Gå til innhold

Hva tenker dere?ang. stråling /master. link:

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://mobil.ringblad.no/Telenor_vant_f_rste_rettssak_om_mobilmaster-5-45-55415.html kom over et leserinnelgg i "lokalavisa".Jeg lurer bare litt på hva dere tenker? Selv har jeg en i nær familie som ikke tåler slik stråling. Derfor har min mann,spesielt tatt forhåndsregler,ved å skru av telefonen etc til flymodus når barna spiller,samt at vi skrur av nettet om kvelden/når det ikke brukes. Jeg tenker at dette er ikke spesielt helsefremmende,men hva skulle man gjort uten dagens teknologi? Den er bra på mange.måter og kunne ikke nå Vært foruten. Men jeg tenker på fremtiden konsekvenser ved å leve i stråling "hele tiden".

Anonymous poster hash: fe6a5...064

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du var en skikkelig koselig type a 15.07

Skrevet

Jeg ville nok ordlagt meg annerledes enn #2 men hun har jo rett når det kommer til eloverfølsomhet. Se "folkeopplysningen" med Andreas Wahl, der gir de "foreningen for eloverfølsomme" ( eller hva de nå heter) muligheten til å bevise at dette eksisterer. Det gikk ikke så bra.

Skrevet

Ja,den så jeg og.. så ikke helt bra ut det der! Men allikevel er det jo også mye annen forskning som sier det motsatte. vet ikke akkurat om el-overfølsomhet,men at det kan senere kan føre til kreft etc mtp vårt biologiske materiale. Det leserinnlegget går vel ikke akkurat ut på el-overfølsomhet (det var jeg som sa dette ang. Nær familie). Jeg tror det ligger mye i det. Vi får se om 20-30 år. Jeg tar ihvertfall mine forhåndsregler :) HI

Skrevet

Det er forskjell på å bo under en høyspentmast og å ha trådløst nettverk i huset...

Anonymous poster hash: 91b46...de2

Skrevet

16:37 det er ikke høyspentmast det snakkes om. Les innlegget. De har jo advart tidligere om at spesielt gutter ikke bør a tlf nærme penisen-som i lomma etc. Pga at det KAN føre til forandringer i det biologiske anlegget. Hva skjer når det kan skje når dette huser blir bestrålt hele døgnet (altså menneskene som bor der)

Skrevet

Altså, de gjorde ho et forsøk på dette for ikke lenge siden. Ett av mange. De skrysse på strømmen 2 år før de sa det skulle på. Når det vel ble offentliggjort fløy folk til legen med alskens symptomer. De to første årene var det merkelig nok ingen som reagerte på akkurat sensommeren strømmen. Jeg mener det er fullstendig svada.

Anonymous poster hash: 673c3...59b

Skrevet

19:34 Atte hva?

Skrevet

Det er jo ikke som at dette ikke forskes på... Statlige aktører skrur på strøm i ulike master, nettverk etc lenge før de egentlig sier de skal for å sjekke hvor mange som reagerer. Stort sett er resultatet at ingen merker noen verdens ting til noen stråling. Ingen økning i legebesøk grunnet kjente symptomer.,Så skrus strømmen på offisielt, og alskens symptomer begynner å dukke opp. Det er altså tydelig dokumentasjon på at strålesensitivitet er psykisk/innbilning, evt ikke relatert.

Skrevet

Det er jo ikke som at dette ikke forskes på... Statlige aktører skrur på strøm i ulike master, nettverk etc lenge før de egentlig sier de skal for å sjekke hvor mange som reagerer. Stort sett er resultatet at ingen merker noen verdens ting til noen stråling. Ingen økning i legebesøk grunnet kjente symptomer.,Så skrus strømmen på offisielt, og alskens symptomer begynner å dukke opp. Det er altså tydelig dokumentasjon på at strålesensitivitet er psykisk/innbilning, evt ikke relatert.

Kan også være så enkelt at det tar tid før det gir symptomer, at folk ikke har forstått hva symptomene deres de siste par årene kommer av.

Alt er ikke så opplagt som noen tror.

Og det å bruke tjomlid og folkeopplysningen som kilder.... vel.... det er vel akkurat like useriøst som de dere kritiserer.

Noen kan reagere, de fleste gjør det ikke. Ev. langtidsvirkninger vites det lite om.

Anonymous poster hash: 51269...2fc

Skrevet

22:09. Helt enig med deg!

Skrevet

Dette er ikke snakk om wifi og trådløst nett-eloverfølsomhet. Men,biologiske skader i arveanlegg. Jeg hadde nok aldri ville hatt en mast 30m fra huset mitt. Spesielt med tanke på små barn. Dette tror jeg er noe som kommer til å bli/ses på som en miljøversting(mtp skader) om noen av tiår. Se f.eks på kvikksaken som ble dysset ned på 80-90 tallet. De fikk erstatning. Som sagt jeg hadde ikke Vært særlig glad for å bli bestrålt 24/7-uten at vi er sikre på hvilke konsekvenser det faktisk KAN gi. Og da tenker jeg ikke på eloverfølsomhet.

Skrevet

Strålingen fra sånne master er så liten at det ikke er noe å bry seg med. Såkalte strålingsallergikere kan ta seg en bolle. Sterk stråling kan derimot ha negative konsekvenser, som f.eeks. Kvikksaken det er referert til høyere opp i tråden.

Anonymous poster hash: 66563...105

Skrevet

Ikke sterk fra sånne master?hvordan vet du det?

Skrevet

I andre land som f.eks. Sveits er den aksepterte grensa mot stråling lavere enn den vi har i Norge. I strålevern forskriften står det at man ikke skal bli bestrålt mer enn det som trengs. Skulle gjerne Vært å overhørt denne rettssaken. Det kommer til å bli et haraball om det en gang kommer frem at slike master som det er hundrevis av i bare Oslo sentrum gjør skade. Jeg tenker at det er grunn til at statens strålevern eller hvem det nå er måtte lage et offentlig oversiktskart over hvor mastene er plassert. Og jeg er glad jeg ikke bor under 30m fra.

Skrevet

Mente Østerrike. Og de er vel ikke underlagt staten på den måten som det er I norge heller. Sier litt.

Skrevet

Mente Østerrike. Og de er vel ikke underlagt staten på den måten som det er I norge heller. Sier litt.

Skrevet

Skrevet

Djises kraist!!

Anonymous poster hash: 18ac2...8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...