Gå til innhold

Gravid, svigermor og katt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor har en katt som holder til alle veier i huset. Like mye på gulvet som på kjøkkenbenker, middagsbord osv. Synes det er så grusomt ekkelt når vi sitter og spiser middag og denne katten elegant hopper opp på middagsbordet og snuser i maten før noen løfter den ned. Likedan er den på kjøkkenbenken hvis det ligger tallerkener med potensielle rester. I tillegg går den også bort til vannkranen og slikker rundt hele tuten på jakt etter vann. Jeg kvier meg for å spise mat hos henne. Om det så bare er et knekkebrød. Vann at jeg alltid med meg i flaske og sier at jeg var innen en plass på vei hit å kjøpte. Både mannen min og svigermoren min synes jeg er utrolig prippen på dette og ettersom de alltid har hatt katten som gjør dette, så synes de det er naturlig og at jeg er for kverulant. Har prøvd å tatt det opp på en hyggelig måte før, men til ingen endring. Nå er jeg gravid og jeg tør ikke å sette mine ben i det huset. Hvordan går jeg frem?

Anonymous poster hash: b9dc0...6aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vist du ikkje vil være hos ho pgr av katten så hold deg heime...hennes hus og hennes katt...forstår veeldig godt du synest det er ekkelt.....meeen hennes valg...kansje dåke kunne møtes på midten...katten trenger ikkje være inne når ho har besøk..og så får du bare fortsette å ta med vatn osv..er ikkje enkelt for nokon av dåke..har og katt,men den får kun gå på gulvet..og får me besøk så skal den være ute..forstår at ikkje elle er inntrsert i ha ein katt rundt beina og bordet :)

Anonymous poster hash: e1f2d...3f4
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre at du er gravid? Hvis du tenker på toxoplasmose bør du lese deg opp på det.

Anonymous poster hash: 13f43...436

Skrevet

Skjønner godt at du synes det er ekkelt når katten er så dårlig oppdratt at den hopper på bord og kjøkkenbenker. Jeg har hatt katt i hele mitt liv og de som kommer på besøk hit må bare tåle at kattene er inne siden det ikke er alltid de kan gå ut (naboen har ei bikkje som går løst utenfor som jager dem på dagtid), men mine katter ligger som regel å sover på plassene sine på dagtid. Sitter vi i sofaen kan det være de kommer for å få litt kos, men de forstyrrer ikke når vi spiser eller hopper opp på bord og benker. Så jeg skjønner altså at du ikke liker det i forhold til mat og drikke, samtidig så er det lite du kan gjøre med det. Du får enten la være å dra dit eller spise egen mat\drikke dersom det er toxoplasmose du er redd for? Når det er sagt så skal det MYE til å bli smittet på den måten, men jeg skjønner jo at du synes det er ekkelt .

Anonymous poster hash: 7afd7...944
Skrevet

er kun bæsjet som er farlig for gravide, hadde katt under graviditet og jordmoren sa at noen andre måtte orde med dokassa, men er enig i at det er ekkelt at katten går over alt

Skrevet

Gravid eller ikke - ekkelt at katten går overalt. Vi har katter selv, men de får ikke gå på bord og benker osv. Be JM eller lege om info om toxoplasmose slik at du kan ta nødvendige forholdsregler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...