Gå til innhold

Dette høres sikkert passe psykt ut! Men flørtet han med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nabo. Vi vet jo navnet på hverandre, vi bruker navn når vi snakker om hverandre, men plutselig ut av det blå, etter en periode med litt mye kontakt, et dugnadsjobb på oss og han, begynte han å bruke navnet mitt når han snakket til meg. Det var veldig rart, og egentlig temmelig "sterkt" på en måte.

Jeg har tenkt på det, jeg bruker veldig skjeldent folks navn når jeg snakker til dem, det er heller ikke ofte jeg hører mitt eget navn.

Høres sikkert innbilsk ut, og kanskje litt ønsketenkning. Lykkelig gift, og absolutt ikke på flørteren.

Men dere single der ute, er det litt flørtete å bruke noen sitt fornavn?

Anonymous poster hash: fb02a...046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel..jeg bruker ofte fornavnet når jeg snakker med folk, og jeg flørter ikke.

Anonymous poster hash: 42704...e4b
Skrevet

Seriøst ?

Anonymous poster hash: 7b738...c33

Skrevet

Ja, da er det mange som flørter med meg. Hvorfor er jeg fortsatt singel?? Han sa jo navnet mitt! Tror mange bare gjør det til alle.

Anonymous poster hash: b42b2...32d

Skrevet

Å bruke noens navn er en god teknikk om det ikke overdrives. Jeg kan gjøre det bevisst, for å oppnå noe.

Anonymous poster hash: 533d1...973

Skrevet

Jeg kan vel huske en gang at en hsr brukt navnet mitt i samtalen, selv om det er innlysende at vi prater med hverandre. "Åå, men Line, hva driver du med?", "så Line, trives du med det?"... Blah blah blah

Den mannen ble jeg sammen med😂

Jeg bruker aldri navn, kun om jeg skal få kontakt med vedkommende..

Anonymous poster hash: b7884...5a1

Skrevet

Det kan hende han nylig har lært teknikken på jobb, smilekurs etc, og må prøver den ut i det virkelige liv.

Skrevet

Jeg er litt motsatt av deg, liker ikke når folk sier navnet mitt. Dette pga dårlige erfaringer med at folk som ofte bruker navn bruker det som manipulering. Psykopater bla bruker mye navnet på den de snakker med. Andre igjen kan gjøre det når de ønsker noe fra deg (eks jobbsammenheng og smisking). Kan jo være det var litt flørting i ditt tilfelle, du får følge med om det kommer noen andre tegn. Eller så er det jo de som alltid bruker mye navnet på dem de snakker med.

Anonymous poster hash: 9c40b...beb
Skrevet

Han er ikke tilfeldigvis selger? Alle selgere jeg kjenner gjør dette ubevisst, de gjør det hele tiden på jobb. Jeg hater når noen jeg ikke kjenner godt (spesielt selgere) gjør dette, for familiært.

Skrevet

Han er ikke tilfeldigvis selger? Alle selgere jeg kjenner gjør dette ubevisst, de gjør det hele tiden på jobb. Jeg hater når noen jeg ikke kjenner godt (spesielt selgere) gjør dette, for familiært.

Du hater at noen du ikke kjenner godt bruker navnet ditt??? LOL

Anonymous poster hash: 44414...026

Skrevet

Jeg hater når "fremmede" bruker navnet mitt på den måten. For meg er det veldig intimt og personlig. Det er kun en jeg er sånn noenlunde komfortabel med at bruker det, og da helst skriftlig.

Skrevet

Jeg jobbet sammen med en som brukte alles navn hele tiden: "så, Linn hva liker du Linn å gjøre på? Har du barn, Linn? Linn,du skulle sett,Linn, hva som skjedde" osv! Altså både en og to ganger i en setning! MEGET ubehagelig!! Føltes som brudd på intimgrensen!

Og det var bare tåpskap, ikke flørting eller sjekking!

Anonymous poster hash: 664d5...52a

Skrevet

Å bruke noens navn er en god teknikk om det ikke overdrives. Jeg kan gjøre det bevisst, for å oppnå noe.

Det tror jeg er sterkt personavhengig. Jeg oppfatter det enten som en hersketeknikk, eller som en dårlig salgsteknikk, og begge deler gir meg like sterk aversjon.

Jeg virkelig hater når folk bruker navnet mitt i en samtale. (Med mindre det er naturlig selvfølgelig, slik som når vi er flere òg en henvender seg direkte til meg). Det går greit (selv om jeg blir litt ukomfortabel) når nær familie gjør det, men heldigvis har ingen av de det som naturlig taleform.

Det er jo en helt helt rar måte å snakke oå.

Anonymous poster hash: 76c6c...4d8

Skrevet

Takker for svar alle sammen, så det kan være noe i det :) Jeg kvapp i alle fall når han sa navnet mitt til meg. Naboer i 10 år, aldri skjedd før. Han og min mann jobber sammen om et lite prosjekt, jeg går av og til ut med kaffe til de. 

Og, nei, jeg sier ikke at han sjekker meg opp! Er bare litt psyk, ikke klar for tvangstrøye! 

Hi

:)

Anonymous poster hash: fb02a...046
Skrevet

Du hater at noen du ikke kjenner godt bruker navnet ditt??? LOLAnonymous poster hash: 44414...026

Hehe, ikke når det er naturlig at de gjør det selvfølgelig, men når det brukes som et åpenbart (dårlig) salgstriks. "Hei Leeloo! Du Leeloo, i dag har jeg et kjempetilbud til deg. Jeg: Jeg er ikke interessert. Selger: Men Leeloo, dette tilbudet kan du ikke gå glipp av!" Osv. osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...