Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Han får lov å spille Skilanders en time om dagen, og nå er alt annet utelukket. Blitt helt apatisk og sitter på å surmuler.. Tips? Anonymous poster hash: e96b0...e13
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Henger meg på denne... Her har vi en 5åring som får lov til å sitte med Ipaden i 30 minutter etter middag. Resten av ettermiddagen går med på å plage storebror eller katta. Han KAN leke, men kun med nye leker eller i bhg eller på besøk hos andre barn. Anonymous poster hash: 33960...1b2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Skjønner jeg er heldig. Min femåring leker gjerne! Både alene og med søsken. Han har ikke begynt å spille enda. Ser litt tv av og til, men dropper gjerne den også for å leke. Anonymous poster hash: 8e788...c78
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 La han bare sitte og surmule. Ingen unger dør av å "kjede" seg litt. Evt. gi ham tips/ideer til hva han kan gjøre. Vil han ikke - så la han kjede seg. Anonymous poster hash: 2ec50...2e5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 Send dem ut og la dem kjede seg ute. Dere slipper å ergre dere over dem og etter hvert finner de nok på noe. Etter en halvtimes surmuling på trappa begynner fantasien til de fleste å virke. Anonymous poster hash: 73cde...c54
Roheryn Skrevet 31. mars 2015 #6 Skrevet 31. mars 2015 Her er det sånn at surmuling når spilletiden er oppbrukt fører til mindre spilletid. Hvis hun blir sur og ikke greier å finne på noe, tyder det på at hun spiller for mye. Ser det gjerne når hun kommer hjem fra faren, der det er betydelig mer spilling på både pc, DS, nettbrett og tv-spill i døgnet (da snakker vi nok totalt et ikke ubetydelig antall timer i døgnet hvis man inkluderer film, barnetv osv). Når det har vært mye spill der ser vi gjerne at det blir et par dager hvor hun spør om hun kan se på tv, spille på pc eller ds, og deretter setter seg og furter når hun får nei. Det kan være slitsomt å overse det, men det pleier å gå over når jeg minner om at "hvis det er sånn at du skal bli sur når du ikke får spille, så må vi kutte ned på spillinga".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå