Preggie Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Jeg hadde gledet meg til å bruke det på min vesle på fem dager, men da jeg satt henne i det, synes jeg det var alt for bratt for ryggen hennes. Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Vi brukte det litt. Men var først fra rundt 2-3mnd det falt i smak hos babyen. Nå som han er 4mnd så storkoser han seg der. Men vår hadde kolikk, og skrek omtrent hver våkne time de første 2-3månedene, så vår erfaring er nok preget av det. Jeg pleide å ta det av, og bruke det på gulvet i starten, da ligger de flatere Anonymous poster hash: e3ee8...b9f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Vi brukte det ikke på vår før han var hvertfall 2 mnd. Synes også det er altfor bratt for nyfødte. Ble litt overrasket siden det står det er fra nyfødt. Anonymous poster hash: 67fa5...383
pip pip Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Jeg syns det var alt for bratt til min nyfødte. Begynte ikke å bruke det før hun var rundt 2 mnd vi heller. Brukte det til hun var rundt 6 mnd
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Men hvorfor bruke det på er så lite barn? Da er jo ryggleie best, og en baby på 5 dager har ikke noe behov for å komme opp og se. En rar ting å glede seg til synes jeg. Anonymous poster hash: 0962c...697
Preggie Skrevet 4. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2015 Men hvorfor bruke det på er så lite barn? Da er jo ryggleie best, og en baby på 5 dager har ikke noe behov for å komme opp og se. En rar ting å glede seg til synes jeg. Anonymous poster hash: 0962c...697 Kjære anonym Jeg hadde gledet meg til å komme bruke det fordi jeg nettopp har født, sydd en del sting, og det er ikke så godt å reise seg opp og ned hele tiden for å trøste, putte i smokken etc. I tillegg synes jeg det er hyggelig å ha henne på nivå med resten av familien, og treåringen slipper å løpe opp og ned av stolen hele tiden for å se på lillesøster. Synes du det fremdeles er rart?
SuperFries Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Til Preggie Ja, det er fortsatt rart. En baby på 5 dager skal ikke sitte. Selv om det er mest praktisk for deg.
Venter på vinter Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Vi brukte det fra ungen var ca 1 uke gammel. Men vi brukte det bare under måltider aldri ellers. Resten av tiden hadde vi ungen på fanget for det meste.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Til Preggie Ja, det er fortsatt rart. En baby på 5 dager skal ikke sitte. Selv om det er mest praktisk for deg. Når man kjøper et sete som heter "newborn" så setter det kanskje forventningene...? Rart man blir skuffet over at det man kjøper til en nyfødt viser seg å ikke kunne brukes til en nyfødt når babyen er der og man ser realiteten? Anonymous poster hash: ef925...232
SuperFries Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Til Preggie Ja, det er fortsatt rart. En baby på 5 dager skal ikke sitte. Selv om det er mest praktisk for deg. Når man kjøper et sete som heter "newborn" så setter det kanskje forventningene...? Rart man blir skuffet over at det man kjøper til en nyfødt viser seg å ikke kunne brukes til en nyfødt når babyen er der og man ser realiteten? Anonymous poster hash: ef925...232 Han man gjort noe som helt lesing om spedbarn, som de fleste gjør, så vet man at de ikke skal sitte. Selv om et produkt heter newborn, og sikkert i prinsippet kan brukes av nyfødte. Det er mange produkter der ute man kan bruke, men som man ikke bør bruke.
Mor di! Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 Vi brukte den fra hun var 3-4 uker gammel under måltidene dersom hun var våken. Det var gull for oss da hun roet seg mer i lag med oss enn da hun lå alene.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Til Preggie Ja, det er fortsatt rart. En baby på 5 dager skal ikke sitte. Selv om det er mest praktisk for deg. Når man kjøper et sete som heter "newborn" så setter det kanskje forventningene...? Rart man blir skuffet over at det man kjøper til en nyfødt viser seg å ikke kunne brukes til en nyfødt når babyen er der og man ser realiteten?Anonymous poster hash: ef925...232 Han man gjort noe som helt lesing om spedbarn, som de fleste gjør, så vet man at de ikke skal sitte. Selv om et produkt heter newborn, og sikkert i prinsippet kan brukes av nyfødte. Det er mange produkter der ute man kan bruke, men som man ikke bør bruke. Bruker ikke bilsete til baby heller du, da? Anonymous poster hash: ef925...232
Serepta Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Det blir vel litt feil å sammenligne med bilsete. Det er et helt nødvendig sikkerhetsutstyr. Stokke-setet er ikke det.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #14 Skrevet 4. april 2015 Det blir vel litt feil å sammenligne med bilsete. Det er et helt nødvendig sikkerhetsutstyr. Stokke-setet er ikke det. Nå er det vel strengt tatt ikke alle kjøreturer som er livsnødvendige heller. Mange bruker også bilsetet til andre ting (adapter til vogn, i butikk på handlekurv, på stuegulvet mm). Anonymous poster hash: ef925...232
Serepta Skrevet 4. april 2015 #15 Skrevet 4. april 2015 Jeg mener fortsatt at man ikke kan sammenligne dette, og at spørsmålet du stiller over her er usaklig og sporer av tråden. Men jeg skjønner at det er delt oppfatning.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #16 Skrevet 4. april 2015 Men som jeg har skjønt hi så er ho jo enig i at en nyfødt ikke skal sitte og derfor er skuffet over at den ikke er flatere i ryggen. Så hva er dette å krangle om. Anonymous poster hash: 3a2be...a48
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #17 Skrevet 4. april 2015 Til Preggie Ja, det er fortsatt rart. En baby på 5 dager skal ikke sitte. Selv om det er mest praktisk for deg. Når man kjøper et sete som heter "newborn" så setter det kanskje forventningene...? Rart man blir skuffet over at det man kjøper til en nyfødt viser seg å ikke kunne brukes til en nyfødt når babyen er der og man ser realiteten? Anonymous poster hash: ef925...232 Han man gjort noe som helt lesing om spedbarn, som de fleste gjør, så vet man at de ikke skal sitte. Selv om et produkt heter newborn, og sikkert i prinsippet kan brukes av nyfødte. Det er mange produkter der ute man kan bruke, men som man ikke bør bruke.Oh my!!!! Herlighet!! Ja vi VET babyer ikke skal sitte, men siden det står NEWBORN så er det ikke så rart at man tror at setet på et eller annet vis kan legges ned så mye at det faktisk passer for en nyfødt..! Jeg var ihvertfall ikke klar over at det var så bratt i ryggen før vi monterte det opp. Anonymous poster hash: 67fa5...383
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #18 Skrevet 4. april 2015 Vi brukte det mye fra starten av, men da på gulvet liggende. Han elska å ligge i den pg sovna med en gang. Brukte det aldri på stolen faktisk..hehe. Anonymous poster hash: f1379...e83
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. april 2015 #19 Skrevet 4. april 2015 Jeg brukte det mye på gulvet eller på bordet når vi spiste. Tok mindre plass enn vipoestol som jeg brukte på bordet for 11 og 8 år siden ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå