Gå til innhold

Aktivisere en på 17 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inne- og uteaktiviteter for en på 17 mnd som ikke går alene ennå? Da jeg sliter med kronisk svimmelhet så kommer vi oss ikke daglig til nærmeste lekeplass. Han må enten bæres eller trilles, han vil kun gå og leies inne, men jeg kan ikke gå så langt hver dag. Dagsformen varierer.

Hva kan vi finne på utenfor her? Har ikke sandkasse og kun en liten hageflekk, har en stor innkjørsel. Har nettopp vært litt ute og lekt litt i snøen og han trillet med gåvogna si. Men jeg syns at det blir litt ensformig å gjøre det samme ute hver dag nå i påsken. Eller syns ikke de små det?

Inne da? Skal bake boller litt senere. Trolldeig lekte vi med i går. Bøker er interessant i 2 min, tegne og male bryr han seg ikke om ennå. Sang er en sang og så vil han gjøre noe annet. Å bygge et "slott" med stoler og tepper er ikke interessant ennå. Har ingen store tomme esker som han kan leke med, det tror jeg hadde vært stas! Han liker å gjøre det vi gjør, eks herme etter matlaging eller tørke støv. Han hjelper meg med å tømme oppvaskmaskinen og henge opp klær. TV ser vi ikke på. Han er forsåvidt flink til å leke alene men føler at jeg bør aktivisere han mer, men er litt begrenset hva jeg får til alene. Må jeg aktivisere han mer? Han går i barnehage så han får mye input ellers. Får ofte snapper og ser bilder på facebook av andre som gjør så mye nå. Drar hit og dit. Er ikke alle dager jeg kan kjøre bil. Og alt er jo stengt, som bibliotek ol.

Mannen er sengeliggende med influensa. Venner og slekt her er opptatt med sine påskeferier på fjellet eller lignende.

Anonymous poster hash: 2d8e3...be0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lærte et triks av en klok dame: når barnet aktivisere seg selv - slapp av! Når ungen er urolig - ta det med på praktiske ting. Benytt hvert sekund han koser seg på egenhånd til å slappe av 😉 Som du selv sier, støvtørking, rydding ol er helt topp, men spar det til han er urolig!

De fleste små elsker å pusle hjemme, så ikke stress med å måtte stimulere og reise avsted på alskens saker. når de blir større, ja, men en så liten tass - slapp av og prøv å kose deg litt i solveggen! Ute kan du vurdere å kjøpe en sekk sand på plantasjen (åpent i påsken) og gi ham en skje, eller plastkopp å grave med. la ham sitte på sitteunderlag (evt gamle aviser i en pose), så blir han ikke kald. Nyt solen! 😃

Skrevet

Jeg lærte et triks av en klok dame: når barnet aktivisere seg selv - slapp av! Når ungen er urolig - ta det med på praktiske ting. Benytt hvert sekund han koser seg på egenhånd til å slappe av 😉 Som du selv sier, støvtørking, rydding ol er helt topp, men spar det til han er urolig!

De fleste små elsker å pusle hjemme, så ikke stress med å måtte stimulere og reise avsted på alskens saker. når de blir større, ja, men en så liten tass - slapp av og prøv å kose deg litt i solveggen! Ute kan du vurdere å kjøpe en sekk sand på plantasjen (åpent i påsken) og gi ham en skje, eller plastkopp å grave med. la ham sitte på sitteunderlag (evt gamle aviser i en pose), så blir han ikke kald. Nyt solen! 😃

Er når han blir rastløs og tydeligvis kjeder seg at jeg får litt dårlig samvittighet og ikke vet hva vi skal finne på. Men lurt det du sier om å gjøre praktiske ting når han blir rastløs :) Sol? Hva er det for noe? ;) Her er det 2 grader og ingen sol, ikke sett den på flere dager. Takk for tips :)

Anonymous poster hash: 2d8e3...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...