Gå til innhold

Tips til andre gaver enn penger til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fadder til ei jente og har lyst til å gi noe annet enn penger. Tenker ca 1000 kr, men ikke noen krise om det blir litt mer.

Anonymous poster hash: 84386...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et skikkelig smykkeskrin. Et sånt stort i "skinn" som de har i veskebutikker og gullsmeder, som kan følge henne gjennom livet.

Anonymous poster hash: 158db...af9

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe et tidløst smykke, antakelig et kjede med perleanheng.

Skrevet

Hør med henne eller foreldrene. Jeg kan forstå at det er fristende å gi noe annet enn penger, men samtidig er det ofte penger konfirmantene selv ønsker deg. De sparer gjerne til ting som koster litt, f.eks. å ta lappen. Jeg jobber på ungdomsskole tidligere og overhørte i konfirmasjonstiden at mange jenter ble frustrert over at de fikk så mye smykker og dilldall i stede for penger, mens guttene nesten bare fikk penger.

Anonymous poster hash: 74dc1...d47
Skrevet

Eneste smykket jeg fikk til konfirmasjonen var et enkelt tvunnet gullarmbånd, resten ligger i bunnen av smykkeskrinet. Perler kunne jeg virkelig aldri tenke meg å bruke, hverken da jeg var ungdom eller nå som voksen. Så smykker synes jeg er en vanskelig gave, hva man liker kommer så an på den personlige stilen..

Skrevet

Eneste smykket jeg fikk til konfirmasjonen var et enkelt tvunnet gullarmbånd, resten ligger i bunnen av smykkeskrinet. Perler kunne jeg virkelig aldri tenke meg å bruke, hverken da jeg var ungdom eller nå som voksen. Så smykker synes jeg er en vanskelig gave, hva man liker kommer så an på den personlige stilen..

Eneste smykket JEG HAR BRUKT, skulle det stå...

Skrevet

Jeg har vel heller ikke brukt et eneste smykke jeg fikk til konfirmasjonen. Sjeldent jeg brukte smykker da, og fortsatt sjeldent idag. 

Mener å huske jeg fikk en ring, og ringer brukte jeg mye, og i mange år. 

Men pengene jeg fikk var jo det absolutt kjekkeste, bortsett fra bunaden.

Så slikt må en jo se an personen. 

Om du ikke vil gi rene penger, går det jo an å gi slike gull-oblater fra gullsmed. Disse har pengeverdien skrevet på seg, og hun kan velge ut noe selv.

Kan jo brukes på smykker om hun så vil, eller bunadssølv, om hun f.eks må fylle ut beltet sitt selv.

Anonymous poster hash: 17b61...8e1
Skrevet

Koffert synes jeg var et godt forslag!

Skrevet

Stor solid koffert synes jeg var ett godt forslag også:)

Skrevet

Jeg fikk en solid tursekk til konfirmasjonen, sånn stor. Har brukt den masse og har den enda (er 30 år nå). Veldig fornøyd med den.

Anonymous poster hash: 1ad5e...b1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...