Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Min førsteklassing sluttet med bleie tidlig, og var tørr på natten samtidig. Har aldri uhell om natten og har god kontroll. Men han har det ofte litt for travelt til å gå på do, slik at han skvetter litt i trusa når han ler f eks. Han løper på do, men da har det gjerne kommet en liten skvett allerede. Dette fører jo til at vi må dusje han hver kveld, og at trusene gjerne stinker tiss om kvelden. Er han unormal, eller er dette helt vanlig ? Det er ikke så mye at buksen blir våt, men små flekker lukter jo de også. Eldste var ikke sånn. Anonymous poster hash: ec413...ad1
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Det kan være at det er ny arena ved å starte på skolen. Og at det kan være tilbakesteg på en måte,men at det går seg til.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Har 4 barn mellom 6 og 14 år, ingen av dem har noen gang skvettet sånn. Venninnen min har 3 barn fra 7 år og oppover, og alle tre har skvettet sånn. Vi har snakket om det noen ganger, for hun har vært litt fortvilet over det og jeg har forstått at det slett ikke er uvanlig selv om de fleste ikke gjør det. Jeg tror rett og slett de venter for lenge med å gå på do, de har det for travelt og har ikke tid. Blæra er litt for full og plutselig lekker det litt. Venninnen min innførte faste dobesøk og da ble det bedre. Ungene skulle gå på do om morgenen, i spisefri, når de kom på sfo, ved middastider og ved kveldsstell. Anonymous poster hash: e5c50...9ad
Mammatassar Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Kanskje han sitter og holder seg i timene?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Datteren min var slik frem til ut i andre klasse. Bare hun tisset seg oftest helt ut. Nå går hun i 3.klasse og det skjer kun en gang i halvåret kanskje. Stesønnen min i første klasse skvetter i buksa som du forteller. Det kommer noen dråper og litt flere dråper gjennom dagen. Anonymous poster hash: 08d78...b29
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Sønnen min går i 2. klasse. Vi har det sånn vi også. Han er rett og slett for opptatt til dobesøk, så vi må ofte si at nå må du gå på do. Oftest så viser det seg at han da egentlig må på do. Livredd for å gå glipp av noe tror jeg. For når han først sier at han må på do, ja da haster det. Så han holder seg nok litt for lenge. Det lukter veldig fort surt... Så håper han skjønner det etterhvert, å frem til det så må vi sende han på do. Ellers har han svært sjeldent tidseuhell. Men hender jo at han har ventet så lenge at han ikke rekker do. Men håper han vokser det av seg, å begynner å gå på do når han må. Har hørt flere som har det sånn, å at det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: 72dd1...59b
lover Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Jenta mi tissen noen dråper i buksa når hun har det veldig travelt, hun er 7,5 år gammel. Når jeg ser hun springer avgårde på do spør jeg henne gjerne om hun trenger en tørr truse. Enten sier hun ja, eller så sier hun det er gått bra. Jeg husker jeg var likedan.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Her har vi uhell fordi han har det for travelt til å gå tisse, og han slår seg veldig vrang dersom vi beordrer han på do. Har nylig funnet ut at han og vegrer seg til å bruke doer andre steder enn hjemme og på skolen. På skolen går det greit fordi de blir sterkt oppførdret til å gå på faste tider, verre er det om helgene når vi er på tur eller når han leker for seg selv. Det er blitt mye bedre hjemme etter at jeg innførte "1 underbukse per dag" regelen. Han hadde nemlig begynnt skvette mye hjemme fordi han ikke brydde seg om å gå tisse tidsnok, han bare byttet underbukse hver gang. Nå får han underbuksen etter morgenstellet og må klare seg med den frem til leggetid. Har kjøpt pull-ups som ligger på badet som alternativ, pakken er foreløpig uåpnet. På tur prøver vi bare å få han til å forstå at våre gjentatte oppfordringer om å gå tisse er ikke bare for å plage han. Men der har vi fremdeles arbeid å gjøre. Anonymous poster hash: 0618d...27a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå