Gå til innhold

Forbanna hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå, nå er jeg drittlei! Må bare få ut litt frustrasjon. Har en chihuahua på 2,5 år som jeg fikk da han var 3 mnd! Aldeles flott og nydelig hund som er utrolig lydig og bjeffer aldri! Men han piper, kviner og griner noe helt ekstremt! Nå mer enn tidligere. Jeg blir helt gal! Han piper og griner så lenge dagen er lang og jeg blir så lei. Går lange turer med han hver dag og gir han mye oppmerksomhet, men det er når jeg ikke gir han oppmerksomhet at han piper, kviner og griner. Har prøvd der meste hvor verken å be han holde kjeft eller å ignorere han hjelper i det hele tatt. Er så intenst av og til at jeg ofte må ta han inn i buret i et annet rom flere timer om kvelden da han i hvert fall finner roen og holder kjeft. Hvordan skal jeg håndtere dette? Det er uaktuelt å kjøpe en hund nr 2. Hilsen fortvilet hundeeier.

Anonymous poster hash: d025f...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chihuahua kan være litt som Dobermann - det høres ut som de har satt fast en pipeleke i halsen. 

Ingen råd dessverre.

Anonymous poster hash: 18855...1a8
Skrevet

Syns han buret er kjedelig? Legg han der så fort han lager den minste lyd, ta han ut igjen med en gang han er stille.. Belønn ønsket atferd :-) de lærer fort!

Eventuelt, kan det hende det er løpetidstisper i nabolaget hvis dette er noe han bare har holdt på med en liten stund??

Skrevet

HI her. Nei, jeg tror han trives godt i buret. Han er i hvert fall helt s

Skrevet

HI her. Nei, jeg tror han trives godt i buret. Han er i hvert fall helt s

HI. Gikk litt fort i svingene her! Nei, han har ingen problemer med å ligge i buret og finner veien selv hvis jeg sier "på plass". Har ikke tenkt på om det finnes tisper som kan ha løpetid eller ei. Nesten så jeg vurderer å kjøpe sånn halsbånd som spruter vann hver gang han kviner og piper.., *sukk*.

Skrevet

Har du vært hos dyrlege å sjekket at han er helt frisk og ikke har smerter? Greit å få utelukke det først iallefall.

Kjeder han seg? Selv om han er en liten rase trenger han mosjon og stimulering.

Kanskje kan kastrering hjelpe?

Anonymous poster hash: c8ea0...285
Skrevet

Har du vært hos dyrlege å sjekket at han er helt frisk og ikke har smerter? Greit å få utelukke det først iallefall.

Kjeder han seg? Selv om han er en liten rase trenger han mosjon og stimulering.

Kanskje kan kastrering hjelpe?

Anonymous poster hash: c8ea0...285

Mulig han kjeder seg, men jeg kan ta ikke underholde han til alle døgnet tider? Han er jo en hund og han må jo lære seg å kunne slapp av på gulvet. Han er frisk og rask og får mye mosjon og stimuli. Kan eventuelt ringe veterinæren og høre om hjelper å kastrere han :-) Takk for svar!

Skrevet

Forbanna hundeeier! Hunden tilpasser oppførselen sin etter hva du belønner. Og bur hører ingen sted hjemme.

Anonymous poster hash: c8edc...8a1

Skrevet

Forbanna hundeeier! Hunden tilpasser oppførselen sin etter hva du belønner. Og bur hører ingen sted hjemme.

Anonymous poster hash: c8edc...8a1

*ler*

Skrevet

Prøv kjemisk kastrering.

Skrevet

Syns han buret er kjedelig? Legg han der så fort han lager den minste lyd, ta han ut igjen med en gang han er stille.. Belønn ønsket atferd :-) de lærer fort!

Eventuelt, kan det hende det er løpetidstisper i nabolaget hvis dette er noe han bare har holdt på med en liten stund??

Et bur skal ALDRI brukes som straff.

HI. Har det skjedd noen endringer i livet deres i det siste?

Jeg har en helt annen rase og han ble litt sånn på sine eldre dager. Generelt litt masete, særlig hvis bare en av oss var hjemme, da klager han litt jevnt til den andre er hjemme.

Når han er alene er han helt stille så det er vi som trigger han desverre.

Anonymous poster hash: b5c0c...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...