Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Ser mange bruker det uttrykket, men vet ikke helt hva dere legger i det? Kan dere gi meg noen eksempler? - ble bare nysgjerrig Anonymous poster hash: 67e48...447
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Her er det typisk biff, andebryst, vilt, kveite, med godt tilbehør, alt lagd fra bunnen, med vin til og gjerne dessert etterpå. Sånn hvis noen har bursdag, f.eks., eller vi har lyst på noe ekstra godt av en elleg annen grunn. Anonymous poster hash: 8610e...e97
DramaMama Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Samme som nevnt over her - noe vi ikke spiser til hverdags, som krever tid å tilberede og som gjerne nytes med et glass vin, etterfulgt av en god dessert. Altså noe litt ekstra.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Mat som det er naturlig å servere vin ved siden av. Hater å være gravid ved slike anledninger Anonymous poster hash: 360be...f4d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 Mat som er dyrere og tar lenger tid å lage enn en vanlig tirsdagsmiddag. F.eks er spagetti og karbonadedeig en vanlig tirsdagsmiddag, mens lammelår er en finere middag. Kokt torsk er en vanlig onsdagsmiddag, biff og ovnsbakte båtpoteter er en finere middag. Anonymous poster hash: 50e25...3fd
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 Middag som man ikke har så ofte, enten fordi den er dyr eller tar mye tid å lage, gjerne noe langt mer spennende enn fiskeboller i hvitsaus for å si det sånn
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 Her i huset er kjøttkake en finere middag. Noe vi alle liker og nyter når vi har det. Det er noe jeg ikke gidder å lage ofte for det tar tid, siden alle her i huset kun vil ha kjøttkaker som er "glemt" på ovnen hele dagen. De skal nesten ramle fra hverandre når de er klare. Spør du mannen og ungene om hva den finest middagen de kan få er så er det lapskaus. Det er slik mat som tar lang tid å lage. Jeg har fått streng beskjed fra alle i huset at det bare er meg som kan lage den, men sie jeg ordet lapskaus har jeg plutselig fem potetskrellere ved siden av meg. Kosemat herr i huset er biff. Tar kort tid, men bare vi voksne som liker det her i huset. Så det err kjærestemat Anonymous poster hash: 8d702...e7f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #10 Skrevet 2. april 2015 På Facebook ser det ut til at en del mener biff, fløtegratinerte poteter og bernaise saus. (Fra pose) Gjerne med "noe rødt i glasset". Anonymous poster hash: 260c6...ac6
MammantilNurket Skrevet 2. april 2015 #11 Skrevet 2. april 2015 En middag som du har lagt litt ekstra penger og arbeid i: gode proteiner og hjemmelaget saus, gjerne vin ved siden av og dessert ...
klishe89 Skrevet 2. april 2015 #12 Skrevet 2. april 2015 For meg er det når noen både lager maten og tar oppvasken etterpå
februarprins2013 Skrevet 2. april 2015 #13 Skrevet 2. april 2015 Biff med godt tilbehør og rødvin og sjømat med godt tilbehør med hvitvin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå