Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 på mosjonistnivå, hva tar dere i benkpress, knebøy og markløft? Jeg har trent en liten stund nå et par dager i uka og tar nå 50 kg i benkpress ( kun tre reps på det da), 8x3 reps med 70 kg i knebøy og 75 kg (3 reps) i markløft. Hva pleier dere andre å trene med? Og hvor mye kan man regne med å klare etterhvert med styrketrening f eks 3 dager i uka? Anonymous poster hash: 9accd...2bd
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Sikker på at du ikke var godt trent fra tidligere da. Har en venninne som har trent virkelig hardt de to siste årene. Og hun har samme resultat som deg. Jeg er mosjonist, og nylig startet å trene, og er langt unna det der. I hvert fall hvis jeg må ta mer enn en repetisjon. Anonymous poster hash: bc9b9...052
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Sikker på at du ikke var godt trent fra tidligere da. Har en venninne som har trent virkelig hardt de to siste årene. Og hun har samme resultat som deg. Jeg er mosjonist, og nylig startet å trene, og er langt unna det der. I hvert fall hvis jeg må ta mer enn en repetisjon. Anonymous poster hash: bc9b9...052 Nei, jeg var virkelig dårlig form når jeg begynte. Var super fornøyd med å klare å løfte 20 kg i benkpress, klarte det så vidt;) klarte kun knebøy uten vekt og markløft begynte jeg også med 20 kg. Jeg har lyst til å få til 1-2 treningsøkter til i uken og sette meg noen mål men er veldig usikker på hva som er realistisk.. Hjelp meg, hva er naturlig å kunne klare f eks frem til slutten av juni. Blir ekstra motivert hvis jeg gar noen gode, oppnåelige mål. Anonymous poster hash: 9accd...2bd
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Tar 60 kg i knebøy og markløft. Startet med kun stang. Målet er 100 kg. Tar 6-12 × 4 Anonymous poster hash: a7ca5...605
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Tar 60 kg i knebøy og markløft. Startet med kun stang. Målet er 100 kg. Tar 6-12 × 4 Anonymous poster hash: a7ca5...605 Jeg tenkte også på å ha 100 kg som mål i markløft men synes egentlig det høres litt tøft ut.. Regner du med å klare det før sommeren? Anonymous poster hash: 9accd...2bd
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 Jeg har akkurat begynet å trene litt styrke, og bruker frivekter. Har ikke prøvd å maxe noen av øvelsene jeg gjør. Men tok 22,5 i benkpress, 40 i strake markløft. Har ikke prøvd knebøy med frivekter enda vekter, men tar ca 100 kg på en benpressmaskin. Jeg har med andre ord mye å gå på Anonymous poster hash: 2c42f...cfa
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 Tar 60 kg i knebøy og markløft. Startet med kun stang. Målet er 100 kg. Tar 6-12 × 4 Anonymous poster hash: a7ca5...605 Jeg tenkte også på å ha 100 kg som mål i markløft men synes egentlig det høres litt tøft ut.. Regner du med å klare det før sommeren? Anonymous poster hash: 9accd...2bd Nei, jeg tror det er mer realistisk å tenke innen 2016. Anonymous poster hash: a7ca5...605
Lille krøll Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 (endret) Trener mye men kun som mosjonist. Makser: benkpress 90 kg. Knebøy 80 kg (helt dype). Markløft gjør jeg ikke pga ryggen. En fin målestokk er: Benkpress 100% Knebøy 125% Markløft 150%. Det er det "normale". Endret 2. april 2015 av Lille krøll
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #9 Skrevet 2. april 2015 Trener mye men kun som mosjonist. Makser: benkpress 90 kg. Knebøy 80 kg (helt dype). Markløft gjør jeg ikke pga ryggen. En fin målestokk er: Benkpress 100% Knebøy 125% Markløft 150%. Det er det "normale". Du mener ikke jeg skal klare det dobbelte i benkpress f eks vel??😳 bare ved å legge på en økt eller to i uka..? Anonymous poster hash: 9accd...2bd
Lille krøll Skrevet 2. april 2015 #10 Skrevet 2. april 2015 Nei det jeg mener er at om du ser på benkpress og teller det som 100%=50 kg. Da burde du løfte knebøy 125%=62,5 kg og markløft 150%= 75 kg. Men det gjelder som målestokk på 1maksløft.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #11 Skrevet 2. april 2015 Hva er markløft igjen? Anonymous poster hash: a9f17...d34
Lille krøll Skrevet 3. april 2015 #12 Skrevet 3. april 2015 Hva er markløft igjen? Anonymous poster hash: a9f17...d34 Stangen på gulvet. Sitt på huk og hold i stangen med strake armer. Reis deg opp med brystet frem. Kort fortalt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #13 Skrevet 5. april 2015 Jeg syns du har blitt veldig sterk. Der jeg trener er det ikke mange damer som løfter mer enn det du klarer. Fortsetter du like bra er sikkert 100 i mark oppnåelig. Lykke til Anonymous poster hash: 8765c...6f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå