Gå til innhold

Lager noen babymaten selv her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til hva en på seks måneder liker? Jeg kjøpte potet/gulrotmos og den smakte vann så bestemte meg for å lage selv.

Hva kan de egentlig få og er det noe som gir litt smak?

Blandet i mais i middagen i dag så er spent på om det sklir ned.

Anonymous poster hash: aaf09...61a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har laget selv til alle tre.

Mitt beste tips er å gjøre det enkelt! Ikke styre med oppskrifter og sånt. Ta de matvarene dere i familien spiser. Kok dem, mos dem og frys ned.

Anonymous poster hash: 5ab6f...af3

Skrevet

Jeg har bare most maten vi andre spiser

Anonymous poster hash: 41132...3be

Skrevet

Jeg moser det vi spiser stort sett men i dag laget jeg en stor posjon potet/gulrot mos jeg skal ha som basis i fryseren så kan jeg bare blande inn andre smaker. Burde jeg ha litt oljer eller noe i maten?

Anonymous poster hash: aaf09...61a

Skrevet

Slenger meg på de over- gjør det enkelt! Jeg har laget alt selv pga allergi og er ingen kokk! 😜 Vi sluttet å krydre før maten er på tallerkenen og droppet salt. Kokte feks søtpotet, gulerøtter, potet, brokolli og squash og etterhvert mer og mer av det resten spiser. Nå er hun 1,5 og spiser alt!

Skrevet

Moste stort sett maten vår, jeg salter uansett ikke. Men jeg brukte de samme krydderne som vanlig ellers, unntatt chili.

Lagde også babyoppskrifter for de dagene vi hadde noe som han absolutt ikke skulle ha, men det var mest fordi det var gøy. Lånte en bok med oppskrifter på biblioteket og kjøpte 2 til i Frankrike. Gutten digget mild linsecurry samt en sær sak med ansjos, poteter og brokkoli...

Anonymous poster hash: c58bc...2ec

Skrevet

Potet, søtpotet, gulrot, avokado, laks, kylling, pære, eple, brokkoli, kålrot, svisker, aprikos --- kok og mos :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...