Gå til innhold

Mann som bare har jentevenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min treffer ikke ofte venner, men når han er sammen med på fritiden, er det bare jenter. Et par ganger i året er han ute med en kvinnelig kollega som han har kjent siden de var studenter. Så hender det at han blir invitert hjem til en annen dame, som er en tidligere kollega, for å spille spill og drikke vin. Når han er der, er de en fem-seks stykker, og han er den eneste mannen. Alle de andre er damer.

Da vi ble kjent hadde han noen guttevenner, men de har han ikke kontakt med lenger, og nå har han absolutt ingen kontakt med andre menn på fritiden. Når vi treffer andre foreldre fra barnehage/skole, kan han godt være hyggelig og prate med mødrene, mens det virker som han unngår fedrene. Med naboer er det likedan.

Han er på ingen måte noen feminin type, men han har heller ikke typiske mannlige interesser (da tenker jeg på f.eks. jakt, bil, båt, bygging, reparasjoner osv.)

Noen andre som har eller kjenner menn som er på samme måte? Hva tror dere grunnen kan være til at han er sånn?

Anonymous poster hash: 796ea...9af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt spesielt ut at han kun har kvinnelige venner. Min mann har venner av begge kjønn, men han tilbringer aldri tid med kun damer.

Hva du nevner om interesser så varierer vel det like mye hos menn som hos kvinner, men vanligvis så omgås vi damer hverandre på en annen måte enn vi omgås menn. Slik er det sikkert for menn også.

Tror jeg hadde reagert om min mann hadde tilbrakt mye alenetid sammen med en annen dame.

Anonymous poster hash: 65756...c0a
Skrevet

Hvis du tenker på den kvinnelige kollegaen jeg nevnte først, så er det jo ikke snakk om veldig mye alenetid da. De går ut sammen kanskje to-tre ganger i året.

Skrevet

Homofile menn har gjerne flest jentevenner. Kan også virke noe sannsynlig fordi han unngår fedre i bhg. 

Men, kanskje han går best overens med kvinner. Akkurat som at noen damer går best overens med menn. Han trenger ikke være en feminin type av den grunn. 

Jeg følte jeg gikk best overens med gutter/menn da jeg var yngre, men jeg har flest venninner nå i voksen alder. Jeg er derimot vokst opp med tre brødre og har alltid vært litt tøff, type guttejente... 

Anonymous poster hash: bb8ae...1ee
Skrevet

Ja, homofil er han ikke. Helt sikkert ikke.

HI

Skrevet

Jeg er en dame med mest kompiser. Det beste jeg vet er å være alene sammen med en gjeng av dem. Kanskje fordi de alltid har behandlet meg som en prinsesse, og fortsatt gjør det. Det er litt godt i en veldig A4 hverdag :D

Jeg har venninner også da, men er oftere sammen med kompisene.

Mannen kunne ikke brydd seg mindre. Han vet at det er en grunn til at jeg aldri har blitt sammen med noen av kompisene mine :) Hadde vært noe annet om jeg plutselig fikk en ny kompis.,

Anonymous poster hash: c8df1...5eb

Skrevet

Jeg jobber i et mannsdominert miljø, og jeg har blitt slik at jeg trives best med menn. Synes kvinner er mer skumle og ustabile, vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dem. Det er menn som har blitt naturlig for meg å prate med, også i barnehagen.

Jeg ser også i jobben min at det finnes en egen rase menn som alltid står og prater med de få jentene vi har.

Anonymous poster hash: 05ae9...88f

Skrevet

Når jeg tenker meg om, så er disse mennene som alltid prater med jenter i det mannsdominerte miljøet, litt grisete type eller desperate etter kjæreste.

Men det er ikke derfor jeg liker best å prate med menn da, det er en yyrkesskade :-)

Skrevet

Han har vel ikke en flørtete tone med de venninnene sine? Kaller dem vennen og pus osv?

Skrevet

Dette hadde ikke jeg syntes var greit. At menn har jentevenner er så sin sak men at de BARE har jentevenner, det blir litt for sært. Hvis mannen min jevnlig hadde gått ut med en annen dame, bare de to sammen, så hadde jeg satt ned foten tror jeg. Er hun også gift, forresten?

Synes også det virker sært med denne gjengen som møtes hjemme hos en. Hvorfor er han med der? Hvorfor er det ikke andre menn til stedet? Hvorfor vil damene ha han med i "jentegjengen"?

Jeg ville synes det var veldig rart hvis det var min mann. Hvorfor ville han ikke være sammen med kompisene i stedet?

Anonymous poster hash: 91430...07a
Skrevet

Jeg trives best med menn, de er enklere å forholde seg til en damer. Jeg får oftest god kontakt med menn, men ikke så lett med damer. Damer måler seg opp mot meg, og jeg opplever at jeg blir stresset av det og dermed oppfører meg mer unaturlig og klønene sammen med damer en med menn før jeg blir så godt kjent med dem at jeg kan slappe av å være meg selv. Men jeg har venner av begge kjønn. Om en mann som bare har damevenner tenker jeg to ting: homo eller dramaqueen. De mennene som jeg kjenner som har veldig mange venninner er mer dramaqueens en noen andre. De skal bare snakke om føøøølelser og er nærtagende og hormonelle. Typiske utsagn for sånne menn: "Alle er ute etter å ødelegge for meg, det er derfor jeg aldri får en jobb jeg vil ha!". Eh nei. Det er fordi du sykemelder deg etter en uke pga ryggen din og istedenfor bruker tiden din på å pusse opp hjemme, mekke bil osv. Klarer du det, klarer du å gå på jobb også. 

Anonymous poster hash: 1b779...3db
Skrevet

Om en mann som bare har damevenner tenker jeg to ting: homo eller dramaqueen. De mennene som jeg kjenner som har veldig mange venninner er mer dramaqueens en noen andre. De skal bare snakke om føøøølelser og er nærtagende og hormonelle. Typiske utsagn for sånne menn: "Alle er ute etter å ødelegge for meg, det er derfor jeg aldri får en jobb jeg vil ha!". Eh nei. Det er fordi du sykemelder deg etter en uke pga ryggen din og istedenfor bruker tiden din på å pusse opp hjemme, mekke bil osv. Klarer du det, klarer du å gå på jobb også. 

Merkelig svar. Her virker det veldig som du snakker om ÉN helt bestemt mann, og ikke om en kategori av menn. Hva har sykmelding med saken å gjøre? Er menn som har jentevenner oftere sykmeldt enn andre menn?

Skrevet

Menn som har vanskeligere for å passe inn, tror jeg også lettere får innpass hos jenter. Hvis de er litt spesielle, eller ikke har typiske gutteintr.som fotball og biler. Tror disse gjerne føler seg mer vel blant jenter.

Skrevet

Om en mann som bare har damevenner tenker jeg to ting: homo eller dramaqueen. De mennene som jeg kjenner som har veldig mange venninner er mer dramaqueens en noen andre. De skal bare snakke om føøøølelser og er nærtagende og hormonelle. Typiske utsagn for sånne menn: "Alle er ute etter å ødelegge for meg, det er derfor jeg aldri får en jobb jeg vil ha!". Eh nei. Det er fordi du sykemelder deg etter en uke pga ryggen din og istedenfor bruker tiden din på å pusse opp hjemme, mekke bil osv. Klarer du det, klarer du å gå på jobb også. 

Merkelig svar. Her virker det veldig som du snakker om ÉN helt bestemt mann, og ikke om en kategori av menn. Hva har sykmelding med saken å gjøre? Er menn som har jentevenner oftere sykmeldt enn andre menn?

Det var bare et eksempel på en av dramaqueen-mennene jeg kjenner. De skylder på andre istedenfor å ta ansvar selv. 

Skrevet

Dette hadde ikke jeg syntes var greit. At menn har jentevenner er så sin sak men at de BARE har jentevenner, det blir litt for sært. Hvis mannen min jevnlig hadde gått ut med en annen dame, bare de to sammen, så hadde jeg satt ned foten tror jeg. Er hun også gift, forresten?

Synes også det virker sært med denne gjengen som møtes hjemme hos en. Hvorfor er han med der? Hvorfor er det ikke andre menn til stedet? Hvorfor vil damene ha han med i "jentegjengen"?

Jeg ville synes det var veldig rart hvis det var min mann. Hvorfor ville han ikke være sammen med kompisene i stedet?

Hvorfor han ikke er sammen med kompisene i stedet? Det er jo fordi han ikke har kompiser. Som sagt har han bare jenter som venner. Det er ikke slik at han har både gutte- og jentevenner men velger å være sammen med jentene. Jeg tror faktisk ikke han kjenner en eneste mann privat, bortsett fra dem han er i familie med.

HI

Skrevet

Det var bare et eksempel på en av dramaqueen-mennene jeg kjenner. De skylder på andre istedenfor å ta ansvar selv. 

Vel, sånn er han ikke i det hele tatt. Han er ikke noen dramaqueen, eller noen "jentete" type. Han er en maskulin, rolig, fornuftig og stabil mann.

HI

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Min samboer har også jentevenner/kvinnelige venner, men ikke BARE. Det ville jeg ha syntes var merkelig.

Skrevet

Ja, det handler vel egentlig vel som mye om hvorfor han ikke har guttevenner, som om hvorfor han har jentevenner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...