Gå til innhold

Spleise på trampoline med naboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et rekkehusområde med fire gutter fordelt på 2-4 år. Nå har ene naboen kommet med forslag på å spleise på trampoline. Ikke aner jeg hvor det vil kunne bli plass, ikke har vi råd og ikke synes jeg det er passende i et så tettbygd område nære de andre husenes uteplasser. Er det vanlig å spleise mellom naboer? Og hva skjer dersom vi takker nei og sønnen min har lyst til å bruke den? Erfaringer?

Anonymous poster hash: 5bfc5...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med det. Men jeg hadde ikke gjort det.

Anonymous poster hash: 53615...464

Skrevet

Pga sikkerhet hadde jeg takket nei. Hvem skal ha oversikt over trampolinen, vedlikeholde, passe på antallet unger på trampolinen etc.

Skrevet

Ikke passende med trampoline?

Trampoline kan være supert for barna om en har regler å holde seg til. Hadde aldri spleiset med noen!

Om dere sier nei takk til spleiselag, og heller ikke kjøper egen trampoline kan dere jo ikke forvente at barna deres får bruke den. Blir vel ikke mer passende for barna deres å hoppe i trampolinen bare fordi andre har betalt den?

Anonymous poster hash: 67e1e...8e3

Skrevet

Vi hadde det i borettslaget der vi bodde før. Bodde flere barn i ulik alder, fungerte kjempe fint.

Byttet litt på hvor den stod fra år til år. Hvis dere ikke blir med å spleiser kan det bli kjipt for deres barn hvis de andre skal leke der mye og han ikke kan bli med. Blir litt feil og være gratis passasjer og

Anonymous poster hash: a2692...f53

Skrevet

En ting er i alle fall sikkert: Her må du trå varsomt! Barnet ditt kan selvsagt ikke bruke trampolinen om dere takker nei til å spleise. I tillegg kan det jo hende naboen blir sur, og det er ikke særlig hyggelig når man bor så nærme. Jeg tror jeg hadde sagt noe i retning av at "i prinsippet synes jeg det er en god ide å spleise på trampoline, men vi er ikke så veldig ivrige på å ha den i vår hage, og det er kanskje ikke dere heller... i tillegg er vi litt bekymret for sikkerhet og hvem som skal ha ansvar". Hvis dere finner et egnet sted for trampolinen, og får til klare regler på bruk av trampolinen, hadde jeg absolutt blitt med på spleiselaget, selv om jeg kanskje egentlig ikke hadde hatt så lyst. Bare sånn for nabofredens skyld.

Anonymous poster hash: afdce...7b2
Skrevet

Enig med #6. Dersom dere bestemmer dere for å bli med på spleiselaget, ville jeg også ha tatt en skikkelig runde på dette med regler. Alt fra bruk av sikkerhetsnett til hvor mange barn som kan hoppe om gangen. For ikke å snakke om hvor trampolinen skal stå, og hvem som skal ha ansvaret for å følge opp reglene. Hvis den står i naboens hage, hva når naboen er bortreist?

For noen år siden klappet en trampoline i nabolaget her sammen fordi 10 barn og ungdommer hoppet samtidig...

Bestemmer du deg for at dere ikke vil være med å spleise, risikerer du at naboen blir sur og du kan i hvert fall ikke forvente at dine barn skal få hoppe.

Skrevet

Vi spleiset med 2 ande naboer. Trampolinen ble satt på grensen mellom vår tomt og den ene naboens tomt. Fungerte helt fint :) Ungene hoppet og var fornøyde.

Vedlikehold deler vi på. Alle voksne har nøkkel til hengelåsen og ingen får hoppe uten at noen voksne er tilstede og kan følge litt med.

Anonymous poster hash: 118b3...a94
Skrevet

Helt greit å ikke være med på det, men da hadde jeg ikke latt ungen hoppe heller.

Anonymous poster hash: 5fe15...9fc

Skrevet

Jeg hadde ikke orket. Om trampolinen stod i vår hage, så måtte vi til enhver tid godta at naboens unger var der og hoppet når de fant det for godt. Den biten hadde jeg kvidd meg for, jeg vil gjerne ha hagen for meg selv når jeg "føler for det".

Anonymous poster hash: a3712...f90
Skrevet

Er du sikkert på at naboen har tenkt skikkelig på dette da? Om for eksempel den står på dems tomt så må de jo alltid regne med at deres barn og nabobarn\venner kommer dit, og da kanskje en voksen som skal passe på, evt at de blir "barnevakter" for andres barn. det er jo kjempfint når man egentlig bare vil slappe av og sole seg.. Om den står på begges tomt, så vil han jo mest sannsynlig fortsatt høre ungene og vråket selv om hans egne unger ikke bruker den..

Her foreslo naboen det samme, men slike ting hadde han ikke tenkt på. Tanken var god, men fikk han fort vekk fra det. :P

Anonymous poster hash: b44ad...e9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...