Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Jeg ønsker at min sønn skal få bo hos sin far en periode nå. Jeg har vært alene med ham nesten hele oppveksten, og far har hatt såkalt vanlig samvær i alle år. Gutten vår er nå 12 år, og jeg har begynt å tenke på å ta mer utdannelse. Jeg har utsatt det lenge, fordi jeg ikke ville at sønnen min skulle komme hjem fra skolen og være alene i mange timer hver ettermiddag. Jeg må ta bussen fra skolestedet og ville da være hjemme ved 18-tiden hver dag. Nå har jeg hatt en samtale med barnefar om gutten godt kan bo hos ham, i alle fall i de to årene det tar. I så fall blir det jeg som har vanlig samvær annen hver helt. Men han tør rett og slett ikke svare ja og ønske sin egen sønn velkommen i sitt hjem før han har fått go-ahead av sin nåværende kone! Hva syns dere? Anonymous poster hash: 01795...990
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Inspirert av den andre tråden her eller? Anonymous poster hash: 406c1...978
mimlen Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Synes det bare er rett og rimelig han kone skal få beskjed før han tar avgjørelsen. Synes ikke hun kan nekte han det, men det er hennes hjem også og forandringer og avgjørelser må gjøres på forhånd. Vil du ikke at sønnen din skal føle han er ønsket der og føle seg velkommen? Kanskje det er ting du ikke vet om som gjør det vanskelig han skal bo der med en gang? Skal da far si ja og stemor få skylden om noe skulle kommet i veien?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Nice try. Anonymous poster hash: ec7a0...35e
*Lissi* Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Hadde reagert. Tenker at så lenge man går inn i et forhold der det er barn, så man ta høyde for at det kan bli endring i samværet. Hadde min man nektet at jeg skulle ha barna mine mer, så er det nok han som måtte pakke bagen. Barna kommer først.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Herregud så lite originalt. Anonymous poster hash: 3bb22...31c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Om han forventer at kona skal stå for brorparten av arbeidet og oppfølgingen av barnet så er det klart at hun må godkjenne det og delta i en avgjørelse som får store konsekvenser også for henne. Hun i den andre tråden hadde en mann som jobbet mye kvelder - ergo det var HUN som måtte følge opp barnet i langt større grad enn barnets far. Og sånn skal det vel ikke være?? Anonymous poster hash: 485ff...b0e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Jeg synes du er egoistisk. Du bør sette barnet først, og legge dine selvrealiseringsplaner på is til ungen blir større. Men om barnet må flytte til far, er det innenfor samme skolekrets hvertfall? Og jeg må bare si at jeg ikke skjønner meg på deg, som kan klare å bare se barnet annehver helg. Anonymous poster hash: d4b24...0f3
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Jeg synes du er egoistisk. Du bør sette barnet først, og legge dine selvrealiseringsplaner på is til ungen blir større. Men om barnet må flytte til far, er det innenfor samme skolekrets hvertfall? Og jeg må bare si at jeg ikke skjønner meg på deg, som kan klare å bare se barnet annehver helg. Anonymous poster hash: d4b24...0f3 Hvorfor er hun det?? Barnet har da en far som kan stille opp etter 12 år med selvrealisering. Anonymous poster hash: 485ff...b0e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Kom du ikke på noe bedre? Anonymous poster hash: 871ce...31d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Jeg synes du er egoistisk. Du bør sette barnet først, og legge dine selvrealiseringsplaner på is til ungen blir større. Men om barnet må flytte til far, er det innenfor samme skolekrets hvertfall? Og jeg må bare si at jeg ikke skjønner meg på deg, som kan klare å bare se barnet annehver helg. Anonymous poster hash: d4b24...0f3 Hvorfor er hun det?? Barnet har da en far som kan stille opp etter 12 år med selvrealisering. Anonymous poster hash: 485ff...b0e Om barnet alltid har bodd hos sin mor, er det egoistisk å gjøre om på det nå. Rive barnet vekk fra alt kjent. Ja det er faktisk egoistisk! Anonymous poster hash: d4b24...0f3
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Jeg synes du er egoistisk. Du bør sette barnet først, og legge dine selvrealiseringsplaner på is til ungen blir større. Men om barnet må flytte til far, er det innenfor samme skolekrets hvertfall? Og jeg må bare si at jeg ikke skjønner meg på deg, som kan klare å bare se barnet annehver helg. Anonymous poster hash: d4b24...0f3 Hvorfor er hun det?? Barnet har da en far som kan stille opp etter 12 år med selvrealisering. Anonymous poster hash: 485ff...b0e Om barnet alltid har bodd hos sin mor, er det egoistisk å gjøre om på det nå. Rive barnet vekk fra alt kjent. Ja det er faktisk egoistisk! Anonymous poster hash: d4b24...0f3 Barnet vil tilpasse seg og vil kanskje til og med synes det er kjekt å bo med far for en periode. Tull og tøys at mor skal ofre alt, mens far kan suse avgårde. Nå kan far stille litt opp. Det skulle bare mangle. Anonymous poster hash: 485ff...b0e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Jeg synes du er egoistisk.Du bør sette barnet først, og legge dine selvrealiseringsplaner på is til ungen blir større.Men om barnet må flytte til far, er det innenfor samme skolekrets hvertfall?Og jeg må bare si at jeg ikke skjønner meg på deg, som kan klare å bare se barnet annehver helg.Anonymous poster hash: d4b24...0f3 Hvorfor er hun det?? Barnet har da en far som kan stille opp etter 12 år med selvrealisering.Anonymous poster hash: 485ff...b0e Om barnet alltid har bodd hos sin mor, er det egoistisk å gjøre om på det nå. Rive barnet vekk fra alt kjent.Ja det er faktisk egoistisk!Anonymous poster hash: d4b24...0f3 Barnet vil tilpasse seg og vil kanskje til og med synes det er kjekt å bo med far for en periode. Tull og tøys at mor skal ofre alt, mens far kan suse avgårde. Nå kan far stille litt opp. Det skulle bare mangle. Anonymous poster hash: 485ff...b0e Jeg synes du er egoistisk. Du bør sette barnet først, og legge dine selvrealiseringsplaner på is til ungen blir større. Men om barnet må flytte til far, er det innenfor samme skolekrets hvertfall? Og jeg må bare si at jeg ikke skjønner meg på deg, som kan klare å bare se barnet annehver helg.Anonymous poster hash: d4b24...0f3 Hvorfor er hun det?? Barnet har da en far som kan stille opp etter 12 år med selvrealisering.Anonymous poster hash: 485ff...b0e Om barnet alltid har bodd hos sin mor, er det egoistisk å gjøre om på det nå. Rive barnet vekk fra alt kjent. Ja det er faktisk egoistisk!Anonymous poster hash: d4b24...0f3 Dobbeltmoral much? Innlegget er selvsagt fiktivt. Merkelig nok lever noen fortsatt i 1915 i stedet for 2015, og mener det er helt rett at en far ikke ser sitt barn oftere enn annen hver helg, mens det må være uutholdelig for en mor å ha det sånn. Og mener det er helt rett at en mann driver med sine ting i 12 år, men at det er helt utenkelig at en kvinne skal gjøre noe for seg selv i 2 år. And the list goes on... Anonymous poster hash: 01795...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå