Gå til innhold

I dag ordnet jeg barnebursdag til bare 400 kr:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid pleid å bruke nærmere 1000 kr på barnebursdag, men nå klarte jeg å ordne det billig:-) Det var 5 barn og 7 voksne. Serverte Firstprice pølser og pølsebrød/lomper til alle. Brukte ballonger og pynt fra tidligere. Hadde ferdig kakebunn og hadde kjøpt brus og saft på tilbud. Smågodt kjøpte jeg til 4 kr hg.:-)

Anonymous poster hash: 48cef...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, men det hørtes noe stusselig ut. 

Anonymous poster hash: 7a9f6...917
Skrevet

Synes det er bra, jeg. De summene folk bruker på barnebursdager er til tider hinsides.

Anonymous poster hash: 8d18f...2cc
Skrevet

Sorry, men FirstPrice-pølser er ikke mat... De er så stygge at bhg har vedtatt forbud mot dem...

Ellers koster jo en pakke grillpølser ofte 20 kr, og d er jo også vanlig pris på Priors kalkunpølser :)

Hjemmebakte rundstykker eller boller er jo billig og god mat!

Enig i at mange bruker altfor mye penger på barnebursdager... Gruer meg litt til "amerikanske tilstander": lekeland, klovner, hoppeslott, etc... La ungene LEKE sammen!!

Anonymous poster hash: 6d5d1...fdc

Skrevet

Synes det er bra, jeg. De summene folk bruker på barnebursdager er til tider hinsides.

Kjempe bra! Hadde ikke så fancye barnebursdager når jeg vokste opp, heller ikke venninnene mine. Men vi storkoset oss. Kosen var i leken, gratis lek. Ingen feiret bursdager på lekeland eller mcdonalds. Vi lekte i hagen eller inne om det var dårlig vær. Så på Tom&Jerry på vhs når vi ble lei av å leke og spise av den ene kaken, en helt vanlig langpanne sjokoladekake med nonstop. Men først spiste vi pølser eller grandiosa og drakk litt brus. Det var alt av godis og kun bursdagsbarnet fikk gaver. Ikke noen gotteriposer til gjestene. Det var luxsus om noen hadde potetgull. Pynten var ballonger.

Ah gode minner! :)

Anonymous poster hash: 00eb5...d94

Skrevet

Kjempe bra! Hadde ikke så fancye barnebursdager når jeg vokste opp, heller ikke venninnene mine. Men vi storkoset oss. Kosen var i leken, gratis lek. Ingen feiret bursdager på lekeland eller mcdonalds. Vi lekte i hagen eller inne om det var dårlig vær. Så på Tom&Jerry på vhs når vi ble lei av å leke og spise av den ene kaken, en helt vanlig langpanne sjokoladekake med nonstop. Men først spiste vi pølser eller grandiosa og drakk litt brus. Det var alt av godis og kun bursdagsbarnet fikk gaver. Ikke noen gotteriposer til gjestene. Det var luxsus om noen hadde potetgull. Pynten var ballonger.

Ah gode minner! :)

Det er slik jeg også minnes bursdager. Nå virker det som om bursdager blir brukt som statussymboler hvor det er om å gjøre å overgå andre, imponere mest mulig, bli den mest populære forelderen.

Forstår virkelig likke hensikten med godteposer/gaver til gjestene.

Har ikke tro på at alt skal legges til rette for barns lek slik det ofte gjøres nå.

Skrevet

Helt enig, en barnebursdag trenger egentlig ikke koste stort. Her baker jeg alltid en pizza, lager gele og baker en sjokoladekake. Kjøper ballonger, brus og lager godteposer. En trenger virkelig ikke og kjøpe disse fancy kakene til langt over tusenlappen en trenger heller ikke tema kopper, tallerken, duker osv. Ungene klarer fint og leke sammen Evt sette på en film.

Gjest Zaria
Skrevet (endret)

Hvorfor det? Endret av Lillehi
Skrevet

Det ble langt i fra stusselig:-) Vi grillet pølser og spiste ute. Ungene lekte ute og koste seg. Mens vi voksne satt og skravlet. Det var mer enn nok av både mat,drikke,kake og godteri. (Hadde også kjøpt bakst) I tillegg spurte alle barna etter et pølsebrød, før de skulle hjem. Tidligere har jeg kjøpt dyrere og mer kaker. Men har bare blitt sittende igjen med masse kaker. Barna hadde uansett nesten ikke tid til å spise, for de ville leke:-)

HI

Skrevet

Sorry, men FirstPrice-pølser er ikke mat... De er så stygge at bhg har vedtatt forbud mot dem...

Ellers koster jo en pakke grillpølser ofte 20 kr, og d er jo også vanlig pris på Priors kalkunpølser :)

Enig i at mange bruker altfor mye penger på barnebursdager... Gruer meg litt til "amerikanske tilstander": lekeland, klovner, hoppeslott, etc... La ungene LEKE sammen!!

Nå vet ikke jeg så mye om First price pølser i forhold til om det er bra innholdsmessig. Men det er snakk om et måltid da, og ikke hva de spiser hver dag ellers. Så sant ikke foreldrene bare gir det da. Men alle pølsene ble spist opp, og jeg måtte grille fler enn antatt. Så de kan ikke ha smakt så ille akkurat:-)

Skrevet

Det ble langt i fra stusselig:-) Vi grillet pølser og spiste ute. Ungene lekte ute og koste seg. Mens vi voksne satt og skravlet. Det var mer enn nok av både mat,drikke,kake og godteri. (Hadde også kjøpt bakst) I tillegg spurte alle barna etter et pølsebrød, før de skulle hjem. Tidligere har jeg kjøpt dyrere og mer kaker. Men har bare blitt sittende igjen med masse kaker. Barna hadde uansett nesten ikke tid til å spise, for de ville leke:-)

HI

Høres ut som en super bursdag :). Men hvorfor kjøpekaker? Kjøpt sukkerbrød kjøper jeg aldri da jeg ikke syns de er spesielt gode. Enkelt og billig å bake selv :). Jeg er også for enkle og billige selskaper, har ikke råd til noe fancy og dyrt :)

Anonymous poster hash: f2838...245

Skrevet

HI

Høres ut som en super bursdag :). Men hvorfor kjøpekaker? Kjøpt sukkerbrød kjøper jeg aldri da jeg ikke syns de er spesielt gode. Enkelt og billig å bake selv :). Jeg er også for enkle og billige selskaper, har ikke råd til noe fancy og dyrt :)

Jeg bakte selv og. Men den baksten hadde jeg selv spist før. Den var rimelig og god:-)

Anonymous poster hash: f2838...245

Skrevet

Da jeg var liten på 70 tallet ble godteposer brukt for å få barna til å dra hjem. 'Alle som går nå får en godtepose når de drar'. Motivasjonen for å kle på seg jakke og sko og få en pose i hånda da vi trådde over dørterskelen, ble derfor stor.

Anonymous poster hash: c4244...f33

Skrevet

Dere som er så imot First Price pølser dere er kanskje ikke klar over at det faktisk er mer kjøtt i de enn i for eksempel Gilde sine. Gilde har 59% kjøtt mens First Price har 60% kjøtt. Finsbråten har enda mindre kjøtt bare 57%.

Så når dere kjøper Gilde pølser og Finsbråten betaler dere mer pr kilo for vann enn kjøtt. Gilde sine pølser koster ca 129,- kg mens First Price koster ca 47,-

Anonymous poster hash: d169d...d09

Skrevet

Dessuten er fp pølsebrødene knallgode :) ikke noe galt i og kjøpe fp eller andre billigmerker. Både laksen og biffkjøttet til fp har komet best ut i test, så fp kan umulig være så grusomt :)

Skrevet

FP har en god del bra produkter, MEN grillpølsene, smøret og "osten" er overhodet ikke spisendes... :P

Skrevet

Men jeg tror at bursdger blir litt mer styr nå enn før pga antall barn i klassene. Nå legges jo skoler ned og blir slått sammen med andre, så istedenfor 10 i klassen (som vi var i min klasse på barneskolen) så er det 25 unger. Og nå "skal" man invitere enten alle eller alle av samme kjønn. Når jeg hadde barnebursdag så var vi 6 jenter, så null problem å ha selskap hjemme. Også 10 unger gikk greit. Men på ungdomsskolen så ble vi slått sammen med 3 andre skoler og var 30 elever, 17 jenter. (Hadde vi vært 32 så hadde vi blitt delt i to klasser). Ser dere for dere 25 førsteklassinger i stua deres? Så nå "må" man leie en barnehage, gymsal eller noe annet og gjøre noe større ut av det. Også er det selvfølgelig det med at man ikke skal være dårligere enn andre. En langpannekake med nonstop er ut, en fancy kake med Frost-prinsesse-pynt hvor bare pynten koster 300kr er in. Vanlige sleskapsleker som stolleken er bare gørr, i dag skal man ha leker og barna må underholdes hele tiden fordi de er vant med det, å finne på noe seøv lenger gjør man bare ikke.

Hadde en barnebursdag i fjor, 1-år, så ikke svære greia, og sånn skal det forbli. Håper bare at det ikke er 15 andre gutter i klassen hans når han begynner på skolen. Har ikke plass til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...