Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Blir satt igang i morgen tidlig. Er så spent! Hva kan jeg forvente? Hvor fort kan det gå? Har lyst å høre deres erfaringer. Anonymous poster hash: baeed...b59
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Ingen erfaringer, men vil bare ønske deg lykke til! Så spennende! Tenk, i morgen blir du MAMMA <3 Anonymous poster hash: 435e9...c40
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 på skjærtorsdag? tvilsomt Anonymous poster hash: 609aa...4b2
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 på skjærtorsdag? tvilsomt Anonymous poster hash: 609aa...4b2 Får man ikke lov til å føde i påsken? Anonymous poster hash: 7f47c...cba
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 på skjærtorsdag? tvilsomt Anonymous poster hash: 609aa...4b2 Haha, hvorfor ikke? I morgen er det ellve dager på overtid, og det er maxgrensen her i byen så da bli jeg satt i gang. Var på kontroll i dag, og fikk beskjed om å komme tilbake for innleggelse i morgen tidlig. Kanskje de har glemt at det er påske 😂 Anonymous poster hash: baeed...b59
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Hva er grunnen til at du blir igangsatt? Med tanke på hva du kan forvente, altså Anonymous poster hash: d55ce...10a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 De stopper ikke opp sykehus selvom det er påske ! Man kan faktisk bli syk på helligdager også, og man må faktisk føde da også lykke til 👍👍👍 Anonymous poster hash: 3f264...637
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Hva er grunnen til at du blir igangsatt? Med tanke på hva du kan forvente, altså Anonymous poster hash: d55ce...10a Ellve dager på overtid, og det har de satt som maxgrense her i byen. Og det har vært laaaange dager ☺️ Anonymous poster hash: baeed...b59
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Ok. Da KAN der skje at igangsettinga ikke er effektiv. Hvis kroppen ikke er klar på å føde, så er den ikke det. Så noen ganger virker der dårlig. Smør det med all tolvmodiget i verden og bruk dagen i dag på å gå masse og langt, spise masse kanel og ha masse sex!!!! Lykke til!!!!! Anonymous poster hash: d55ce...10a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Ble satt i gang i uke 38+4 med andremann. Fikk 2 cytotec piller og riene kom en time etter nr. 2. Barnet var ute etter 1,5t så det gikk fort. Om du er førstegangsfødende er det nok annerledes Anonymous poster hash: 54c60...853
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Cytotec??? Grøss og gru!! Nekt om du får de!! Kan ikke tro de brukes i Norge enda! De er farlige Anonymous poster hash: d55ce...10a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Spennende! Jeg ble også satt i gang 11 dager over. Ble forberedt på at det kunne ta tiiiiid,- opp til 48 timer før de måtte gå mer drastisk til verks. Jeg ville ikke ha medisiner, og ville helst la kroppen jobbe selv hvis mulig. Vi bør enige om at det i utgangspunkt skulle vente 24timer før drypp ble satt. Men jeg var så overmoden at det var en drøm. Dette skjedde i korte trekk - møte kl 9. gu+ul av lege. Jeg var kjempe moden og de kunne ta vannet, så plan ble bestemt. - registrering med belte (husker ikke hva det heter i farten) i 45min - ca kl 11; vannet ble tatt. Samtidig la de klar veneflon (bandasje over) og satte elektrode på hodet til baby (synes jeg var vondt. Og hemmende. Lite bevegelsfrihet) -ca kl 12: første rie kom og ungen var ute 4 timer senere. Intenst men naturlig og flott fødsel. Ingen medisiner trengtes selvom man ble satt i gang, siden de tok vannet. Eneste var den elektroden. Den irriterte meg og fikk jo ikke gått rundt. Grudde meg masse siden jeg hadde hørt så mange fæle historier om igangsettelse, men var flott. Lykke til! Anonymous poster hash: ca493...f81
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Jeg sa også: Jeg skal føde i morgen, hurra! Det var en lørdag, onsdag var ungen ute. Men jeg har også hørt at det kan gå veldig fort. Men tålmodighet er alltid kjekt, lykke til😊😊 Anonymous poster hash: 6cb4b...6b3
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #14 Skrevet 1. april 2015 Ikke forvent for mye. Noen får rier med en gang, andre kan bruke flere dager og eventuelt ende i keisersnitt. Jeg har ofte hørt om sistnevnte. Spesielt hvis du er førstegangs. Anonymous poster hash: fc02e...e15
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #15 Skrevet 1. april 2015 Blir satt igang i morgen tidlig. Er så spent! Hva kan jeg forvente? Hvor fort kan det gå? Har lyst å høre deres erfaringer. Anonymous poster hash: baeed...b59 Kan jeg spørre hvilket sykehus? Jeg satser på å føde i morgen og😄 Anonymous poster hash: edc71...0a1
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #16 Skrevet 1. april 2015 Ble satt i gang. Hadde litt rier men var ikke moden. De tok vannet og satt meg på drypp. Hadde full åpning etter tre timer og lille var ute etter fem. En flott fødsel. Anonymous poster hash: 7b087...2ac
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #17 Skrevet 1. april 2015 For meg gikk det veldig greit, men jeg var helt moden og avflatet da. Fikk litt riestimulerende drypp fra morgenen av i håp om å sparke kroppen igang. I tolvtiden tok de vannet, hadde ca 3 cm åpning. Fikk litt rier, men uregelmessig. I femtiden hadde jeg 5 cm åpning og dryppet ble skrudd skikkelig opp. Halv ni var babyen født. Anonymous poster hash: 222be...6c2
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #18 Skrevet 1. april 2015 Ble satt i gang langfredag for noen år siden. Fikk gele kl 10, vondt kl 14 og ungen var ute kl 18! Jeg var umoden... Masse lykke til👍👍 Anonymous poster hash: c3f9d...3b0
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #19 Skrevet 1. april 2015 Blir satt igang i morgen tidlig. Er så spent! Hva kan jeg forvente? Hvor fort kan det gå? Har lyst å høre deres erfaringer. Anonymous poster hash: baeed...b59 Kan jeg spørre hvilket sykehus? Jeg satser på å føde i morgen og😄 Anonymous poster hash: edc71...0a1 Kristiansand. Du da? Anonymous poster hash: baeed...b59
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #20 Skrevet 1. april 2015 Kommer helt an på hvor moden du er. Jeg var moden og fødte tre timer etter fødselen ble startet med drypp. Ei venninne av meg brukte tre dager og hadde både ballong, piller og drypp, da livmorhalsen var umoden ved i gangsettelsen. Anonymous poster hash: bd006...39f
HunMedDeBlå Skrevet 1. april 2015 #21 Skrevet 1. april 2015 Fikk ballongkateter kl 1800, rier med engang og lagt inn på føden kl 2230 med 3-4 cm. Fødte kl 0710. Fødselen var helt lik de 2 andre jeg har hatt, bortsett fra at jeg ble satt igang. LYKKE TIL!
Lessismore Skrevet 1. april 2015 #22 Skrevet 1. april 2015 Jeg ble satt igang en mandag. Torsdag morgen kom babyen. Så det kan ta tid...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #23 Skrevet 1. april 2015 Blir satt igang i morgen tidlig. Er så spent! Hva kan jeg forvente? Hvor fort kan det gå? Har lyst å høre deres erfaringer. Anonymous poster hash: baeed...b59 Kan jeg spørre hvilket sykehus? Jeg satser på å føde i morgen ogAnonymous poster hash: edc71...0a1 Kristiansand. Du da?Anonymous poster hash: baeed...b59 Haukeland Lykke til!! Anonymous poster hash: edc71...0a1
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #24 Skrevet 1. april 2015 Blir satt igang i morgen tidlig. Er så spent! Hva kan jeg forvente? Hvor fort kan det gå? Har lyst å høre deres erfaringer. Anonymous poster hash: baeed...b59 Kan jeg spørre hvilket sykehus? Jeg satser på å føde i morgen ogAnonymous poster hash: edc71...0a1 Kristiansand. Du da?Anonymous poster hash: baeed...b59 Kanskje du får stemora mi som jordmor:) Hun er flink og snill. Lykke til Anonymous poster hash: 0017b...9af
DramaMama Skrevet 1. april 2015 #25 Skrevet 1. april 2015 Jeg har blitt satt igang to ganger. 1.gang 7 dager på overtid: Modningspille kl 11. Begynnende rier mellom 17 og 18. Fødestue 19.30. Inn med elektrode på babys hode, vondeste med hele fødselen. Epidural ble satt rundt 21.30 pga stormrier. Pressrier 23.30, baby født rett før midnatt. 2.gang 3 uker før termin: Dag 1: Forsøk på å sette inn ballongkateter feilet pga bakovervendt livmortapp. Modningspille satt 12.00. Ny modningspille 19.30. Kraftige murringer gjennom natten. Dag 2: Vannet ble tatt og elektrode satt på babyens hode kl 11.00 - ikke vondt denne gangen. Rett inn på fødestue, rier fra 11.30, ingen smertelindring, baby født 12.45. 2 sting første gang, ingen sting andre gang. Masse lykke til! 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå