Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Jeg lagde akkurat pinnebrød etter dnt sin oppskrift og der sto det at man kunne ta i grovt mel også og det gjorde jeg. Men nå blir ikke deigen elastisk og enkel å jobbe med bare en tung deigklump som er klissete. Finnes det noen nødhjelp for pinnebrødey mitt? 😵 Anonymous poster hash: 9473a...680
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Ingen som vet er litt krise her nå Anonymous poster hash: 9473a...680
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Litt olje, litt salt om du ikke har hatt i noe og litt mer mel pluss kraftig knaing i minst 10 minutter (5 minutter med kjøkkenmaskin) burde hjelpe. Anonymous poster hash: af615...d66
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Litt olje, litt salt om du ikke har hatt i noe og litt mer mel pluss kraftig knaing i minst 10 minutter (5 minutter med kjøkkenmaskin) burde hjelpe.Anonymous poster hash: af615...d66 Hvor mye og hvilken type grovt mel har du brukt foresten. Har du brukt mye grovmalt mel og velkomne tar det tid før det sveller. Da kan deigen bli bedre av seg selv etter en times tid. Anonymous poster hash: af615...d66
Himmel og hav Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Hvis det grove melet er havre eller rug, så får du ikke den elastisiteten som en hvetedeig gir.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 Litt olje, litt salt om du ikke har hatt i noe og litt mer mel pluss kraftig knaing i minst 10 minutter (5 minutter med kjøkkenmaskin) burde hjelpe.Anonymous poster hash: af615...d66 Hvor mye og hvilken type grovt mel har du brukt foresten. Har du brukt mye grovmalt mel og velkomne tar det tid før det sveller. Da kan deigen bli bedre av seg selv etter en times tid. Anonymous poster hash: af615...d66 Den ble bedre etter en time ja Rakk ikke fikse så tok bare med meg deigen ut på tur og vips var deigen fin når jeg kom fram😄 brukte sammalt hvete forresten. Anonymous poster hash: 9473a...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå