Gå til innhold

1 åring som er helt vill..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan f.eks ikke ta han med på butikken for å handle uten å holde/bære han. Hvis han går hånd i hånd med oss, slipper han så fort han går inn og prøver å ta på og rive ned alt. Hvis vi setter han i vogna, klatrer han bare utav så det er farlig :-( Hyler i tillegg.

Er det slik det er å ha 1 åring eller er det noe galt her?

Anonymous poster hash: d6152...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slik å ha en 1åring, men det er nå du oppdrar han! Sett grenser og gi naturlige konsekvenser... Løper han villmann, så må han sitte i vogna, vil han ikk sitte i ro, så får dere ta han ut da. Er han helt gal så må han i bilen for eksempel, bare dra hjem igjen og heller handle senere.. Vær føre var, snakk med han (selvsagt kort og greit, han skal jo skjønne dette) Lag korte avtaler. Avled han med alt som kan avledes.. For eksempel snakk om hva dere skal handle..Ser du melk, kan du bære ditt og datt.

De fleste har vært der du er nå, det er dessverre bare en av mange perioder man må igjennom. :)

Anonymous poster hash: 22b72...dce
Skrevet

Det er slik det kan være med en aktiv ettåring... Vår er slik enda, nærmer seg to år. Prøver å holde ut så godt jeg kan. 

Anonymous poster hash: 7f642...1bb
Skrevet

Vår var slik fra 6 til ca 20 måneder... Det ble bedre og bedre etter ca 18 mndr, men først ved 20 måneder har det vært mulig å roe henne ned. Nå er hun to, og er kjempegrei å ha med stort sett overalt. 

Anonymous poster hash: ab2f7...d82
Skrevet (endret)

Eh, mine har ikke vært sånn og ingen av mine 13 tantebarn er slik heller. Og ikke barna til venninner heller. Kun barnet til hun ene og der er det mor som er ubrukelig, ikke barnet. Så nei, det er ikke vanlig.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Så bruk selene i vogna og la han hyle! Burde ikke være så vanskelig..? (Rister oppgitt på hodet)

Anonymous poster hash: 53560...c40

Skrevet

Okei, får regne med det er normalt da 😉 Vi lar han aldri styre showet og er veldig konsekvente, allikevel har han denne oppførselen. Det er tydeligvis stor forskjell på barn.

Hi

Skrevet

Eh, mine har ikke vært sånn og ingen av mine 13 tantebarn er slik heller. Og ikke barna til venninner heller. Kun barnet til hun ene og der er det mor som er ubrukelig, ikke barnet. Så nei, det er ikke vanlig.

Eeeeh så fint for deg.

Og takk for den, du mener med andre ord jeg er ubrukelig?

Skrevet

Så bruk selene i vogna og la han hyle! Burde ikke være så vanskelig..? (Rister oppgitt på hodet)

Anonymous poster hash: 53560...c40

Her er det snakk om handlevogna og såvidt jeg har sett, finnes det ikke seler i den.

Skrevet

Huff av meg, du har altså så mange merkelige, ubrukelige svar. 

Anonymous poster hash: ab2f7...d82

Skrevet

Da tar du med egen vogn som har seler? 

Noen unger er naturlig høyt og lavt og full fres, men det er vel ikke helt vanlig (heldigvis for oss andre :P )

Når min får raptus slik hjelper det til en viss grad å plukke ut varer hun kan bære og "hjelpe" til. Re-directing energy to a desirable behaviour.  Kan kanskje hjelpe litt?

Ellers får du ta tiden til hjelp og la andre ta innkjøp hvis mulig :)

Anonymous poster hash: f67f0...954
Skrevet

Tips: barn elsker å handle. La han kjøre en liten handlevogn eller kurv, og la han være med på å putte ting oppi.

Anonymous poster hash: 8fd42...189

Skrevet

Eeeeh så fint for deg.

Pfff.

Til HI: Helt vanlig :-)

Anonymous poster hash: 7aa32...499

Skrevet

Eeeeh så fint for deg.

Tja... Jeg mener du iallfall er ubrukelig til å finne løsninger.
Skrevet

😘

Anonymous poster hash: 03f5e...77f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...