Gå til innhold

Fikk han en allergisk reaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på påsketur sammen med barna i dag og minstemann spiste nøtter (nøtteblanding) og plutselig hovner leppen opp slik at det er ganske synlig. Danner en slags blære på leppa... Allergisk reaksjon? Holder på m å ringe legen siden jeg er usikker på dette og siden gutten er liten (3 år), men har stått i tlf kø i 30 (!?) min.

Han virker i god form, men eldste sønn fikk en reaksjon på noen øyendråper en gang (som jeg syntes så rolig ut) og legene var i fistel når jeg kom så "sent" etter utbruddet ned på legevakta. Kom etter 1,5 time. Han fikk for øvrig elveblestutbrudd.

Hva tror dere?

Anonymous poster hash: b4124...6fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vanskelig å si sikkert uten å ha sett selv, men det kan være en allergisk reaksjon, ja. Jeg ville dratt til legen med en gang (hvert fall siden de tydeligvis ikke svarer på telefonen). Hvis han virkelig er allergisk kan det være at ikke bare lippen hovner opp, men halsen også slik at han i verste fall ikke får puste. Med små barn bør man alltid være føre var og heller dra en gang for mye til legen.

Endret av Rubella
Skrevet

Det er nok allergisk reaksjon og han bør fortest mulig få antihistaminer og en legesjekk,, skummelt med sånne reaksjoner pga hevelswr i svelg.

Anonymous poster hash: 5c93b...1b6

Anonymous poster hash: 5c93b...1b6

Skrevet

Fikk tak i de på legevakta så til slutt så nå drar vi til legen. Hevelsen er den sammen, men ellers er tilstanden rolig. Greit at han får allergimedisiner siden at allergien kan"vandre" rundt i blodsystemet i flere timer etter eksponering i følge legen :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...