Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Mannen gjør for lite hjemme. Han gjør det jeg ber han om, men ikke før jeg spør. Lei av å gå å passe på. Noen som har hatt en vellykket prat med mannen ang husarbeid? Hva gjorde du? Bare prat? Laget liste+ fordelte oppgaver? Avkrysningsskjema? Trenger alle tips, gode og dårlige Anonymous poster hash: 77b30...4cc
rytme Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Vi er like dårlige begge to og har rett og slett satt oss ned og fordelt oppgaver og laget liste. Eks. dette skal vi gjøre hver dag, dette gjør jeg mandager i oddetallsuker og dette gjør han hver onsdag osv... Dette fungerer (det hender vi faller litt ut og må skjerpe oss igjen). Men grunnen til at det fungerer er fordi vi begge er helt enige i at arbeidet skal fordeles på denne måten og at vi begge mente at vi hadde behov for slik struktur. Det hadde aldri fungert hvis det jeg satte krav til mannen der han allerede mente at han bidro nok, hvis du skjønner. Så om du ønsker å prøve på noe slikt som dette så må dere jo begge være enige. F.eks. hvor ofte man skal støvsuge stuen, hvor ofte man skal vaske badet, hvor ofte man skal klippe gresset på sommeren. Du sitter ikke med fasitene. Dere må bli enige om slik og så fordele det på en måte som også tar hensyn til hvem som jobber mest, hvem som ordner med andre ting som ikke er en del av husarbeidet osv.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Takk nei sitter så klart ikke med fasiten. Anonymous poster hash: 77b30...4cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå