Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Hei! Jeg har termin 1 November, og bør både grunnet livssituasjon og økonomi, begynne å studere høsten 2016. Dersom den lille kommer på termin, vil h*n bare være 9,5 mnd når jeg må begynne på skole i midten av August. Er det noen som vet om man har krav på barnehageplass til et så lite barn? Eventuelt krav på støtte til dagmamma? Jeg blir alenemor og har derfor ikke mulighet til å la far bli hjemme med barnet i starten heller. (Er ikke interessert i deres synspunkter på å sende en så liten en i bhg. Jeg liker det ikke noe mer enn dere gjør, men for å få hverdagen til å gå rundt vil det være 100% nødvendig) Anonymous poster hash: 77337...bed
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Min venninne fikk iallefall plass til sin når han var 9 mndr. Hun var også alene. Tror ikke det var noe stress å få plass. Og det gikk veldig fint at han begynte så tidlig Anonymous poster hash: 59642...537
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Studentbarnehager er ofte vant til å ha barn under ett år. Jeg har desemberbarn, og de aller fleste i min barselgruppe hadde barnehageoppstart i august, altså som 8mnd. Fordelen med å være student er at du stort sett er relativt fleksibel. De fleste studier er ikke 8 til 4, du kan fint jobbe med studiene etter barnet sover. Jeg hadde min i barnehage rundt 6 timer daglig I starten, og med 2-3 timer med soving, og 2-3 måltider, så er det ikke så fryktelig mange timer i strekk. Jeg anbefaler virkelig studentbarnehage om de har det der du bor. Anonymous poster hash: cde81...fb6
februarprins2013 Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Det skjønner jeg at du må da, og skjønner at økonomisk gjør at du ikke kan være hjemme lengre . Vet ikke hvordan er det er ang bhg eller dm om du har krav på støtte eller barnehageplass,men et så lite barn vil tilpasse seg veldig godt i barnehagen,selvom min begynte når han var 19 mnd og det gikk ganske bra,så har ingen barn under 1 år vondt av og være i barnehage.
Violeta Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Vi har ofte barn på 8-9 mnd som begynner i barnehagen jeg jobber i, og det er vanlig i de andre barnehagene i kommunen også.
Aleteia Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Men krav på plass har du i utgangspunktet ikke, når barnet er født etter 1. September. Så da kommer det vel an på hvor du bor, hva slags kapasitet kommunen har, om du får plass. Evt om der er studentbarnehage hvor du får fortrinn?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Min var 10 mnd og det gikk helt fint. Han trivdes fra første dag, var jo noen der som ga han mat, bleieskifte og la han til å sove. Fikk fylt sine behov så han trivdes. Og han er en veldig skeptisk unge og har aldri hatt barnevakt ellers. Han er 17 mmd nå og elsker barnehagen, han vil dit hver dag nå i påsken men hadde fri hele denne uken. Å ha dagmamma er mye dyrere enn barnehage, du vil få kontantstøtte fra ungen er 1 år, og den vil dagmammaen ha + ofte barnehageprisen. Anonymous poster hash: 293c5...973
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Her jeg bor hadde du ikke fått plass før august 2017... Anonymous poster hash: b3b2e...33a
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Du har krav på plass etter samme kriterier som andre. Er en på avd til minste som starta når han var 8 mnd. Har flere venninner som jobber i bhg og som tar inn små barn. Det heter jo 0-6 år
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #10 Skrevet 3. april 2015 Det er fullt mulig du ikke får plass før høsten etterpå sa ungen fødes etter 1 sep så ikke belag deg på barnehageplass. Anonymous poster hash: 89ee5...cd7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #11 Skrevet 3. april 2015 Min begynte da hun var 9,5 mnd. Du har ikke rett på plass, men er det ledig, kan det hende at du får. Noen kommuner er strenge på 1 års grense for å få barnehageplass, men da står nok det i vedtektene. Anonymous poster hash: 31bd9...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå