

Det høres veldig spennende ut. Hvordan er det å jobbe i psykiatrien ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...