Gå til innhold

stesønn som ikke vil til oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avtalen er at han skal være hos oss annenhver helg. Men i forkant av at han skal komme blir det alltid masse drama. Han klager og vil ikke til oss. Gråter kvelden før i følge mora. Gutten er ti år. Mora vil helst ha gutten sin hos seg hele tiden, og det er nok her kjernen til problemet er. Hun saboterer i stedet for å framsnakke samværet med far. Enden på visa er dårlig stemning her hjemme hos oss, noe som også påvirker mine barn. Jula var forferdelig. Gutten ringte hjem å klagde i et sett, og mora ringte og var forbanna. Mora er nok sjalu, selv om det er mange år siden ekteskapet deres var over. I påsken ble det ikke noe samvær i det hele tatt da gutten ville være hos mor. Er så sliten og lei av dette. Hva ville dere gjort? Vi har ingen barn sammen..

Anonymous poster hash: 4a959...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avtalen er at han skal være hos oss annenhver helg. Men i forkant av at han skal komme blir det alltid masse drama. Han klager og vil ikke til oss. Gråter kvelden før i følge mora. Gutten er ti år. Mora vil helst ha gutten sin hos seg hele tiden, og det er nok her kjernen til problemet er. Hun saboterer i stedet for å framsnakke samværet med far. Enden på visa er dårlig stemning her hjemme hos oss, noe som også påvirker mine barn. Jula var forferdelig. Gutten ringte hjem å klagde i et sett, og mora ringte og var forbanna. Mora er nok sjalu, selv om det er mange år siden ekteskapet deres var over. I påsken ble det ikke noe samvær i det hele tatt da gutten ville være hos mor. Er så sliten og lei av dette. Hva ville dere gjort? Vi har ingen barn sammen..

Anonymous poster hash: 4a959...dc8

Jeg vet ikke helt hva dere bør gjøre men her prøver jeg å få barnet til å ville reise til faren sin men han vil ikke

Bare griner og er helt umulig dagene før og enda verre når han kommer tilbake. Det er slitsomt når man er alene med barn og må bruke så mye energi og krefter på å trøste og ha det trasig i mange dager før og etter samvær.

Her kunne jeg ønske at vi bare kuttet det en periode og så om det hjalp.

Anonymous poster hash: 7db70...863

Skrevet

Det er ikke sikkert det er mor som er årsaken til at barnet ikke vil til dere, det er like stor sannsynlighet for at barnet ikke ønsker å være hos dere av grunner som finnes i deres hus eller i deres relasjon til barnet. Det er ikke slik at det alltid er mor som er problemet selvom stemødre gjerne mener det uten evne til å se sin egen rolle i problemene.

Her har jeg ei jente som overhodet ikke ville til sin far og stemor. Jeg gjorde som hun over og snakket opp det å skulle til pappa hele tiden og fremstilte det som positivt, men uansett hvor positiv jeg var så ville ikke jenta dra fra meg og til sin far. Hun måtte jo gjøre det ettersom far  og stemor har samme oppfattelse som deg, men i februar ble jeg og far rådet veldig sterkt av familievernkontoret om å ta barnet alvorlig, og la barnet være hos meg over en lengre periode for å se om savnet og ønsket etter pappa kom. Resulatet er en stårlende fornøyd jente som på eget iniativ ringer pappa og avtaler å komme til han, men det skjer på hennes vilkår og ikke fordi far og stemor tvinger henne til å komme.

Anonymous poster hash: 5f0ff...f57
Skrevet

Får gutten nok tid alene med sin far? Jeg tenker at det er viktig for skilsmissebarn.

Anonymous poster hash: 81ee6...1fe

Skrevet

La gutten slippe! Men jeg vet det ikke er så enkelt, verken for far eller gutten, det er viktig at de holder kontakten, det er viktig å vokse opp med en far.

Far bør ha møte med både mor og gutten, snakke for P finne ut hva som ligger bak. Legge en plan sammen.

Vet det er folk som har fleksible ordninger, kanskje litt mer som barna våre har med besteforeldrene sine. Sier fra at de vil dit, og inviterer dem med på det de har lyst til. Spør guttungen om de kommer P ser kamp så gjør de det, og da blir det gjerne middag der etterpå. Vil vesla overnatte så ringer hun selv til bestemor og inviterer seg selv, har aldri fått et nei.

Bare en tanke. Kanskje det ikke funker med vanlig samvær for denne gutten? Hva med at far henter på skolen en dag, gjør lekser, og kjører på fotball trening? Så får gutten selv bestemme hvor han skal sove?

De som er foreldre bør strekke seg langt for å få til et godt forhold. Finne løsninger som fungerer, fordi om det er litt utenom normen. Viktig å få til noe naturlig og ikke bruke tvang.

Skrevet

Vi har samme problem som deg HI. Her vet vi at mor snakker stygt om oss fordi gutten forteller hva hun sier. Han er 9 år, så litt får han med seg. Men hovedproblemet hos oss er at hjemmene har totalt ulike regler /grenser, altså barneoppdragelsen er så ulik. Hos mora er det fri oppdragelse, mens hos oss er det begrensninger på tv og spilletid, man må vaske hender, ta av tallerken sin etter mat, takke for ting osv. Vi finner dessverre ingen løsning, for pga fellesbarn må de ha noenlunde like husregler. Det har også fvk anbefalt oss. Hva som er best for barna er sannelig ikke lett! Mest sannsynlig er det å ha et hjem..

Anonymous poster hash: 45145...cdd

Skrevet

Vi har samme problem som deg HI. Her vet vi at mor snakker stygt om oss fordi gutten forteller hva hun sier. Han er 9 år, så litt får han med seg. Men hovedproblemet hos oss er at hjemmene har totalt ulike regler /grenser, altså barneoppdragelsen er så ulik. Hos mora er det fri oppdragelse, mens hos oss er det begrensninger på tv og spilletid, man må vaske hender, ta av tallerken sin etter mat, takke for ting osv. Vi finner dessverre ingen løsning, for pga fellesbarn må de ha noenlunde like husregler. Det har også fvk anbefalt oss. Hva som er best for barna er sannelig ikke lett! Mest sannsynlig er det å ha et hjem..

Anonymous poster hash: 45145...cdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...